89-پیامبران و امامان بعنوان اسوه های هدایت یعنی
همین که آدمی در بین راه آنان را می یابد و در آنچه دیده و یافته است،خود را با آنان همراه می یابد
و آنان را حجّت بر درستی راهی می داند که در پیش دارد.
این همان معنای اسوه و حجّت و امامت است و غیر از این معنائی ندارد.
یعنی یک مسلمان محمدی اگر همچون محمد در شوق معراج و دیدار خدا نباشد،مسلمان نیست.
اطاعت از رسول یعنی همین و نه فقط تقلید از اطوار و لباس و زبان رسول.
بلکه پیروی از سنّت او.
سنّت او یعنی همین که کمالش معراج است.
از این منظر بهتر می توان جنگ متشرعین قشری و منافق را با عرفای اسلامی درک کرد که پیروان سنّت محمدی بودند که در نقطه مقابل کسانی قرار داشتند که از مسلمانی فقط نمایش و تئاترش را ایفا می کردند.
غایت و کمال و سمت و سوی سنّت محمدی معراج است همانطور که کمال و سمت و سوی عترت علوی هم دیدار با خدا در جهان است که می فرمود
هر چه می بینم جز خدا نمی بینم.
اینست سنّت و عترت!
و مابقی عرب زده گی است و نه مسلمانی و شیعه گری.
منبع:کتاب سرالاسرار،صفحه27،اثر استاد علی اکبر خانجانی
این کتاب را بهمراه 178جلد دیگر می توانید از لینک زیر رایگان دانلود کنید:
www.khanjany.org