ویرگول
ورودثبت نام
Amir.1917
Amir.1917
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

پنج از بیست و یک

دانشمند یا دانستنیها؟

در دوران دبستان که هراز گاهی مجله دانستنیها به دستم می رسید، بدون فوت وقت بازش می کردم و در دنیای دیگه ای قرار می گرفتم. دوست داشتم تمام مطالبش رو بخوانم، اما مطالبش علمی بود و چیزی ازش سر در نمی آوردم.

گذشت و چند سالی از دانستنیها دور بودم و در دوران دبیرستان در دکه ی روزنامه فروشی چشمم به دانستنیها خورد. یادمه شماره ۱۸۳ بود و مطلب جلدش درباره ی عینک واقعیت مجازی. از اون شماره تا شماره ۲۱۳، پیوسته می خواندمش و ژست علمی بودن می گرفتم و خود را در آینده دانشمند تصور می کردم ؛ ولی مشکل دنبال دبستان رو هم داشتم! از مطالبش سردرنمی آوردم؛ همان موقع مجله دانشمند هم می خواندم و از مطالبش سر در نمی آوردم، ولی نمی دانستم چرا دانستنیها رو باز دوست داشتم؟!

بعد شماره ۲۱۳ که نویسندگانش عوض شدن. در اینترنت می خواستم دلیل این عوض شدن یهویی را بفهمم که به سایت موضوع آزاد رسیدم. در این سایت نویسندگان قبلی دانستنیها مطالبی می نوشتند و برخی از مطالبشون علمی هم نبود و من دوست داشتم.

اینجا بود که فهمیدم من علم را دوست نداشتم. من نوشته ی کسانی را دوست داشتم که درباره ی علم می نوشتند.

اینجا بود که فهمیدم نویسندگی را دوست دارم. بر عکس مریم میرزاخانی که ابتدا نویسندگی دوست داشت ولی دانشمند شد.

پی نوشت و نتیجه گیری:

۱- بیش از یکسال هست که دانستنیها و دانشمند منتشر نمی شوند.( البته امسال دانشمندی منتشر شد که یک سومش تبلیغ بود، یک سوم دوم، مطالبش تبلیغی بود، و یک سوم دیگر هم نوشته ی علمی نبود!)

۲- خود را محدود به یک موضوع نکنید، ابتدا سعی کنید دیدی جامع داشته باشید و سپس بروید سمت هر کدام را که دوست داشتید مخصوصا در حوزه علم.

۳- سایت موضوع آزاد همانند سایت ویرگول بود که افرادی مهمی در آن مطلب می نوشتند ولی مدت زیادی هست که از دسترس خارج شده.

پایان


نویسندگیانگیزهمجله دانستنیهامجله دانشمندموضوع آزاد
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید