ویرگول
ورودثبت نام
محمدرضا افشارنژاد
محمدرضا افشارنژاد
خواندن ۳ دقیقه·۵ سال پیش

برخی از اشتباهات رایج برنامه نویسان مبتدی

به نام خدای یگانه

چندماهی است یادگیری برنامه نویسی رو شروع کردم و خودم هم جز برنامه نویسان مبتدی قرار میگیرم اما در این چند ماه به بعضی از اشتباهات خود پی بردم و در این مقاله سعی کردم اشتباهاتی که خودم را داشتم را برای شما توضیح بدم.

1.با ترس کار را شروع میکنند

اولین و بدترین اشتباه که برنامه نویسان تازه کار انجام می دهند که خودم هم شامل میشود ، این است که با ترس و لرز سراغ برنامه نویسی می‌روند و اولین کدهای خود را با شک و تردید می زنند. برای بعضی از افراد که تازه برنامه نویسی را شروع کرده اند ممکن است سوالات و درگیری های ذهنی زیادی به وجود بیاید. آیا من به اندازه کافی باهوش هستم؟ آیا آدم درستی برای برنامه نویسی هستم؟ آیا می توانم از این راه پول دربیاورم؟ من معتقد هستم که هر کسی می تواند برنامه نویسی را یاد بگیرد، به شرط اینکه علاقه داشته باشد و با اعتماد به نفس کار را شروع کرده و سفت و سخت به این کار بچسبد.

2. فقط به مطالعه و آموزش متکی هستند

بعضی از رشته ها فقط نیاز به مطالعه تئوری دارند و کسی که می خواهد در این گرایش ها موفق شود باید مطالعه زیادی داشته باشد، اما برنامه نویسی یک کار فنی است. همانطور که یک ریاضی دان فقط با خواندن فرمول ها نمی تواند مسائل گوناگون را حل کند، برنامه نویس هم فقط با مطالعه و دیدن کدهای دیگران نمی تواند تبدیل به یک برنامه نویس باتجربه شود. پس در شروع کار باید یاد بگیرید که بخش زیادی از مهارت شما در حین کار و کسب تجربه از پروژه های واقعی و تمرین کردن به دست می آید.

3.بیش از حد به جزییات اهمیت می دهند

هیچ کس در شروع کار از شما انتظار ندارد به تنهایی یک سرویس فوق العاده پایدار و بدون باگ طراحی کنید. حتی برنامه نویسان بزرگ هم در ریزه کاری های پروژه به مشکل می خورند. اگر هنگام یادگیری و برنامه نویسی بعضی از جزییات درست کار نمی کنند سعی کنید از آنها عبور کرده و بعدا دوباره سراغشان بروید. گیر کردن در جزییات پروژه و فراموش کردن هدف اصلی می تواند در اوایل کار شما را دلسرد کرده و از ادامه راه بازدارد.

4.روزی یک خط یا دو خط کد می زنند

در برنامه نویسی هم دقیقا اوضاع به همین شکل است. اگر تصمیم گرفته اید که برنامه نویس شوید باید سختی ها و تمرین های اول کار را هم قبول کنید. باید هر روز زمان زیادی را به تمرین و کد زدن اختصاص دهید. هیچ برنامه نویسی با روزی یک خط کد متخصص نشده است. پس در شروع کار باید تمرین زیادی داشته باشید.

5.از کار خود بکاپ نمی گیرند

خوشبختانه امروز ابزارهای بسیار متنوعی وجود دارند که می توانید با آنها فایل های خود را جایی به غیر از کامپیوتر خود ذخیره کنید. در این حالت اگر کامپیوتر شما آسیب هم ببیند باز هیچ مشکلی کدهای شما را تهدید نمی کند.سیستم های کنترل ورژن مثل گیت به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار کمک می‌کند تا علاوه بر امکان مشارکت روی پروژه‌های نرم‌افزاری، بتوانند به تاریخچه‌ای از کدهایی که قبلاً نوشته‌اند نیز دست پیدا کنند

نتیجه گیری

مسلما برنامه نویس شدن کار یک شب نیست. نمی شود ره صد ساله را یک شبه طی کرد و انتظار داشت بدون تلاش به جایگاه بالایی در یک شغل مثل برنامه نویسی رسید. حالا که شما برنامه نویسی را به عنوان حرفه خود انتخاب کرده اید، بهتر است اول کار بعضی از اشتباهات رایج مبتدیان را بشناسید تا در دام این اشتباهات گرفتار نشوید. اگر حس می کنید مورد دیگری هم باید به این لیست اضافه می شد، خوشحال می شوم آن را در بخش نظرات با من و به اشتراک بگذارید.



برنامه نویسیمبتدیجاوا اسکریپتفرانت اند
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید