ویرگول
ورودثبت نام
Ali Zeiynali
Ali Zeiynali
خواندن ۴ دقیقه·۱۰ روز پیش

چطور در 5 روز 1000 فالور ویراستی گرفتم؟

اول از همه بگم که می خواستم اسم این پست رو "آموزش نوشتن کد های نمی دونم چی" بذارم و فنی اش کنم، ولی نظرم عوض شد، پس خوب با چشم هاتون گوش بدین!

توضیحات کسل نکننده

از وقتی ویراستی اومد بهش علاقه مند شدم و چند هفته پیش، بالاخره یک حساب ویراستی ساختم، توی ویراستی می چرخیدم و آدم ها رو نگاه می کردم تا اینکه متوجه چیزی شدم...

- چیزی که دارم بهت میگم یه رازه، پس با دقت گوش کن

توی ویراستی، کسانی که حساب بزرگ و بیش از 700، 800 فالورر داشتن، یا از عهد بوق فعالیت می کردن، یا 4 برابر دنبال کننده هاشون، دنبال شونده داشتن!

ولی چرا؟ توی ویراستی - و اکثر پبتفرم های دیگه - هنگام دنبال کردن مردم یه نوتیفیکشن برات میاد که به اکانت طرف لینک شده، ولی این نوتیف میاد، خیلی از مردم ناخوداگاه به اکانت طرف جذب میشن و حداقل چند پست اول + بیو اون رو می خونن، همین میشه که اگه خوششون اومد، طرف رو دنبال می کنن!

البته جدای اون هایی که توی بیوشون می زنن " فالو = فالوبک" اونا هم هستن ولی ممکنه اصلا اکانت تو رو نگاه نکنن

پس راه خوب دنبال شدن چیه؟ باید خوب دنبال کنی!
میانگینی که من به دست آوردم، نسبت چهار به یک برای دنبال کردن و دنبال شدن بود، که البته با بهتر بودن محتوا و بیو و - این خیلی مهمه - پست سنجاق شده، این مقدار قطعا بیشتر میشه.

بخش مهم ماجرا - دست کد نویس

کی حال داشت این همه آدم دنبال کنه؟ اینجاست که بخش مهم ماجرا شروع میشه....
شروع کردم با پایتون، یه ربات بسازم که آدم های مختلف رو فالو کنه، اولین چالش این بود که یه محلی برای دیدن مردم پیدا کنم، نمی خواستم از پیشنهادات خود ویراستی بردارم چون اکثرا آدم های سرشناس بودن که الکی فالوبک نمی دادن، پس به سراغ کسانی رفتم که دنبال کننده/شونده های زیاد داشتن و برنامه رو بر اساس دنبال کننده/شونده های اونا - هرکدوم بیشتر بود - نوشتم، اول می خواستم با فقط با کتابخانه requests و bs4 پیش برم، اما کار سخت می شد.

بحث های فنی منی

پس به سراغ کتابخانه محبوب selenium رفتم، کتابخانه selenium یکی از محبوب ترین crawler نویس های دنیای برنامه نویس هاست! فکر کنم حتی نسخه ای از این کتابخانه برای کسانی که کدنویسی بلد نیستند هست.

سلنیوم از نحوه بات نویسی استفاده می کند، یعنی شما باید بات کنترلر (یا به اصطلاح وب درایور) مخصوص مرورگر خود را دانلود کنید تا selenium رفتار شما را شبیه سازی کند. ( خیلی نمی خواستم فنی اش کنم ولی چه میشه کرد D: )

خلاصه یه مدت با مشکلاتش دست و پنجه نرم کردم و ربات رو نوشتم، همون موقع بود که به یه نتیجه رسیدم، پیج آقا توی ویراستی 85 هزار دنبال کننده داشت! بیشترین دنبال کننده همین جا بود....

ربات تموم شد و اجراش کردم، اما دو تا مشکل از طرف ویراستی وجود داشت، اول اینکه محدودیت تعداد دنبال کردن روزانه وجود داشت که حدود 300، 400 تا در روز بود - دقیق نمی دونم - پس مجبور بودم هر روز ربات رو اجرا کنم. دوم اینکه ویراستی تمام 85 هزاردنبال کننده را نمایش نمی داد! و به 300، 400 شایدم 500 تا می رسید صفحه تموم می شد و فقط یه نقطه تهش بود.

همین باعث شد که مجبور بشم از صفحات مختلفی کاربر ماین - استخراج! - کنم و دنبال کنم.

-- اما نکته مهم اینجاست --

فعالیت در صفحه من بسیار پایین بود، پیج هایی که در 5 دقیقه 3 ری پست و 100 تا ری اکشن می خوردن، بدون داشتن محتوای خیلی خاص و فقط با 200 دنبال کننده، این شد که به این نتیجه رسیدم که دنبال کننده های اینطوری بدرد نمی خورن و از آدم حمایت نمی کنن، کسی که با جون و دل با صفحه تو باشه به یه جایی می رسه.

پس این ربات رو متوقف کردم، و یه ربات دیگه برعکسش نوشتم و 3500 تا از دنبال شونده هامو حذف کردم، فعالیتم رو بالا بردم و فقط 150 تا ریزش داشتم، البته خیلی مونده بود تا به حد پیج های دیگه برسم، اما اینجا بود که به نتیجه اصلی رسیدم....

پیام اخلاقی ماجرا، یا شایدم...

پیام اخلاقی ماجرا، یا شایدم "پیام اخلاقی از نظر من از ماجرای من" - که با توجه به این که این ماجرای منه، پس نظر منم پیام اخلاقیشه - دنبال کننده های فیک یا حتی اینجوری به درد نمی خورن :D


❤️💬

برنامه نویسویراستیربات نویسیبرنامه نویسیآموزش
یک برنامه نویس (نه چندان) نویسنده؟ https://coffeete.ir/Azeiynali
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید