ویرگول
ورودثبت نام
Ali Moallem
Ali Moallem
خواندن ۵ دقیقه·۴ سال پیش

ایرادات اپ اندروید ویرگول از دیدگاه کاربر

حدود چند ماه پیش گوشیمو عوض کردم و دیگه خیلی راحت تر می تونستم بیام ویرگول واسه همین تصمیم گرفتم اپ ویرگول رو نصب کنم . در مورد تمام سایت هایی که دنبال می کنم این کار رو می کنم چون به نظرم کار کردن با اپ تجربه ی بهتری به کاربر منتقل می کنه.

خلاصه رفتم و اپ ویرگول رو نصب کردم و همون روز بود که واقعا نا امیدم کرد ? ، واقعا از چنین تیمی یه همچین اپی بعید بود و هنوز هم تعجب می کنم که چرا اینقدر کم به اپ موبایل اهمیت میدن.

به نظر من یه اپ خوب خیلی می تونه توی تعداد کاربر ویرگول تاثیر گذار باشه چون به نظرم داشتن یه اپ موبایلی خوب یجورایی می تونه ویرگول رو به کاربران بیشتری معرفی کنه و اونا هم ازش استفاده کنن .

حالا می خواهم یه بررسی کوچولو از ایرادات اپ اندروید ویرگول انجام بدم و اینکه قبل از هر چیزی هم بگم این مشکلات صرفا از دید یک کاربر معمولی هست نه چیزی بیشتر ،چون هنوز هم تا برنامه نویس شدن راه زیادی رو در پیش دارم .


بخاطر این ایرادات تریجیح میدم که اگه با موبایل می خوام از ویرگول استفاده کنم با نسخه وبش کارکنم :

  • لگ زدن های بسیار زیاد: اولین و مهم ترین ایراد که بعضی وقت ها کمی بعد از باز کردن اپ اتفاق می افته لگ های بسیار زیادی هست که واقعا نمیشه ازش گذشت ، البته نمی تونم بگم دقیقا تو چه شرایطی اینجور میشه چون چند باری هم این مشکل پیش نیومد ولی فکر نکنم از نظر سخت افزاری مشکلی داشتم باشم.
  • نداشتن قابلیت ارسال پست ، مدیریت پست ، تنظیمات حساب کاربری ، انتشارات ، آمار : این موارد از همون چیزایی هستن که واقعا جایگاه اپ رو تضعیف می کنن ، یعنی اگه قابلیت لایک و نظر گذاشتن هم نبود کاربر وقتی که از اپ استفاده می کرد کاملا بیننده بود و فرضا کسی که بخاطر این کمبود ها با مرورگر گوشی میاد ویرگول خب بقیه کاراشو هم با همون مرور گر انجام میده دیگه چه نیازیه به اپ ? ؟!؟!
  • بخش نظرات اعصاب خرد کن : اگه با اپ کارکرده باشین درک می کنین چی میگم ، مثلا برای دیدن ریپلای نظرات حتما باید بزنی روش و با یه مکث توی صفحه ی جدید باز میشه حالا شما فکر کن برای پست هایی که نظراتشون زیاده چه قدر اذیت کننده اس ? و یا اینکه وقتی نظر بیشتری وجود نداره دکمه نظرات بیشتر فعاله و وقتی میزنی روش میبینی خبری نیست.
  • عدم نمایش نوتیفیکیشن در اپ : شخصا وقتی وارد هر کدوم از شبکه های اجتماعی میشم اولین کاری که می کنم چک کردن نوتیفیکیشن هاست حالا اگه شما بخواهی از این اپ استفاده کنی باید مشقت زیادی رو برای فهمیدن ریپلای ها و... بکشی?.
  • عدم نمایش باکس لینک برای لینک های داخل پست : یکی از امکانات خوبی که داخل سایت ویرگول هم هست همین باکس لینکه که در اپ به صورت متن دیده میشه.
تازه وقتی آدرس لینک طولانی باشه ، چهره ی بد تری هم میگیره
تازه وقتی آدرس لینک طولانی باشه ، چهره ی بد تری هم میگیره


  • برخی باگ ها و ایرادات ریز : مثلا بعضی وقت ها به اینترنت وصل نمیشه یا اینکه اگه اتفاقی اپ در حالت lanscape اجرا بشه سایز فونت ها به هم میریزه یا مثلا داخل یک متن یکبار از اعداد فارسی و یک بار از اعداد انگلیسی استفاده شده. مورد بعدی هم به نظرم ظاهرش هست که قبول دارم باید با اصل سادگی که تو طراحی سایت وجود داره هماهنگ باشه ولی بد نیست توی بعضی قسمت ها هم یه کار های خلاقانه ای انجام بشه.



این ایراداتی که گفتم برای نسخه اندروید اپ هست و در مورد نسخه iOS ویرگول حدود 2 سال پیش این حرفو زده :

اپلیکیشن iOS نیز در حال برنامه نویسی است و به زودی آن را هم منتشر خواهیم کرد. ?

تمام این موارد به علاوه اینکه همین اپ اندروید توی این 2 سال چندان تغییری به جز برخی رفع عیب ها نداشته نشون میده یا حداقل من اینطور برداشت می کنم که ویرگول توی این کار خیلی جدی نیست و واقعا نمی دونم چرا ، چون هستن برنامه نویسایی که با افتخار حاظرن این کار رو انجام بدن .

همه ی اینا رو واسه این نوشتم چون ویرگول تا جایی که من می دونم تنها شبکه اجتماعی داخل ایران هست که در کل کاربرانش ازش رضایت دارن و باعث اتفاقات خوب زیادی شده و برای جذب کاربر بر خلاف سایر شبکه های اجتماعی ایرانی نیازی به التماس کردن نداره.

وقتشه ویرگول هم مثل خیلی از سایت های بزرگ یه اپ خوب داشته باشه.

توی پست بعدی یه رابط کاربری طراحی کردم که بعضی از مشکلات بالا داخلش بر طرف شده :

https://virgool.io/@Mrmoallem/%D8%B1%D8%A7%D8%A8%D8%B7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%DB%8C-%D9%85%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%BE-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%88%DB%8C%D8%B1%DA%AF%D9%88%D9%84-ehontzsgkm8k

اگه نظری داشته باشید خوشحال میشم بشنوم ?

ویرگولنرم افزاربررسی اپاندرویدios
دانشجو، علاقمند به برنامه نویسی و یک شیفته حقیقت...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید