ویرگول
ورودثبت نام
امیرحسین سعادت فر | AHS
امیرحسین سعادت فر | AHS
خواندن ۱ دقیقه·۶ ماه پیش

این شباهت، اتفاقی است!!!

این شباهت، «اتفاقی» است..

سمت راست؛ نشان #کانون_هنر_شیعی شاهکاری مشترک از استاد #مسعودنجابتی و استاد #حمیدرضا_کشاورزی_میاندشتی

و سمت چپ؛ نشان #برنامه_ی_ماه_من اثر یک بنده خدایی!!!


درمورد نشانها من دوست ندارم عنوان «کپی» روی کارها بگذارم چون هم زیاد جالب نیست و هم میبینیم اجراها کاملا متفاوت است…


اما چند نکته درمورد این #شباهت_های_اتفاقی وجود دارد که هرطور باخودم کلنجار میروم نمیتوانم از آنها بگذرم؛


- اول این که #هویت_برند کانون هنر شیعی یک ٪استراتژی مشخص و دقیق دارد و نمیتوان اصالت آن را زیر سوال برد

تحلیل و برداشت من این است: نام این کانون هوشمندانه انتخاب شده و نشان آن نیز هوشمندانه #دیزاین شده؛ آنچه که باعث ایجاد تمایز بین هنر شیعی و غیر شیعی میشود پذیرفتن جایگاه امیرالمومنین «علی» علیه السلام است…


قدمت کانون هنر شیعی مسلما از برنامه‌ی ماه من بیشتر بوده و باتوجه به سابقه‌ی درخشان و ثابت شده‌ی استاد نجابتی جای هیچ سوالی در مورد این برند نمیماند…


- نکته‌ی دوم؛ درمورد برخی شباهت ها بین نشان دو برند با سبک، حوزه‌ی فعالیت و کشور محل فعالیت و کانسپت و غیره واقعا موضوعی تصادفی است اما مگر میشود دو اثر، هردو مذهبی، هردو با یک کانسپت فرمی (تلفیق هلال ماه و نام علی)، هردو در بخش نوشتاری خط بنایی را مورد استفاده قرار داده اند!!! که مسلما نشان اول بسیار استادانه تر است…


- نکته‌ی بعدی هردو دیزاینر افراد شناخته شده ای هستند

و من حتم دارم دیزاینر دوم پیش از دیزاین این نشان حتما نشان کانون هنر شیعی را دیده بوده پس اصلا این بهانه مورد پذیرش نیست که ممکن است اتفاق بوده باشد


و حال سوال من این است که چرا؟؟؟

هویت برندهنر شیعیشباهت اتفاقیکانون هنرلوگوی کپی
گرافیک دیزاینر، دیزاینر هویت بصری برند، مشاور برندینگ و تبلیغات | جور دیگر باید دید... - ارتباط بامن : 09331839548 - 09196521772
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید