سید امین
سید امین
خواندن ۱ دقیقه·۵ سال پیش

"همه می دانند" بازگشت علائم حیاتی سینما در اصغر فرهادی

بالاخره دیدم

اونم با اصرار یکی از دوستانم و البته خودم رو آماده کرده بودم برای دیدن یک فیلم بد.

بعد از #درباره_الی دیگه فیلم خوبی از #اصغر_فرهادی ندیدم و بعد از گذشته کاملا ازش نا امید شدم حتی هنوز که هنوز است #فروشنده رو ندیدم.

ولی #همه_می_دانند بنظرم بعد از درباره الی بیشترین تعلیق سینمایی رو داره و انگار فرهادی دوباره دغدغه سینما پیدا کرده و از شعار دادن فاصله گرفته.

این بار تعلیق را با پنهان کاری در قصه ایجاد نمی کند و مشت خود را باز می کند. شعبده بازی که دست هایش را مشت کند هر کار عجیب و غریبی که انجام دهد بالاخره مشت های بسته می تواند توجیهی برای بیننده ها بسازد و شگفتی آن ها را از بین ببرد ولی وقتی مشت خودش را باز می کند و قصه را کامل تعریف کند حالا انگار که آرام آرام از صحنه خارج می شود تا مخاطب بدون دخالت او سرانجام انسان ها را تماشا کند.

خطایی که در جدایی نادر از سیمین با حذف تصادف خدمتکار رخ داد و فیلم را نابود کرد.

در یک کلام: این فیلم خطای کمتری دارد.

فعلا نقد نمی کنم...

سینمااصغر فرهادیتعلیق
فقط این که... طلبه ام.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید