پاسخ به چالش یازده یک جناب دست انداز

سلام و آما! بریم سراغ پرسش(ات?) :
  • ۱ : یک تا سه اتّفاق خوبی که انتظار دارید تا آخر امسال برای شما رقم بخورد؟
اول : خب یجورایی باید بگم که از اونجایی که تنها راه پیش روی ما برای موفقیت علمی و ورود به دانشگاه (به خصوص علوم پایه) کنکور هست آرزوی هر کنکوری قبولی از رشته ی مورد نظر هستش.
دوم‌ :‌ پیشرفت در درک مباحث عمیق تر ریاضی شیمی فیزیک و زیست شناسی (میخوام بدونم چی پشت پرده جهان داره میگذره)
سوم‌ : نمی دونم!!!
  • ۲ :‌ نام کتابی که که به دلیل تبلیغات زیاد، خواندید ولی از خواندن آن بسیار پشیمان شدید؟
کتاب درسی شیمی نظام جدید برای المپیاد شیمی (این بر میگرده بر پافشاری (یا همون تبلیغ) استاد نما ها برای مطالعه منابع به جای شیمی عمومی (دانشگاهی))
  • ۳ :‌ آخرین نصیحت و یا عبارات زیبا و دلنشینی که از یکی از نزدیکان و یا وابستگانتان شنیدید؟
?
  • ۴‌ :‌ نام یک تا سه کتابی که از مدت‎‌ها قبل، اشتیاق خریدشان از نمایشگاه کتاب امسال را داشتید؟
هر چند خرید به خاطر کنکور مقدور نبود ولی کتب شیمی آلی پیشرفته کری/درس نامه فیزیک فاینمن/حساب دیفرانسیل و انتگرال (توماس یا حسابگان عام استوارت)
  • ۵ : نام یک تا سه برنامه‌‎ی تلویزیونی در حال پخش که با اشتیاق زیاد و با کامل میل، تماشا می‎‌کنید؟
به ندرت تلوزیون تماشا می کنم ولی سریال تئوری بیگ بنگ رو از اینترنت گه گداری می بینم
  • ۶ :‌ دوست دارید چه کتاب یا کتاب‌‎هایی و با صدای چه کسی یا کسانی، به کتاب صوتی تبدیل شوند؟
این مورد رو من نمیدونم! (چونکه تاحالا پادکست اینطوری گوش ندادم)
  • ۷ :‌ اگر بتوانید جلوی پیر شدن هفت نفر، به جز خودتان، را بگیرید. جلوی پیر شدن چه کسانی را می‌‎گیرید؟
خب واضحه که اول پدرم دوم مادرم! در ادامه معلمان دلسوزی که زندگی و علم جویی رو بهم یاد دادن و دستم رو برخلاف معلم نما ها قطع نکردن (لیستشون بیشتر از ۵ نفره!)
۸ :‌ نام کتابی که وقتی آن‎ را خواندید، از این که پیش از خواندنش، نامش را نشنیدیده بودید، تعجب کردید؟
تاریخچه مختصر زمان (چکیدش رو خوندم نه خودشو!!!) و چگونه مثل استیون هاوکینگ فکر کنیم؟
  • ۹ : اگر فردا از خواب برخیزید و به جز آن‎‌هایی که اصلاً دوستشان ندارید، کسی را در جهان نیابید چه می‎‌کنید؟
سوال خیلی سختیه! ولی حداقل به عنوان یک نفر در یک شبه آخر الزمانی!!! .... نه نشد!
شرایط اولیه و میزان دسترسی به منابع و میزان محدودیت ها تعیین میکنه که چی میشه ولی فرض کنیم شرایط مطلوبه:
اول یه گربه میگیرم و میشه تنها همدمم بعدش کتب و منابع مورد نیازم رو تهیه می کنم و در خفای خودم کشف، مطالعه و ثبت می کنم حتی اگر کسی اونا رو نخونه (غم انگیزه ولی بهترین کاریه که یک انسان تنها انجام میده!)
  • ۱۰ : سه نفری که دوست دارید هر وقت با آن‏‎‌ها تماس می‌‎گیرید، زنگ اول نخورده، به گوشی‎‌شان جواب بدهند؟
آممممم. من خیلی تماس تلفنی ندارم (چه کنم اینم خالی می مونه!)
  • ۱۱ :‌ یک تا سه کلمه‌‎ای که در یکسال اخیر، این‌‎قدر وقت و بی‎‌وقت تکرار شدند، حالا حالاها نمی‌‎خواهید بشنوید؟
دعوا های بر سر شرایط برگذاری کنکور و تاثیر معدل که صدها با در تمام مدیا‌(رسانه :/) های داخلی پراکندست حالا این به کنار فامیل هم ول کن نیستن و هر بار سوال تکراری
جملات مثلا انگیزشی و درنهایت تبلیغات کنکور



پی نوشت‌:‌ شاید الان همه بگن اینا چه چرت و پرتایی بودن که نوشتی ولی واقعیت اینه که با اینکه خیلی علاقه به علوم و ریاضیات دارم ولی به بهانه کنکور نمی تونم منابع رو مطالعه کنم (اینم بگم که اصلا ادعای نبوغ ندارم ولی اتمسفر سنگینی حاکمه که حرکات من رو (شایدم ما کنکوریا رو)‌ بشدت محدود میکنه).

پی نوشت ۲ :‌ راستش این پست بنظرم خیلی خامه (بر خلاف پست های دیگه خودمونی نیست? خشکه) (الان درحال ویرایش دارم می نویسم)‌ و اگر برخی موارد زیاد رویایی یا هر چیزی بود بزنین به حساب بداهه نویسی !!!

ممنون که خوندین و مرسی از دست انداز بابت این انتشارات :))