ویرگول
ورودثبت نام
Agha amin
Agha amin
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

چگونه با رعایت حجم، مدیریت سرمایه کنید؟

برای اولین بار که با حساب مجازی (دمو) معامله (ترید) کردم کاری به

حجم (سایز) نداشتم و اصلا اطلاعی نداشتم که امکان تغییرش

هست یا نه؟ چون فقط شوق و ذوق انجام کاری جدید یعنی ورود به دنیای معامله گری را داشتم.

بعد از کمی کسب اطلاعات و آموزش دیدن، شروع کردم به

استفاده نابجا و احمقانه از حجم  به این معنا که حجم را افزایش

می دادم و وقتی سود می کردم و حس خوبی بهم دست

می داد البته باز هم در حساب مجازی (دمو)!

وقتی سودهای خودم را دیدم حسابم را شارژ کردم و شروع

به معامله کردم با دو معامله سود ده این فکر به ذهنم رسید

که حجم را افزایش دهم، پس از افزایش حجم برخلاف انتظارم

معامله ام ضررده شد و باعث شد دچار استرس بشم و تصمیم

خطرناکی بگیرم بله دو برابر کردن حجم برای ورود به معامله جدید

و باز هم ضرر البته این معامله را نبستم بازار (مارکت) برگردد و

جبران شود که البته همان باعث به فنا رفتن موجودیم (کال مارجین) شد.

بعد از این تجربه سعی کردم نکاتی را در نظر بگیرم که در ادامه آنها را برایتان می آورم:

1.با حجم بازی نکنید!

اولین اشتباهم این بود که در حساب مجازی (دمو) با حجم

بازی کردم و به مرور برایم به نوعی عادت تکراری شد که در

حساب واقعی (ریل) هم انجام دادم. کاربرد حساب مجازی (دمو)

این است که شما را با فضای معاملاتی کارگزاری (بروکر) آشنا کند

و نیز تمرینی باشد برای کار کردن با حساب واقعی (ریل) نه اینکه بجای بازی کامپیوتری استفاده شود.

چگونه با رعایت حجم، مدیریت سرمایه کنید؟

2.تناسب حجم و سرمایه:

مهمترین نکته برای کار در بازار (مارکت) فارکس رعایت

تناسب حجم و سرمایه است. افرادی که این تناسب را رعایت نمی کنند

چند دلیل دارد که دلیل اولش بی اطلاعی از موضوع است

دلیل دومش طمع برای سود بیشتر است و همان افسانه ره صد ساله را یک شبه رفتن.

خودم با فردی روبرو شدم که با صد دلار معامله در پنج روز

معاملاتی 500 دلار سود داشت ولی خودش هم می گفت که رعایت

حجم نکرده است ولی همیشه قضیه این طور پیش نمی رود که

با سود و ختم به خیر شود در مقالات دیگر سایت هم ذکر کرده ام این بازار

براساس احتمالات است و حتی برترین تحلیل گران و معامله گران

هم ممکن است روند قیمت را اشتباه وارد معامله شوند.

3.بر اعصاب خود مسلط باشید!

در حساب با موجودی واقعی (ریل) بعد از ترید استرس به سراغ

همه می آید و این اتفاقی عادی است ولی واکنش شما در مواجهه با این احساس با هر فرد دیگری فرق دارد!

یک نفر وقتی معامله ای (تریدی) باز می کند برای دوری از استرس

فقط حد سود و حد ضرر را مشخص می کند و صفحه نمودار (چارت)

را می بندد و بعد از یکی دو ساعت به نتیجه نگاه می کند و فرد

دیگری بعد از معامله (ترید) دائما چشمش به نمودار (چارت)

است تا ببیند اگر ضرر زیادی می کند سریعا معامله را ببندد، این فرد

بعد از مدتی حالش از استرس فارکس بهم می خورد این کار را کنار

می گذارد و به هر فردی هم که قرار است وارد بازار (مارکت) فارکس

شود توصیه می کند کنار بکشد و سرمایه خود را نابود نکند.

هر کس بهتر روحیات خودش را می شناسد ولی اگر استرس شما هم

بعد از باز کردن معامله (ترید) زیاد می شود راهش این است که شما هم

دنبال کار خودتان بروید و در زمان مناسب پس از یکی دو ساعت نتیجه را ببینید.

تهیه و تنظیم: وبسایت فارکس برای من 

مقاله اصلی را در این لینک ببینید

چگونه با رعایت حجمآموزش فارسی فارکسآموزش فارکسکسب درآمد دلاریسایت فارکس برای من
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید