ویرگول
ورودثبت نام
مهدی ربیعی
مهدی ربیعی
خواندن ۲ دقیقه·۵ ماه پیش

باور های غلط


بعضی از باور ها هستن که از بچگی همراه ما هستن و اما یک بار نشده بهش فکر کنیم و ببینیم آیا واقعا این باوری که توسط خانواده و جامعه توی من نهادینه شده درسته؟


بعضی از باوره ها هستن که همه ی افراد جامعه فکر می کنن درسته و انقدر روش اصرار دارن که با هر استدلالی نمی شه اونها رو قانع کرد مثل باور هدف گرایی.

من وقتی مدرسه می رفتم اکثر معلم ها و مدیر های به اصطلاح روشن فکر می گفتن که حتما باید هدفی داشته باشی و انقدر تلاش کنی تا به اون برسی اما کسی نمی گفت چجوری بهتر زندگی کنیم و چجوری بیشتر از زندگی لذت ببریم .فقط تنها حرفشون انگار این بود که باید به یه هدف بلند پروازانه برسی تا اون موقع بتونی حس خوشبختی کنی.


هیچ کس نمی گفت تو باید از الان یاد بگیری از زندگی لذت ببری و تمام ارزش هات رو توی هدفت نبینی.این که من فکر می کردم همه ی زندگی یعنی به هدف رسیدن خیلی بهم آسیب زد چون هر وقت خطایی کوچیک می کردم که ذره ای من رو از هدفم دور می کرد شروع می کردم به سرزنش کردن خودم که در آخر نه تنها دفعه ی بعد بهتر عمل نمی کردم بلکه از ترس سرزنش دوباره اصلا اون کار رو انجام نمی دادم.


قبلا فکر می کردم خوشبختی توی ثروت و جایگاه بهتر و بیشتر است اما الان تفکری متفاوت دارم. ثروت انتها نداره بهتره از الان زندگی رو خوب دید.

دیدگاه من این نیست که آدم بشینه و فقط لذت ببره و بی خیال از تموم دنیا باشه بلکه منضورم اینه که باید از همین مسیر رشد لذت برد. مسیرت رو جوری انتخاب کن که از قدم گذاشتن توش لذت ببری.


من خواستار بی هدفی نیستم اتفاقا هر انسانی بهتره توی زندگی خودش هدفی داشته باشه اما به نظرم جوری هدف انتخاب کنه که حتی اگه به اون هدف نرسید سود کرده باشه و لذت برده باشه. هدف هایی مثل پولدار شدن فقط انتهای اونها ارزشمنده اما هدفی مانند رشد کردن و... اگر کمی از مسیرش هم طی بشه اثر مثبت خودش رو روی انسان می ذاره.

من حتی اگه به هدف خودم هم نرسم باز خوشحالم که توی اون مسیر قدم گذاشتم چون لذت بردم.

کسانی که هدف گرا هستن و فقط هدف رو می بینن و معیارشون برای خوشبختی رسیدن به هدفه اگه توی مسیرشون شکست بخورن بلند شدن براشون خیلی سخت می شه چون احساس می کنن رسید به اون هدف دیگه امکان پذیر نیست و هدف رو دور می بینن اما کسانی که هدف رو فقط یک بهونه برای تلاش کردن و لذت بردن از زندگی می بینن اگر بار ها هم شکست بخورن باز بلند می شن چون می دونن با شکست از مسیر دور نمی شن چه بسا پیشترفت می کنن یا در بعضی شراط مسیر بهتری رو پیدا می کنن


لذت زندگیمسیر رشدباور غلطلذتمدرسه
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید