ویرگول
ورودثبت نام
AliLastReza
AliLastReza
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

چطور با جیمیل و OAuth2 در پایتون ایمیل ارسال کنیم؟

یه نفر تو یه گروه تلگرامی ازم سوال زیر رو پرسید:

سلام من میخوام ایمیل از لوکال هاست بفرستم، توی جست و جو هایی که کردم باید داخل اکانت ایمیلم اینجا ی دکمه رو بزنم و روشن بشه اما مثل اینکه گوگل برای همه این دکمه رو برداشته کسی میدونه چی کار باید کنم تا مشکلم حل بشه؟!

صفحه Less secure app access در سایت Google Account
صفحه Less secure app access در سایت Google Account

جواب من:

سلام، آره الان دیدم گوگل دیگه این دکمه و امکان رو حذف کرده.

صفحه Less secure app access در سایت Google Account
صفحه Less secure app access در سایت Google Account

مقاله Sending Emails With Python تو سایت realpython خیلی خوبه.

تو این مقاله دو تا پکیج معرفی کرده که طراحی شدن تا ارسال ایمیل رو راحتتر کنن:

مقاله How-to: Send HTML Mails with OAuth2 and Gmail in Python هم بنظر میاد تمام مراحل رو به صورت آموزشی و کامل گفته.

خود سایت گوگل هم یه آموزش داره تو سایتش که منبع تمام این آموزش هاست:

آموزش Gmail for Developers > Gmail API > Guides > Python Quickstart

آدرس مستندات گوگل برای Gmail API:

https://developers.google.com/gmail/api


امیداورم این توضیحات براتون مفید بوده باشه.

بهر حال اگر سوال یا نظری دارید پایین همین صفحه کامنت بذارید. در اولین فرصت جواب میدم :)
چطور با جیمیل و OAuth2 در پایتون ایمیل ارسال کنیمآموزش ارسال ایمیل از طریق جیمیل با پایتونحذف دکمه less secure app access جیمیلارسال ایمیل با پایتون
توسعه دهنده پایتون بکند در باسلام. منتور دوره در 7Learn.com. مهندس نرم افزار. تجربه کار با Python, FastAPI, Postgres, Redis و Celery. عاشق این هستم که تأثیرات بزرگی تو جامعه مون بذارم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید