معرفی کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم

حس می‌کنید زیبا نیستید؟

یا شاید هم معتقدید آدمی بسیار معمولی هستید؟

شما تنها نیستید اما باید دست از این افکار بکشید و بپذیرید که کامل هستید و زندگی‌تان در هر شرایطی ارزشمند است.

دنیای امروز کاملاً با دیروز متفاوت است. صفحات فضای مجازی و اپلیکیشن‌هایی مانند اینستاگرام تنها حس ناکافی بودن را به ما منتقل می‌کند. انگار امروزه از هر چیزی مهم‌تر، حفظ ظاهر خوب است و خوب بودن در واقعیت آن‌قدرها هم برای کسی اهمیت ندارد.

اگر خودتان را با دیگران مقایسه کنید، احساس بدبختی خواهید کرد و مجبورید دائماً تلاش کنید که خوب و بی‌نقص جلوه کنید. این اتفاق در بسیاری از روابط نیز می‌افتد، برخی روابط به ظاهر خوب هستند اما درواقع در آن‌ها مشکل ارتباطی وجود دارد. همچنین بسیاری از افراد که به ظاهر عالی و بی‌نقص به نظر می‌آیند، در درون از خستگی و مشکلات متعددی رنج می‌برند. این‌که بتوانید ظاهر خوبی داشته باشید آسان است اما چطور می‌توان از درون خوب بود و احساس ارزشمندی کرد؟

کیم سو هیون
کیم سو هیون

دربارهٔ کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم

کیم سو هیون یک نویسندۀ کره‌ای است که مانند بسیاری از ما در گرداب زندگی پیچیده غرق شده بود. او روزی متوجه شد که رابطهٔ بی‌نقصی که می‌خواهد، برای شریک زندگی‌اش بی‌نقص نیست و نوشتن را از همان‌جا آغاز کرد. حالا این نویسندهٔ پرفروش که با کتاب «تصمیم گرفتم خودم باشم» زندگی بسیاری از مردم را تغییر داد؛ با کتاب خودیاری دیگری از مقالات تغییردهندهٔ زندگی بازگشته است و با تصاویر و متن خواندنی‌اش در مورد روابط و نحوهٔ مدیریت آن‌ها، با اطمینان به شما نشان می‌دهد چگونه ابتدا خودتان را دوست داشته باشید.

کیم سو هیون معتقد است راه‌های زیادی هست که با آن‌ها می‌توانید به خودتان عشق بورزید و خود را دوست داشته باشید. پس خودتان را با دیگری مقایسه نکنید. به‌جایش، آرام باشید، در روابط خود صادقانه جلو بروید و خودِ واقعی‌تان را نجات دهید. بدین ترتیب می‌توانید روابطی واقعی و درست داشته باشید. شما زمانی در دوست‌داشتنی‌ترین حالت ممکن هستید که این‌گونه رفتار کنید.

کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم
کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم

کتاب تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم مانند یک یادآور است؛ یادآوری که در تک‌تک لحظات زندگی به شما نشان می‌دهد چطور به دنبال خوشبختی باشید، کیم سو هیون در این کتاب به شما یاد می‌دهد که:

  • لازم نیست باحال باشید (خود را همین‌طور که هستید بپذیرید)؛
  • به ساز دیگران نرقصید؛
  • شاید زندگی خارق‌العاده‌ای نداشته باشید، اما زندگی‌تان باارزش است؛
  • این‌که نوعی تنهایی در زندگی‌تان وجود دارد که هیچ رابطه‌ای نمی‌تواند آن را رفع کند؛
  • باید شهامت ناامیدشدن را داشته باشید؛
  • خودتان را به‌خاطر تمام اتفاقات گذشته‌تان، سرزنش نکنید؛
  • خودتان را ابراز کنید تا ارزش واقعی دیگران را درک کنید؛
  • زبانی را یاد بگیرید که می‌تواند از شما محافظت کند؛
  • چطور دعوا با دیگران را تمام کنید؛
  • چطور بذر یک رابطه را بکارید؛
  • نسبت به خودتان مهربان باشید؛
  • به هر قیمتی با عشق زندگی کنید؛
  • و در نهایت این‌که چطور بی‌خیال زندگی کنید.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید:

«با این‌که نسبتاً برونگرا هستم، هنگام مواجهه با گروه جدیدی از افراد دچار خجالت می‌شوم. وقتی در اولین دیدار با افراد، با کمرویی برخورد می‌کنم، آن‌ها گمان می‌کنند که من فردی ساکت و درونگرا هستم. این باعث می‌شود مضطرب شوم زیرا حس می‌کنم باید جوری که آن‌ها از من انتظار دارند برخورد کنم. اما بعد از تلاش‌های بی‌وقفه دیگر این چنین نیستم. راز موفقیتم برای افرادی که در مواجهه با غریبه‌ها خجالتی می‌شوند این است: آگاهانه تظاهر کنید که مضطرب نیستید. پیش از ملاقات با فردی جدید تمرین می‌کردم و لحظات خوش‌آمدگویی و دیدار او را در ذهن به تصویر می‌کشیدم. به خود قول می‌دادم که در آن لحظات، خود را رها کنم و مطمئن و با اعتماد به نفس رفتار کنم. این تمرین‌ها به من کمک کرد بتوانم به تدریج خجالتی بودنم را کنار بگذارم و به طور طبیعی خودم را ابراز کنم.»

تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم کتابی است که به شما می‌آموزد کلید برقراری رابطه با دیگران این است که ابتدا یک رابطهٔ عاشقانه با خودتان داشته باشید و نیز یادتان می‌دهد که چطور بدون تلاش به آرامش برسید.

تصمیم گرفتم بی‌خیال باشم را با تخفیف ویژه از فروشگاه اینترنتی 30بوک بخرید.