AbolfazlGamePro
AbolfazlGamePro
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید خرید اکتیویژن برای دوچندان کردن نقش این شرکت در نشر و تولید بازی‌ها است!

خرید اکتیویژن بلیزارد با موفقیت انجام شد؛ اهداف بعدی چیست؟
خرید اکتیویژن بلیزارد با موفقیت انجام شد؛ اهداف بعدی چیست؟


شرکت مؤسس ایکس‌باکس تمام تمرکزش را بعد از خرید اکتیویژن بلیزارد بر روی بازی‌ها گذاشته‌است

در یک مصاحبه با ام‌اس‌ان¹، بحث اکتیویژن بلیزارد بالا گرفت و از نادیا سؤال شد که چرا این خرید به این مقدار مهم است؟ خصوصاً زمانی که ۶۵ میلیارد دلار برای آن هزینه شده‌است.
ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، پاسخ داد: مهم است! ما دربارهٔ‌‌ آن بسیار هیجان زده‌ایم. او توضیح می‌دهد که از روز‌های اول شرکت، بازی‌ها یکی از بازو‌های اصلی آن بوده‌اند.
او توضیح می‌دهد: «برای ما، چند موضوع است که به‌عنوان یک شرکت، ما را به عقب بر می‌گرداند.» او ادامه داد: «بازی یکی از آن‌هاست، نه؟ وقتی که دربارهٔ‌‌ مایکروسافت فکر می‌‌کنم، البته که یادم به ابزار‌های توسعه‌دهندگان، ابزار‌های اختصاصی نرم‌افزاری و بازی‌های ویدئویی می‌افتد. این‌ها سه چیزی هستند که از ابتدای بقایمان به انجام رسانده‌ایم. و خب برای ما، بازی‌ها مکانی هستند که من فکر می‌کنم در بازار سهم زیادی برای ما ایجاد کرده‌است.»
نادیا توضیح می‌دهد که بازی‌ها با هر نسل جدید معروف‌تر و محبوب‌تر می‌شوند، و قرارداد اکتیویژن بلیزارد اجازه می‌دهد که مایکروسافت بیشتر در این میدان رشد کند.

قرارداد اکتیویژن بلیزارد، مایکروسافت را به دومین شرکت در فهرست درآمدزایی تبدیل می‌کند
قرارداد اکتیویژن بلیزارد، مایکروسافت را به دومین شرکت در فهرست درآمدزایی تبدیل می‌کند


او گفت: «اگر به آن دقت کنید، زمانی که مردم به تجربهٔ‌‌ بازی‌ها اختصاص می‌دهند در حال رشدکردن است و نسل بعدی حتی قرار است فراتر از آن بروند.»

او ادامه می‌دهد:
راهی که بازی‌های ویدئویی توسعه می‌یابند، راهی که بازی‌های ویدئویی تجربه می‌شوند، به‌شدت تغییر کرده‌است. اگر این امر در تلفن همراه¹ انجام گیرد، یا در پیشانه‌های بازی²، یا حتی رایانش ابری³. پس ما واقعاً به‌دنبال آن هستیم که به‌عنوان یک ناشر و تولیدکننده دوچندان شویم. ما به یکی از بزرگ‌ترین ناشران بازی‌های ویدئویی تبدیل خواهیم شد و همچنین برای اجرایشان سکو⁴ خواهیم ساخت.


با خرید اکتیویژن بلیزارد، مایکروسافت به دومین ناشر بزرگ بازی‌های ویدئویی تبدیل می‌شود و در رتبهٔ‌‌ اول، شرکت چینی تنسنت⁵ قرار دارد.

منبع: VGC

پ.۱: MSN - پ.۲: مصوب فرهنگستان - پ.۳: مصوب فرهنگستان - پ.۴: سپیدار سیستم - پ.۵: معادل چینی / 腾讯控股有限公司


بازی‌های ویدئوییمایکروسافتاکتیویژنکال‌آو‌دیوتیcall of duty
عاشق بازی های ویدئویی و گیمر حرفه ای
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید