ویرگول
ورودثبت نام
علی دادخواه
علی دادخواه
خواندن ۳ دقیقه·۱ ماه پیش

دلم گربه می خواهد




عده ای متعصب اعتقاد دارند که انسان، چه زن و چه مرد، نباید حیواناتی چون سگ و گربه را به سرپرستی بگیرند، آنها معتقدند که بشر فقط باید تولید مثل کند چنان چه که نسل آدمیزاد آن قدر زیاد شود که چون کرم های خاکی در هم بلولند!

حال اینکه همان متعصبین، زندگی را چنان سخت کرده اند که مردم ترجیح می دهند سگ و گربه داشته باشند تا اینکه بخواهند ازدواج کنند و بچه دار شوند، در نتیجه تصمیم می گیرند راه کم خرج تری را پیش بگیرند که آن هم سرپرستی از حیوانات است. البته شاید متعصبین به من خرده بگیرند که هزینه‌های نگهداری از حیوان خانگی خیلی بیشتر از فرزندآوری است که در جواب باید گفت که هر چه قدر هم که زیاد باشد بهتر از آن است که جامعه پُر شود از انسان های مریضی که والدینی داشته‌اند که از زندگی فقط تولید مثل را بلد بوده‌اند و در امر خطیر پرورش و تربیت فرزند، هیچ صلاحیتی نداشته اند.

حال این ها را گفتم که بگویم قبلاً من هم نسبت به نگهداری از حیوان کمی تعصب داشتم، اما به مرور زمان، دیدگاهم تغییر کرده است و الان نه تنها نسبت به سرپرستی حیوان خانگی دید منفی ندارم، بلکه در مواردی هم آن را لزوم یک زندگی متعادل می دانم.

هیچ قانونی وجود ندارد که انسان را مجبور به ازدواج و تشکیل خانواده بکند بلکه همیشه کسانی هستند که یا نیاز به ازدواج در خود احساس نمی کنند و یا اینکه شرایط محیطی طوری است که آنها نمی توانند برای خود خانواده ای ایجاد کنند.

در علم روانشناسی یکی از راه های درمان افسردگی، نگهداری از گل و گیاه یا یک حیوان خانگی است. پس آن طور ها هم که در رسانه ها تبلیغ می کنند، داشتن حیوان خانگی ضرر ندارد بلکه کمک می‌کند تا شما کم کم از افسردگی فاصله بگیرید و از طرفی هم تنهایی تان هم کمی کم رنگ تر می شود.

مدتی است که در فضای مجازی، ویدئوهایی که مربوط به گربه است را بیشتر نگاه می کنم و به این موضوع پی برده ام که گربه ها رفتارهای عجیب و خاصی دارند که در رابطه با انسان ها، شکل های متفاوتی پیدا می‌کند و همین نیز باعث جذابیت نگهداری از یک گربه می شود.

شاید در آینده اگر توانستم خانه ای برای خود داشته باشم، سرپرستی یک گربه را به عهده بگیرم. احساس می‌کنم با گربه ها می شود راحت تر ارتباط برقرار کرد و از طرفی همین مراقبت از یک موجود زنده به من یک هدف کوتاه مدت می دهد که شاید به درمان افسردگی ام کمک کند.

البته خیلی دوست دارم یک خانه‌ی ویلایی داشته باشم. این گونه می شود داخل حیاط آن جایی برای نگهداری گربه درست کرد، چون هنوز با این موضع کنار نیامده ام که گربه را در فضای داخل خانه نگهداری کنم. اما وقتی حیاط باشد می شود خانه ی گربه را آنجا ساخت.

از سگ هم خوشم می آید اما فعلا بیشتر تمایل به داشتن گربه دارم و خب نگهداری از دو حیوان متضاد در کنار هم کار دشواری است. همچنین پرنده هم دوست دارم. ترکیب گربه و یک طوطی می تواند جذاب باشد. البته به شرطی که گربه نخواهد به طوطی به چشم غذا نگاه کند!




17 خرداد1403




گربه
نانوا هم جوش شیرین می زند...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید