ویرگول
ورودثبت نام
امیرحسین صمدی
امیرحسین صمدی
خواندن ۱ دقیقه·۵ سال پیش

داستان من و ایده ها

مدتی پیش تنها توی کتابخونه خوابگاه نشسته بودم و متن هایی در مورد استارت آپ سریع (lean startups) می خوندم. این متن ها معمولا طوری نوشته میشن که آدم دلش میخواد همین الان یه ایده پیدا کنه و بره دنبال استارت آپ (غافل از اینکه چه هفت خوانی در انتظارته)

خب در اون موقعیت اولین کاری که کردم باز کردن گوگل بود:

ایده استارت آپ!

کلی هم ایده های مختلف پیدا کردم اما هیچکدوم بهم نچسبید! چرا؟ چون مال خودم نبود

و احتمالا هم اگر هر کدوم رو شروع می کردم به شکست می رسید! چون مال خودم نبود

پس ایده ها از کجا میان؟؟

واقعیتش اینه که منم نمی دونم اما ایده هایی که به ذهن خودم رسید بیشتر اینطوری بود:

  • برای انجام دادن کاری به مشکل برخورده بودم و شروع کردم به جستجوی راه حل! و بعد از کلی فکر کردن و خوندن و تجربه کردن ناگهان یه ایده خیلی خوب!
  • وقتی متن های انگیزشی می خونم
  • وقتی به صحبت های دیگران در مورد استارت آپ ها گوش میدم
  • وقتی داستان زندگی آدم های موفق رو میخونم (نه فقط زندگی کارآفرین ها!)


ایده های شما از کجا میان؟



پی نوشت 1 : البته شبِ امتحان و کل سال کنکور رو هم میشه به موارد بالا اضافه کرد...



ایدهاستارت آپکارآفرینیstartuplean
زندگی راز بزرگیست که در ما جاریست، زندگی فاصله آمدن و رفتن ماست. یک دانش آموخته حقوق عمومی که دوست دارد خوب بنویسد!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید