ویرگول
ورودثبت نام
ابوالفضل ناصحی
ابوالفضل ناصحی
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

تجربه شخصی خودم از ویندوز 11

بکگراند ویندوز 11
بکگراند ویندوز 11


از وقتی که نسخه آزمایشی ویندوز ۱۱ منتشر شد اون رو نصب کردم در نگاه اول ظاهر قشنگ و کاربر پسندش منو راضی کرد ولی بعد چند روز تازه بدی هاش داشت معلوم میشد با اینکه نسخه آزمایشی بود و پر از باگ ولی بعضی از جا هاش واقعا آزار دهنده بود، مثلاً با اینکه ویندوز را رو حالت dark گذاشته بودم ولی باز بعضی برنامه مثل کنترل پنل و device manager همچنان همون حالت خودشونو داشتن. منتظر نسخه رسمی بودم وقتی منتشر شد نسخه پرو رو نصب کردم ، با اینکه یه هوا نسبت به نسخه آزمایشی بهتر بود ولی هنوز اون مشکلات داشت ،اما آپشن ها و ظاهر زیبا ویندوز ۱۱ می‌تونست جای این باگ ها رو پر کنه. یکی از مهمترین تغییرات ویندوز ۱۱ ، منوی تسکبار بود که به وسط صفحه بود که من بر خلاف بعضی ها خیلی از ظاهر راضی بود

ظاهر منوی استارت خیلی تغییر کرده بود و یه حالت شیشه ایی داشت مثل ویندوز ۱۰برنامه های ویندوز همشون تغییر کرده بودن و واقعا ظاهرشون خیلی تغییر کرده. یکی دیگه از ویژگی های ظاهری ویندوز ۱۱ گوشه های گرد هست که یه حس خوبی به آدم میده و ظاهر ویندوز رو زیبا تر می‌کنه یکی دیگه از برنامه هایی که تغییر خیلی اساسی کرد برنامه settings است

برنامه تنظیمات خیلی از قبل کاربردی تر شده و البته ظاهرش که نسبت به تنظیمات ویندوز ۱۰ واقعا بهتره.

یکی از قابلیت های کاربردی ویندوز 11 تنظیمات سریع اون هست که واقعا به من کمک میکنه ، با استفاده از اون خیلی سریع میشه به بعضی از تنظیمات دسترسی داشت مثل تنظیمات وای فای و ...

برنامه this pc هم خیلی تغییرات زیادی داشته و آیکون هاش تغییر کرده و یه رنگ و روح تازه ایی به خودش گرفته .

تنظیمات داخلی this pc هم تغییر کرده و برای کات کردن و پیس کردن میتونی از نوار بالای this pc استفاده کنی که خیلی کار رو آسون کرده و نیازی به کلیک راست نیست.

صحب از کلیک راست شد میخوام درباره ظاهر کلیک راست تو ویندوز 11 صحبت کنم که واقعا تغییر کرده

آیکون هاش تغییر کرده و برای کپی و پیس دیگه اگه توجه کنید کلمه ایی نوشته نیست و برای انجام این کار شما باید از نوار کلیک راست استفاده کنید.

تو نوار کلیک راست ، با توجه به نوع کار شما چند تا دکمه میاد که برای cut - copy - paste - rename - delete است که از لوگو شون معلومه .

از نظر من یه تغییر خوبی به حساب میاد و دیگه اون منوی راست کلیک شلوغ رو نمیبینیم.

البته اگه میخواین منوی راست کلیک تون به همون ظاهر قبلی برگرده روی show more option بزنید تا همون ظاهر قبلی با امکانات بیشتر براتون نمایش داده بشه.

قابلیت بعدی ویندوز 11 منوی ویجت ها است. که برای من زیادی کاربردی نبود و ازش تا به الان استفاده نکردم و به همین دلیل زیادی توضیح نمیدم ولی میتونید تو ویجت ها ، ویجت های مورد علاقه خودتون رو اضافه کنید و با یک کلیک از اون استفاده کنید.

یه تغییر خیلی جالب دیگه آیکون پوشه ها است که اگه دقت کنید دیگه چند تا از فایل های تو پوشه رو آیکون نمیبینید. که برای افرادی که تا new folder 100000 دارن یه عذابه ولی اگه با نظم باشین و تمام پوشه هاتون نام گذاری شده باشه هیچ غمی نخواهید داشت.

البته دلیل این کار مایکروسافت رو نمیدونم چرا تغییر داد؟؟

یه قابلیت فوق العاده ویندوز 11 snap layouts است که برای من که چند تا پنجره رو یکجا باز میکنم واقعاً تاثیر گذار بود. من چون همزمان چند تا پنجره رو همزمان باز میکنم این توانایی اونا منظم کنار همدیگه میچینه و کار مون رو راحت میکنه.

یه قابلیت دیگه قابلیت task view است که باز هم برای افرادیه که چند تا کار رو همزمان انجام میدن. با استفاده از اون میتونید چند تا دستکاپ رو با هم مدیریت کنید تا کار تون راحت باشه



و در اخر چند تا تصویر از ویندوز 11 مایکروسافت را مشاهده کنید . . .

ممنون از شما که تا اخر این مقاله همراه من بودید.


کلام اخر:

برای کسانی که قصد نصب ویندوز 11 دارن: فعلا ویندوز 11 باگ زیادی داره پس اگه از سیستم خودتون برای کار های مهم استفاده میکنید منتظر نسخه بهتر ویندوز 11 بمونید و اگه از سیستمتون کاری نمیکشید و اگه سیستم مورد نیاز ویندوز 11 دارید اون رو میتونید نصب کنید





ویندوز 11ویندوزwindows 11مایکروسافتنقد و بررسی
منتقد و خبرنگار بازی‌های ویدیویی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید