556-در عرصه ظهور شهادت،پس از حسین ع بایستی از منصور حلّاج نام برد
که با همه اعضاء و جوارح خود این شهادت را به عرصه ظهور و ثبوت رسانید
و در حقیقت بایستی او را وصی و وارث و احیاء گر شهادت حسینی دانست.
زیرا اناالحق گوئی حلاج عین اناالحق نمائی حسین بود
زیرا حسین هم با ترک مراسم حج و شمشیر کشیدن در حریم بیت الله دست به چنین کاری زد
و گوئی به اراده و عمدی ،فتوای حکم ارتداد و الحاد خود را بدست خرمقدسین داد
و قاضی شریح به استناد این واقعه حج بود که اصلا بخود شهامت صدور چنین فتوائی را داد
آنهم قاضی ای که در خدمت چند خلیفه ،از سوابق درخشان اخلاص و عدالت برخوردار بود
ولی در قبال ظهور حق،تاب نیاورد و باطل شد.
و عجبا که فتوا دهنده قتل فجیع حلاج هم یک قاضی معتبر و خوش سابقه شیعی در
دربار خلیفه بود که البته شیعه گری خود را تقیه می کرد که مظنون واقع شده بود
و با صدور چنین حکمی اعتماد خلیفه را نسبت بخود تحکیم نمود
زیرا یکی از اتهامات حلاج،قرمطی بودن بود
و قرمطی یعنی علوی دو آتشه که معتقدند بایستی زمینه عدالت اجتماعی را فراهم کرد
تا امام زمان ظهور کند.
برای درک بهتر شخصیت حلاج رجوع نمائید به کتاب "انسان کامل" از اینجانب.
"اگر خداوند به مومنانش امر به خروج از خاندان و خودکشی نماید،فقط اندکی اطاعت می کنند".قرآن
منبع:کتاب مذهب اصالت عشق،جلد4،صفحه 63،اثر استاد علی اکبر خانجانی
در امّ الکتاب "نزول و عروج روح در خلق جدید آخرالزمان" اثر استاد علی اکبر خانجانی درباره شخصیت حلاج مطالبی کاملتر بیان گردیده است،برای دانلود رایگان این آثار با جستجوی نام مولف در اینترنت می توانید همگی را دانلود کنید.
طبق تاکید مولف این کتابها را بصورت مکتوب (از روی کاغذ)مطالعه فرمایید.