ویرگول
ورودثبت نام
Professor Severus Snape
Professor Severus Snape
خواندن ۵ دقیقه·۶ سال پیش

از dota 2 تا league of legends - نگاهی به بهترین بازی های سبک moba

تو این مطلب قصد دارم بهترین بازی های MOBA رو بهتون معرفی کنم .احتمالا خیلیاتون با بازی های این سبک آشنایین (اونایی که گیم نت میرفتن و میرن که حتما آشنایی دارن ).خلاصه برای اونایی که آشنایی ندارن بگم این سبک بازی مثل فوتبال رقابتی و تیمیه .دو تیم متشکل از معمولا پنج نفر در مقابل هم قرار میگیرن و باید پایگاه دشمن رو که تو هر بازی اسمش متفاوته نابود کنند.

همین اول هم یه نکته مهم بگم گیمر ها دو دستن .یه دسته که اصلا ارتباط برقرار نمیکنن با این بازی ها و خوششون نمیاد از ویژگی های این دسته اینه که به MOBA بازها میگن این بازی کارتونیه چیه بازی میکنی مگه بچه ای :((

دسته دوم که زندگیشون پای این بازی ها میگذره .دیده شده طرف پای بازیهای MOBA پیر شده :))

مطلب بعدی که باید بگم اینه که معمولا بازیهای این سبک درجه سختی متوسط و سخت داره . خصوصا DOTA 2 که اندازه یه لیسانس مطلب رو باید یاد بگیری :))

اما اگه وقت و یا حوصله برای چنین بازیهایی ندارین نگران نباشین بازیهای جدیدتری که تو این سبک اومده به مراتب خیلی ساده تر شده و به راحتی میتونید بازی کنین.

حالا معرفی کلی انجام بدیم و در نهایت مقایسه و نتیجه گیری کنیم.

DOTA2

همین اول بگم که اگه دنبال حرفه ای دنبال کردن و بازی کردن هستین برین سراغ این بازی .در بین همه ی بازیهای این سبک بالاترین درجه سختی رو داره و واقعا عرقتون رو در خواهد آورد :))

اما با وجود سختی بازی که اوایل شروع شاید یکم اذیتتون کنه ،در یک کلام باید بگم بازی فوق العاده است.در ضمینه گرافیک حرف اول رو تو این سبک میزنه و تو گیم پلی هم واقعا لذت بخشه.

league of legends

این بازی رو به اختصار LOL هم میگن .پس هر جا دیدید نوشتن LOL منظور همون league of legends هست.در مورد این بازی باید بگم که بیشترین بازیکن رو تو این سبک داره و گرافیک مناسب و گیم پلی خوبی داره.

Heroes of the Storm

مگه میشه بلیزارد بازی بد بسازه .من شخصا خودم اینو بازی نکردم اما با توجه به چیزایی که خوندم و دیدم میتونم بگم بازی خوبیه و درجه سختیش نسبت به اون بازیهایی که تا الان گفتیم پایین تره ،برای مثال ایتم بندی در این بازی نیست که مشخصا بازی رو خیلی ساده تر میکنه.گرافیگ و گیم پلی خوبی هم داره.

Vainglory

این بازی رو برای اونایی معرفی میکنم که میخوان با گوشی بازی کنن.گرافیک بسیار خوب .گیم پلی به شدت لذت بخش ،تا به این لحظه این بازی رو به بهترین بازی این سبک در گوشی های همراه تبدیل کرده.من نسخه کامپیوترشم بازی کردم ولی اصلا درحد و اندازه ی DOTA2 وLOL نیست .اما برای گوشی عالیه .

بازی تو این سبک زیاده و میشه بازیهای دیگه ای رو هم نام برد مثل Arena of Valor ، Smite و...

اگه میخواین با بازیهای بیشتری اشنا بشین به این لینک برین.

و اما مقایسه و بررسی بازیها

در مورد Heroes of the Storm که گفتیم اگه فن بلیزارد هستین و یا یه بازی ساده تر میخواین که وقت و انرژی زیادی برای یادگیری نخواد سراغ این بازی برین . Vainglory برای دوستانی که میخوان با گوشی باز کنن عالیه.

درنهایت میرسیم به افرادی که میخوان رو کامپیوتر بازی کنن و وقت و انرژی فراوون دارن :))

DOTA 2 VS league of legends :

اول باید بگم مثل همه ی بازیها و سبکها که رقیبن و فن ها وطرفدارای خودشون رو دارن همیشه یه کل کل و اختلاف هست .نمونه بارزش فیفا و پی اس تو فوتبال و بتلفیلد و کال او دیوتی تو سبک شوتر .این در مورد سبک MOBA هم صادقه ، من با اینکه فن DOTA2 هستم اما مدتی هم LOL بازی کردم و سعی میکنم این مطلب رو مقایسه تاثیر نداشته باشه.

نکات مثبت DOTA2 : تحت استیم بودن این بازی واقعا خیلی مهمه در مقابل LOL که نرم افزار خود شرکت رایت گیمز برای اجراش لازمه و واقعا مشکل افرینه خصوصا با وضعیت اینترنتی که ما داریم .

نکته بعدی گرافیک بازیه که واقعا DOTA 2 برتری مشخصی رو به رقیبش داره .بعضی ها میگن گرافیک LOL فانتزیه و... من اینو قبول ندارم چون شما کافیه بازی ها رو ببین تا به راحتی متوجه اختلاف بشین. اما دلیل بالاتر بودن گرافیک DOTA 2 زمان عرضه اش هست که سال 2013 بود در حالی که LOL سال 2009 عرضه شد و این اختلاف گرافیکی کاملا طبیعی هست .

نکته بعدی که باید بهش بپردازیم هزینه هست . در LOL شما به همه ی کارکترها که بهش چمپیون میگن تو این بازی دسترسی ندارید و اونارو باید یا با بازی کردن یا با پول واقعی بخرید اما DOTA 2 واقعا یه بازیه رایگانه و شما به همه ی کاراکترهای بازی که بهشون هیرو گفته میشه از ابتدا دسترسی دارید .

نکته ی بعدی که باید بگم اینه که تعداد بازیکن های LOL بسیار بیشتر از DOTA 2 هست و دلیلش اینه که این بازی در آسیای شرقی مثل چین و کره و... خیلی طرفدار داره و DOTA 2 در کشور های اروپایی و غربی محبوبه و مشخصه که جمعیت بیشتر کشورهای شرقی و علاقه ای که دارن سبب این اختلاف شده .

میخواستم بی طرفانه مقایسه کنم ولی مثل این که نشد :))

اما با وجود نکاتی که گفتیم LOL بازی بسیار با ارزشی هست و همون مطلب سلیقه تو بازی که راجع بهش گفتیم عامل خیلی مهمیه . من دیدم خیلی افراد میگن ما نتونستیم با کارکترها یا قهرمان های بازی DOTA2 ارتباط برقرار کنیم و خوشمون نیوده و رفتیم LOL و خوشمون اومده و برعکس .

در پایان اگه میخواین وارد دنیای بازی های MOBA بشین و هنوز نتونستین تصمیم بگیرین پیشنهاد میکنم که گیم پلی بازی ها رو تو سایت های ویدیو ببین و نقدشون رو بخونین تا تصمیم بهتری بگیرین .

امیدوارم براتون مفید بود باشه .





mobadota 2League of Legendsبررسی بازیبازی کامپیوتری
یه عاشق سینما و بازی های کامپیوتری .سعی میکنم گاهی درباره تجربیات و نظراتم بنویسم .باشد که مفید واقع شود :))
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید