ویرگول
ورودثبت نام
امیرمهدی پارساخو
امیرمهدی پارساخو
خواندن ۲ دقیقه·۱ ماه پیش

تایپ ده انگشتی

اگر به طور حرفه‌ای برنامه نویسی رو دنبال میکنی، قطعاً تا حالا به این فکر افتادی که اگر تایپ ده انگشتی بلد باشی، سرعت کد نویسیت هم بیشتر میشه، در همین راستا من این مقاله رو مینویسم تا شاید یک مقداری به شما کمک بکنه!

اول از همه تو این مقاله چندتا نکته میگم که اگر بهشون توجه کنید، خیلی سریعتر از حالت عادی میتونید تایپ ده انگشتی رو یاد بگیرید؛ بعد یه سایتی برای آموزش معرفی میکنم و در آخر هم یه سایتی برای تست سرعتتون!




1. نکات مهم »»

  • تمرین زیاد و تکرار رو هیچوقت فراموش نکنید، سعی کنید هر روز از خودتون تست بگیرید و روزانه متنی رو تایپ کنید که در ادامه سایت‌هایی برای تمرین روزانه معرفی میکنم بهتون.
  • سعی کنید از کیبوردهای استاندارد استفاده کنید و حتماً انگشتانتون رو در موقعیت‌های درست نگه دارید.
  • اصلاً و به هیچ وجه به کیبورد نگاه نکنید؛ باید به انگشتانتون اطمینان کنید!
  • انقدر تمرین کنید تا عضلات دستتون خودشون تصمیم بگیرن که الآن چی باید تایپ کرد!
  • در شروع تمریناتتون به افزایش سرعت فکر نکنید بلکه به دقت تایپ توجه کنید!


2. سایتی برای آموزش »»

من خودم به شخصه از سایت تایپو استفاده میکنم!

هم آموزش تایپ فارسی و هم آموزش تایپ انگلیسی و هم آموزش مخصوص برنامه نویسی داره.

گزارش عملکرد روزانه‌ خودتون رو هم میتونید ببینید.

حتی میتونید تست تایپ هم بگیرید که تو بخش بعدی بیشتر توضیح میدم.

https://typeo.top/




3. تست و تمرین روزانه تایپ »»

برای تست تایپ من خودم سایت Ten Fast Fingers رو پیشنهاد میکنم.

https://10fastfingers.com/typing-test/english


اگر هم روزانه میخواید یه متن کوچیک رو بنویسید و تمرین کنید بخش تست تایپو رو پیشنهاد میکنم.

https://typeo.top/test/#active

برای انجام این تست کافیه به سایت تایپو برید.

صفحه اصلی تایپو
صفحه اصلی تایپو

از نوار بالا روی سایر بروید و روی تست سرعت تایپ کلیک کنید.

منوی سایر
منوی سایر

حالا در صفحه باز شده روی تست سرعت تایپ کلیک کنید.

حالا تایپ انگلیسی را انتخاب کنید چرا که برای برنامه نویسی، تایپ فارسی به کارتان نمی‌آید!

حالا به نوشتن متن بپردازید و تمرین کنید و به انگشتانتان اطمینان کنید!


چون تست سرعت تایپِ تایپو یک متن است بنظرم برای تست سرعت مناسب نیست ولی برای تمرین روزانه و قوی تر کردن انگشتانتان میتوانید از این سایت هم کمک بگیرید ولی برای تست سرعت تایپ بهتر است از همان سایت Ten Fast Fingers استفاده بکنید!



امیدوارم که بتوانید تایپ ده انگشتی را به راحتی یاد بگیرید ولی اگر سوالی دارید در بخش نظرات بپرسید!

برنامه نویسیتایپ ده انگشتیآموزش تایپ ده انگشتیآموزش تایپتست سرعت تایپ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید