بنیاد نشر آثار استاد علی اکبر خانجانی
بنیاد نشر آثار استاد علی اکبر خانجانی
خواندن ۵ دقیقه·۱۰ ماه پیش

امام زمان کیست؟

امام زمان کیست؟
امام زمان کیست؟


عنوان کتاب : امام زمان (عج) کیست؟

Who is messiah

مؤلف : استاد علی اکبر خانجانی

تاریخ تألیف :1387 ه.ش

فــــرج یا انتظــــــار!

ظھور ناجی و ھادی در عرصه غیبت یک مسأله کاملاً خصوصی و فردی برای طالبان نجات است و این سخن امام صادق علیه السلام درست است که «فرج ھمان انتظار است» یعنی فرج امام حاصل شدت و عمق انتظار نجات در دل یک فرد است و بدینگونه است که امامت به مثابه کمال نعمت خدا در دین است وگرنه ظھور جھانی ناجی چه مشکلی از میلیاردھا انسانی که در ماقبل این ظھور زیسته و مرده اند، حل می کند و آنھا چه گناھی کرده اند که زود تر بدنیا آمده و رفته اند .

ھر که جداً امام و ناجی خود را صدا کند بسویش می آید و حتی نیازی به جستجوی جغرافیائی نیست .

و انسان تا از کل خودش نومید نشده باشد ناجی را نمی طلبد حتی اگر در خانه اش باشد .

استاد علی اکبر خانجانی

📚 امام زمان عج کیست؟

ص۶

**

و اما امام و یا ناجی عرصه رحمت و شفاعت و هدایت در دوره غیبت چه میکند و اصولاً معنای نجات چیست. نجات از چه؟

نجات از چاه تن و طبیعت خویشتن و نجات از جبرهای زمانه.

نجات از عذاب و قحطی غرایز و نیازهای فردی و نجات از عذاب روابط اجتماعی و عاطفی نجات از دریوزگی رزق و عاطفه نجات از امراض و مصائب مسری، نجات از جنون و جنایات و ناامنیهای اجتماعی و اقتصادی.

و نجات از اسارت روح در تن و نجات از تنهائی. و امام برآورنده همه حاجات طالبان و توبه کننده گان و مؤمنان است زیرا خلیفه خداست و هر دعائی به درگاه خدا جز بر آستانه وجود امام اجابت نمی شود و اینگونه است که پرستش خالصانه خداوند از درب وجود امام ممکن می آید، پرشتش خدا از درب عبودیت و اخلاص ونه صفات و نيازها.

امام پالایشگاه رابطه خدا و خلق است.

از کتاب (امام زمان کیست) اثر استاد علی اکبر خانجانی

**

ظهور ناجی - جستجوی ناجی

5- انسانی که در طلب و انتظار و جستجوی ناجی است یا این ناجی و امام را در خویشتن می یابد که خود مقام امامت است و یا امامی را در بیرون از خود مییابد و به او متعهد و مربوط میشود که این هدایت است. ارتباط با خدا در خویشتن و یا در وجود یک پیر روحانی.

31- ظهور ناجی و هادی در عرصه غیبت یک مسأله کاملاً خصوصی و فردی برای طالبان نجات است و این سخن امام صادق(ع) درست است که «فرج همان انتظار است» یعنی فرج امام حاصل شدت و عمق انتظار نجات در دل یک فرد است و بدینگونه است که امامت به مثابه کمال نعمت خدا در دین است وگرنه ظهور جهانی ناجی چه مشکلی از میلیاردها انسانی که در ماقبل این ظهور زیسته و مرده اند، حل می کند و آنها چه گناهی کرده اند که زودتر بدنیا آمده و رفته اند. هر که جداً امام و ناجی خود را صدا کند بسویش می آید و حتی نیازی به جستجوی جغرافیائی نیست. و انسان تا از کل خودش نومید نشده باشد ناجی را نمی طلبد حتی اگر در خانه اش باشد.

