AhmadReza
AhmadReza
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

۵۰ کیلو آلبالو [ جم تی وی را رو سفید کرد!]

سلام به رفقای ? َم .

امروز بریم سراغ یک اثر ویدیویی ( ازم نخواید بگم فیلم سینمایی ) که یک فاجعه برای سینمای ایران هست.

۵۰ کیلو ? یک اثر سخیف ، مبتذل ، لوده ، مروج بی حیایی و بی عفتی هست که هیچ نکته مثبتی نداره. جزو آثاری هست که مانند همزاد های خودش گلوی بی جان سینمای ایران رو بیشتر از قبل می فشاره‌ تا اون رو یک‌ قدم به نابودی نزدیک تر کنه.

پرفروش ?اما تهوع آور?
پرفروش ?اما تهوع آور?

ابتدای فیلم یک سرمایه دار سینما و تهیه کننده فیلم رو بهمون تقدیم میکنه ، +یعنی چی? ؟ _ یعنی قراره صرفن این فیلم برای پر کردن جیب عوامل ساخته شده. یکی از فاجعه انگیز ترین حرکات عوامل حضور متعدد بازیگران سرشناس کمتر از چند دقیقه تو فیلمه تا بتونن مردم رو پای گیشه بکشونن ،‌بازیگرانی مثل مهران غفوریان ، سیامک انصاری ، ویشکا آسایش، سروش صحت ، نادر سلیمانی ، علی صادقی ، فرهاد آئیش و ...

فیلم هیچ محتوایی نداره که بخوایم دربارش صحبت کنیم تمام فیلم چند تا شوخی جنسى و حمله به اقشار مختلف جامعه رو به نمایش می گذاره که اون ها رو این زیر ⬇️ بررسی می کنیم.

1. بد جلوه دادن بازپرس ها و در کل نیروی انتظامی :

سیامک انصاری که یک بازپرس هست رو به شکل یک آدم پریشان ، وسواس ، شکاک و علاقه مند به مچ گیری نشون داده‌ فردی که نه برای قانون بلکه برای هوس خودش دوست داره پرونده هایی که زیر دستش هستند رو گرفتار کنه .

شخصیت خاکستری بازپرس
شخصیت خاکستری بازپرس


2. مورد تمسخر کردن قرار دادن آبادانی ها:

کارمند ثبت احوال که نماد یک شخصیت جنوبی هست رو یک آدم بی ملاحظه ، بی حیا و ترسو نشون میده و همچنین دو جوان موتوری که ساعد سهیلی و هستی مهدوی فرد رو ایستگاه گرفتن و دو شخصیتی که آزاده صمدی با اونها درگیر میشه دو فرد کاملن منفعل به مخاطب القا میکنه.‌


و در کل نه در این فیلم بلکه در سایر رسانه های ایرانی جنوبی ها رو افرادی با موی فر ، پوست سوخته ، لهجه مسخره نشون میده که بخشی از مردم اینجوری هستن نه همشون ( منظورم این نیست که این ویژگی ها بد هستن ، منظورم اینه که چه دلیلی داره همه مردم جنوبی رو این تیپی نشون بدن )، کافیه یه سر به جنوب بزنید بعد در این مورد اظهار نظر کنید.

3. خانواده یا باد هوا !

خانواده هایی که به جز یک اعتراض بچه گانه نقش دیگه ای تو کنترل فرزندانشون ندارن و خیلی راحت با ازدواج اونها موافقت میکنن و حاضرن برای طلاق دخترشون، به پزشک قانونی مراجعه کنه، بدون اینکه قبل از ازدواج این مسئله رو با دخترشون در میون بذارن.

5) شوخی های هرزه :

این فیلم مثل قانون مورفی وقتی سوژه ای واسه خندوندن نداره سراغه کلیشه های جنسی میره که فقط اون رو ویرانه تر از قبل میکنه. مثل شوخی سمبوسه که واقعن زشت و هرزه بود‌ .

4) اصلن فیلمنامه ای در کار هست؟

اگر سروش صحت یک‌ کلاهبردار حرفه ای هست چرا پلیس خودش وارد نمیشه ،‌چرا سروش صحت تفنگ‌ میکشه؟ ، جرمش که سنگین تر میشه! ، چرا ساعد سهیلی فرار میکنه ؟، ماشین پلیس در فاصله با خونه چی کار میکنه ؟ چه جوری یه دختر و پسر به همین راحتی عاشق هم میشن؟!

اگه تا الآن این فیلم رو ندیدید پیشنهاد میکنم عمر ارزشمندتون رو با این اثر آشغال تلف نکنید.

اگه می خواید یه کمدی جذاب ببینید ،‌ ساعت ۵ عصر ، خوب بد جلف و آینه بغل رو بهتون پیشنهاد میکنم .


سروش صحتساعد سهیلینقد سینما
محلی برای تفکر به مفاهیم فیلم و سریال های ایرانی و خارجی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید