ویرگول
ورودثبت نام
Bayar
Bayarجر و بحث من و من
Bayar
Bayar
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

با کی بحث کنم با کی نه؟


تصمیم گرفتم تا جایی که میتونم با کسی بحث نکنم چون

  • تاثیر نداره یا تاثیرش خیلی کمه(کسی که باهات بحث میکنه نیومده که چیزی بفهمه ، اومده افکارشو کامل واردت کنه)
  • خیلی انرژی بر و حال خراب کنه
  • وقتی بحث میکنی کل روزت یا هفته.ت درگیر یه قسمت از دنیا میشه ، کل دنیات میشه اون قسمت و اینجوری مساحتت هم میشه مساحت اون قسمت (کوچیک)


تصمیم دارم با کی بحث نکنم؟

  • متعصب
  • بزرگترها
  • وحشیایی که وقیحانه افکار جنایتکارانه‌شون رو داد میزنن (اینا فقط باید درمان بشن و گفتگو باهاشون خیلی خنده داره ، اینجور آدما اگه رو قدرت سوار بودن و برای محیط خطرآفرین شدن ، با مشت باید اول پایین بیان بعد تحویل درمان داده بشن (افکار خطرناک جزو آزادی بیان نیست ))


تصمیم دارم با کی بحث کنم؟

  • کسی که دغدغه‌ش واقعیته نه کسی که چیزی رو باور میکنه که دوست داره ،
    واقعیت ها رو از طریق علم ببینه حتی اگه تلخ باشه ؛
بحث با کسی که «دغده‌ش واقعیته» سرتاپا سوده ، چون هم اصلاح میشی هم تو مسیری قرار میگیری که خودت تولید کنندۀ افکار منطبق بر واقعیت باشی.
  • یکی که به یه سری اطلاعات و تفکرات نیاز داشته باشه ، و منطق بگه که من اون اطلاعات و تفکرات رو دارم (از معده‌مون در نیاریمش ، حرفت باید آزمایش شده و قابل اثبات باشه - دیگه با تف دیوار سر هم نکن برای بچه ها )
    و یا من نیاز داشته باشم و طرف اون اطلاعات رو داشته باشه.
  • کسی که چرند میگه ولی اعتراف میکنه که اینا حدسیاتشه و دوست داره واقعیت رو بدونه


تصمیم دارم کِی بحث کنم ؟

  • وقتی که تاثیر گندۀ مثبت دارم رو محیط
  • وقتی جلوی یه اتفاق خیلی منفی رو میتونم بگیرم


یه توصیه به خودم که بمونه اینجا ببینمش:

با همفکرات زیاد ارتباط نداشته باش و زیاد دوسشون هم نداشته باش ، در عوض تا میتونی با علمی ها و منطقی ها ارتباط برقرار کن و بزار «مخالفت هاشون با افکارت» تو رو بسازه

البته اگه همچین شخصیت هایی از زیر سنگ اومدن بیرون , چون معمولا با دنیای ماها بیگانه‌ن و امپراطوریشون رو تو خلوتشون میسازن .

بحثتعصب
۵
۰
Bayar
Bayar
جر و بحث من و من
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید