عنوان کتاب :عرفان تاریخ ( فلسفه قرآنی تاریخ)
Theosophy of History
مؤلف : استاد علی اکبر خانجانی
تاریخ تألیف : ۱۳۹۰
تعداد صفحه : ۱۲۰
برشهایی از این کتاب:
1-اینست فلسفه تاریخ من: تا رُخ!
8-تاریخ همان ((تا)) است تا... رُخ!
29-تاریخ چون به خود آید ،به پایان می رسد: آخرالزمان!
43-ولی عجیب ،بدترین وضع را کسانی دارند که به رخ می رسند،یعنی به آخرالزمان می رسند و دوباره مامور به بازگشت به قهقرای تاریخ می شوند تا اهالی آنرا به سوی رخ هدایت کنند و اینان عارفان واصل هستند که پیامبران عشق جمال وجود حق هستند و مرّوجان و مبلّغان لقاء الله!
خداوند روح را بهر کسی که بخواهد نازل می کند تا مردم را برای روز دیدار مهیا کنند.قرآن-
112-هر که رخش را دید از او رخ یافت یعنی هستی یافت ،همانطور که عی ع می گوید:
هر که مرا ببیند خداوند را دیدار کرده است....
114- محمد و علی ((تا)) را از رخ برداشتند و لذا ما در آخرالزمان به سر می بریم یعنی در آستانه بی زمانی و پایان تاریخ و این کشف حجاب از تاریخ است.
**
راز نیمه شب
۶٣۰ - یک حدیث نبوی می فرماید که شب ھا خداوند بر آسمان دنیا وارد می شود .
در قرآن کریم نیز می خوانیم که شبھا نفس آدمی به سوی خداوند عروج می کند در این ھردو سخن یک معنای واحد حضور دارد و آن کیفیت ویژه ای از زمان است که زمان را به سوی بی زمانی و الساعة می برد زیرا مخلوق به خالق و خالق به مخلوق نزدیک می شود که کمال اين تقرب ھمانا لقاءالله است که مقام اکنونیت و الساعة و قیامت است که قلمرو بی زمانی می باشد و ھمان زمان تکوینی است که قلمرو حضور مطلق وجود است.
زیرا کل تاریخ ھمان زمان رسیدن انسان به محضر خداوند است و دیدار رخ او .
۶٣١ -پس انسان در قلمرو شبانه می تواند از قلمرو تاریخ و زمانیت خارج شود و بر ھستی لامکانی حق وارد شود .
پس شب درب رھایی روح انسان است این نکته را بدان و دریاب .
۶٣٢ -ھمه آثار جاودان ادبی و علمی و ھنری و دینی و عرفانی نیمه شبھا نازل شده اند یعنی از جنس ذکر ھستند.
« مائیم که ذکر را نازل می کنیم و خود آنرا حفظ می نماییم». قرآن
استاد علی اکبر خانجانی
📚 عرفان تاریخ
دانلود رایگان این کتاب از لینک زیر:
https://erfanalavi.site/