ویرگول
ورودثبت نام
Ali kargari hajiabdi
Ali kargari hajiabdi
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

درد و دل

حضرت بهاء الله خطاب به نفوسی که طالب طی طریق در سبیل روحانیّت هستند می فرمایند که آنها به نحوی اجتناب ناپذیر با مسائل، امتحانات و مشکلات روبرو خواهد شد. همین اقدام برای گسستن بندهای مادّی گرایی، حرص و تمایلات نفسانی که ما را به این جهان وابسته می سازد، کار بسیار دشوار و دردناکی است. حضرت بهاء الله می فرمایند که این درد همیشه با ما خواهد بود، و در حین سفر در وادی طلب روحانی، مرکب همیشگی ما است.

.. مرکب این وادی در دست و اگر درد نباشد هرگز این سفر تمام نشود و عاشق در این رتبه جز معشوق خیالی ندارد و جز محبوب پناهی نجوید … پس باید بنار عشق حجابهای نفس شیطانی سوخته شود تا روح برای ادراک مراتب سید “لولاک” لطیف و پاکیزه گردد. (۲۰)

اگر درد نباشد ترقّی و پیشرفت امکان ندارد. حضرت عبدالبهاء، نحوه تأثیر درد و رنج در زندگی ما را توصیف فرموده اند. وقتی از ایشان سؤال شد که، “آیا در این جهان، درد و رنج بیشتر در ترقّی نفس و روح تأثیر دارد یا لذّت و سرور؟”، ایشان جواب دادند:

جان و روح انسان زمانی ترقّی و تعالی دارد که به وسیله رنجها مورد آزمایش واقع شود. زمین را هر چه بیشتر شخم زنید، تخم گیاه بهتر رشد خواهد کرد، و محصول بهتر خواهد شد. همانطور که شخم در زمین شیاری عمیق ایجاد می کند، و آن را از علفهای هرز و خار و خس پاک و طاهر می سازد، رنج و بلا نیز انسان را از امور جزئیّه این زندگی دنیوی رهایی می بخشد تا به مرحله انقطاع کامل واصل گردد و در این جهان به سرور الهی ناظر باشد. به عبارت دیگر، انسان نابالغ است، خام است. حرارت آتش رنج و درد او را به مرحله بلوغ میرساند. به ایّام ماضیه فکر کنید متوجّه خواهید شد که بزرگترین انسانها بیشتر از همه از رنج و درد بهره برده اند.(ترجمه)

به این ترتیب، رنج برای پیشرفت روحانی ما لازم است و لذا اگر ماهیّت حقیقی آن را درک کنیم از آن استقبال خواهیم کرد:

https://taiziz.car.blog/2021/07/28/%d8%ae%d9%84%d9%82%d8%aa-%d8%aa%d9%82%d8%af%db%8c%d8%b3/

..در کتاب آیات الهی، جلد دوم ، صفحۀ 119 حضرت عبدالبها، میفرمایند : ، .از حقّ می طلبیم نفوسی مبعوث فرماید که حلاوت امر و حلاوت بیان و عظمت یوم را بیابند و از عالم و عالمیان خود را فارغ و آزاد مشاهده نمایند. من خودم را میگم

هیچ چیز نا امیدم نکرد بخاطرمآگاهی رسانی با نرم افزار از یکی یکی کتاب های بهائی کپی کردم و یک کتابخانه دیجیتال بهائی درست کردم ولی بجای تشویق حسادت دیدم ، و چند باری هم از طرف هکر ها ی متعصب فلترینگ شدم ولی بنده حلاوت بیان و عظمت این یوم را یافته ام و بقول حق از عالم و عالمیان گذشته و توقع ای ندارم خود م را ساخته ام و اینک فکر میکنم فارغ ، مستقل و

یک وبلاگر آزاد هستم همینکه یک فریلنسر مستقلم که سرم را مجبور نیستم بخاطر منافع مادی جلوی کارفرمایان مختلف تا کمر خم کنم به خودم افتخار میکنم

بلاگر یا وبلاگنویس به چه کسی گفته میشود؟ بلاگر (blogger) #Taizzمعرفیک blogger یا وبلاگنویس به کسی گفته میشود که وظیفه نوشتن محتوا برای وبلاگ را برعهده دارد. وبلاگ نویسها به دستههای مختلفی تقسیم میشوند که برخی از آنها به صورت مستقل و برخی نیز به صورت وابسته هستند. وبلاگنویس مستقل به کسی گفته میشود که وبلاگ را با توجه به موضوع و سلیقه خود انتخاب میکند و هدف از وبلاگ نویسی کمک به یک وب سایت یا یک کسبوکار دیگر نیست

این در حالی است که وبلاگنویس وابسته تمامی فعالیت خود را برای تقویت یک وبسایت یا یک کسب وکار دیگر انجام میدهد. نمونه وبلاگهای وابسته، وبلاگهایی هستند که در کنار فروشگاههای دیجیتال ایجاد میشوند تا برخی از کلید واژههای آنها را قویتر کنند

شاید بخاطر همین ارتقاع فهم و دانشه که روی پای خودم ایستاده ام تجربه قبلی زندگیم ثابت کرد علم بهتر از ثروت است ، پول زیاد استقلال و آزادی های شخصی را از آدم می گیره ، و گرفتار میکنه #facebook#Taizz#socialmedia

شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید