غیبت امام حاضر و ظاهر شیعه
جز امام نشناسی معنائی ندارد.
و اگر امام را نور عقل الهی می دانیم
پس امام نشناسی،عین بی عقلی و عقل نشناسی است.
اگر بقول امام باقر ع ،امام معنای خداست
این معنا جز به عقل قابل دریافت نیست.
و اگر امام معنای خداست و نه ماده خدا،پس غیبت و ظهور امام
جز غیبت و ظهور عقل در نزد شیعیان نیست.
هرگاه شیعیان به عقل آمدند و عقل یافتند
امام را هم می یابند.
و این بمعنای خودآگاهی شیعی است.
شیعه بیش از نان شب و نماز صبحش محتاج خودآگاهی عقلانی است.
امام،عقل شیعه است،بی عقل را امامی نیست...
منبع:کتاب در جستجوی عقل،صفحه 12بند59،اثر استاد علی اکبر خانجانی
برای فهم این مطلب ،توصیه می شود کتاب را مکتوب مطالعه فرمایید
دانلود رایگان این کتاب بهمراه 178جلد دیگر از همین مولف از لینک زیر:
www.khanjany.org