چالش یازده-یک

چون همیشه از تمام وقایع عقب هستم،با تاخیر در این چالش شرکت میکنم..حقیقتش ایده ای برای نوشتن نداشتم و تصمیم گرفتن برای اولین بار در یک چالش جالب شرکت کنم..باشد که باز هم شرکت کنم:

  • یک تا سه اتّفاق خوبی که انتظار دارید تا آخر امسال برای شما رقم بخورد؟

قبولی دانشگاهی که میخواهم.

عمل کردن چشمانم.

پیدا کردن خود واقعیم.

  • نام کتابی که که به دلیل تبلیغات زیاد، خواندید ولی از خواندن آن بسیار پشیمان شدید؟

جنایات و مکافات از داستایوفسکی..البته نمیدانم شاید من نتوانستم درست حسابی درکش کنم.

  • آخرین نصیحت و یا عبارات زیبا و دلنشینی که از یکی از نزدیکان و یا وابستگانتان شنیدید؟

چند روز پدرم گفت: تا باباتو داری،غم نداری..

  • نام یک تا سه کتابی که از مدت‎‌ها قبل، اشتیاق خریدشان از نمایشگاه کتاب امسال را داشتید؟

شاهنامه به نثر از کاوه گوهرین.

ارمیا از رضا امیرخانی.

جین ایر از شارلوت برونته.

  • نام یک تا سه برنامه‌‎ی تلویزیونی در حال پخش که با اشتیاق زیاد و با کامل میل، تماشا می‎‌کنید؟

با اشتیاق کامل فقط پوست شیر رو نگاه میکردم که تمام شد.

  • دوست دارید چه کتاب یا کتاب‌‎هایی و با صدای چه کسی یا کسانی، به کتاب صوتی تبدیل شوند؟

یک اقایی را میشناسم که صدایی مثل ایشون رو در هیچ کجای هستی نشنیده ام..دلم میخواهد کتاب گریه های امپراطور از فاضل نظری را با صدای ایشون بشنوم..البته چندباری چند متن از اقای حائریان را با پرروگی تمام برایشان فرستادم و درخواست تبدیل به نسخه صوتی کردم:))و ایشان با تواضع تمام برایم خواندند و فرستادند..حیف !نشد داستانمان به جاهای زیباتری بکشد اما من هنوز بعضی شب ها را با صدایشان سر میکنم..از بحث دور شدیم..

  • اگر بتوانید جلوی پیر شدن هفت نفر، به جز خودتان، را بگیرید. جلوی پیر شدن چه کسانی را می‌‎گیرید؟

پدرم.

مادرم.

مادر بزرگم.(مامان مامان)

خاله ام.

کیمیا..دختر قشنگم.

مرجان فرساد.

علی سورنا.

(چقدرم لیستم با هم اشتراک داره)

  • نام کتابی که وقتی آن‎ را خواندید، از این که پیش از خواندنش، نامش را نشنیدیده بودید، تعجب کردید؟

کتاب در جستجوی الاسکا از جان گرین.

  • اگر فردا از خواب برخیزید و به جز آن‎‌هایی که اصلاً دوستشان ندارید، کسی را در جهان نیابید چه می‎‌کنید؟

خودکشی میکنم.قطعا مهم ترین دلیل زنده بودنم، ادم هایی است که هنوز دوستشان دارم..اگر نباشند،دلیلی و امیدی به ادامه دادن زندگی نخواهم داشت..

  • سه نفری که دوست دارید هر وقت با آن‏‎‌ها تماس می‌‎گیرید، زنگ اول نخورده، به گوشی‎‌شان جواب بدهند؟

در لیست تماس های اخیر من خیلی وقت است که نام «مامان» و «مشاور» پر شده است .

  • یک تا سه کلمه‌‎ای که در یکسال اخیر، این‌‎قدر وقت و بی‎‌وقت تکرار شدند، حالا حالاها نمی‌‎خواهید بشنوید؟

زن زندگی آزادی..انقدر که هرکسی این شعار را به نفع خودش استفاده کرد و توجهی به معنای واقعی نداشت،دلم نمیخواهد این شعار را حالا حالاها بشنوم.

.

.

-پانیذ.پ

"یاعلی