از کتاب امام زمان کیست تألیف استاد علی اکبر خانجانی

**

ظهور - امام زمان - ناجی موعود - نجات آخرالزمان

91- این امام زمان و نجات و جامعه عدل و سعادت و رستگاری که در اندیشه و باور اکثر مردمان است نه با معرفت قرآنی سازگاری دارد نه با روایات معتبر اسلامی و از همه مهمتر با عقل و وجدان بشری هم منافات دارد.

قرار نیست کسی بیاید با فوتی و یا معجزه ای بشریت را خوشبخت و رستگار سازد. در کل قرآن نشانی از چنین نوع سعادتی نیست. ولی افسوس که قرآن مهجور است و بدرد زندگانی عامه مسلمانان نمی خورد و بلکه در چشم علمای آنهم بهتر از این نیست.

مذهب اصالت عشق جلد هشتم

==============================

5- انسانی که در طلب و انتظار و جستجوی ناجی است یا این ناجی و امام را در خویشتن می یابد که خود مقام امامت است و یا امامی را در بیرون از خود مییابد و به او متعهد و مربوط میشود که این هدایت است. ارتباط با خدا در خویشتن و یا در وجود یک پیر روحانی.

31- ظهور ناجی و هادی در عرصه غیبت یک مسأله کاملاً خصوصی و فردی برای طالبان نجات است و این سخن امام صادق(ع) درست است که «فرج همان انتظار است» یعنی فرج امام حاصل شدت و عمق انتظار نجات در دل یک فرد است و بدینگونه است که امامت به مثابه کمال نعمت خدا در دین است وگرنه ظهور جهانی ناجی چه مشکلی از میلیاردها انسانی که در ماقبل این ظهور زیسته و مرده اند، حل می کند و آنها چه گناهی کرده اند که زودتر بدنیا آمده و رفته اند.

هر که جداً امام و ناجی خود را صدا کند بسویش می آید و حتی نیازی به جستجوی جغرافیائی نیست. و انسان تا از کل خودش نومید نشده باشد ناجی را نمی طلبد حتی اگر در خانه اش باشد.

از کتاب امام زمان کیست.

======================================

۱٧٨ -در ھر دوران و به ھر زمین و زمانی ناجی موعود وجود دارد ولی مردمان آماده نجات نیستند و ھنوز به جهل و جنون و جهنم خود دلخوش ھستند .

تا از تمامیت خود و علم و عقل و دین و سعادت و طرز فکر خود مأیوس نشوند و از زمانه خود و ھر آنچه که پیشرفت و سعادت و خوشی نامیده می شود دل نکنند ھنوز آماده نجات نیستند .

ناجی و امام زمان ھمواره حاضر است این مردمند که غایب ھستند .

از کتاب نامه های عرفانی

=====================================

و اما آن اخباری در باره ظهور آخرالزمان امام که تماماً از خون و قتل عام جهانی سخن می گوید نه مربوط به عمل امام که حاصل خود براندازی های گوناگون بشر است به واسطه ستمگری های خودش که بخش عظیمی از بشریت هلاک می شوند و عبرت عظیم پدید می آید و معرفت و طلب نوینی برای درک و تصدیق امام.

پس حاکمیت آخرالزمانی امام یک حکومت عرفانی است. حکومت پنج ساله علی (ع) عبرت و حجتی عظیم و تاریخی برای مومنان بود تا ثابت شود دشمنی جز جهل و بی معرفتی برای بشر وجود ندارد و هر ستمی مولود جهل در باره حق امام است.

از کتاب خداشناسی طبیعی تألیف استاد علی اکبر خانجانی ص 111

بقیه الله
#بنیاد نشر آثار استاد علی اکبر خانجانی:آخرالزمان# قیامت# امام زمان# معراج#عرفان #عرفان اسلامی #عرفان شیعی # وحدت وجود# معرفت شناسی#منجی موعود#منجی آخرالزمان#
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید