ویرگول
ورودثبت نام
آنابل
آنابل
خواندن ۳ دقیقه·۱ سال پیش

چت جی بی تی یا گوگل؛ دانای کل کدام است؟!

یکی از ترندهای یک ماه اخیر موضوع هوش مصنوعی بوده است. برخی از این موضوع ترسیده اند و از قدرت آن تعجب کرده اند. اما متخصصان معتقدند هوش مصنوعی قرار نیست کسی را بیکار کند و هدف آن کمک به افراد در جهت راحتتر و سریعتر انجام دادن کارهاست. (قطعا در پشت صحنه داستان چیز دیگری است که ما نمیدانیم.)

مقایسه سرچ کلمه هوش مصنوعی با سخت ترین کلیدواژه وب فارسی
مقایسه سرچ کلمه هوش مصنوعی با سخت ترین کلیدواژه وب فارسی


من تصمیم گرفتم این موضوع را تست کنم. بنابراین برای خرید سرور هم از گوگل و هم از چت جی بی تی مشاوره خواستم. و نتیجه کار به این شکل است:

مکالمه من با چت جی بی تی

من: سلام ... امیدوارم حال نرم افزارا و سخت افزارات خوب باشه.

هوش مصنوعی: سلام! ممنونم، من یک ربات هستم و نمی‌توانم حال داشته باشم، اما خدماتم برای شما در دسترس هست. چطور می‌توانم به شما کمک کنم؟

به نظر از شوخ طبعی من خیلی هم خوشش نیومده!
به نظر از شوخ طبعی من خیلی هم خوشش نیومده!


من: من میخوام برای سایتم سرور بخرم، میدونم سرور چیست اما نمیدونم تفاوت سرور مجازی با اختصاصی و سرور hp چیه؟

هوش مصنوعی: سرور مجازی، سروری است که به چندین کاربر تقسیم شده و هر کاربر به صورت جداگانه با منابع محدود پردازشی، حافظه و فضای دیسک خود آن را مدیریت می کند.

خرید سرور مجازی به نسبت سرور اختصاصی هزینه کمتری دارد ولی به دلیل بودن منابع مشترک، عملکرد آن ممکن است در صورت بالا بودن ترافیک و استفاده بیش از حد از منابع تحت تاثیر قرار بگیرد.

سرور اختصاصی چیست؟ تنها به یک کاربر یا یک سازمان اختصاص داده می‌شود و تمام منابع سرور به صورت کاملاً مستقل برای آن کاربر در دسترس هستند. این نوع سرور برای سایت‌های پرترافیک یا برنامه‌های کاربردی بزرگی که نیاز به منابع گسترده دارند مناسب هستند و عملکرد آن‌ها برای کاربران پایدارتر و قوی‌تر است. اما، هزینه‌های سرور اختصاصی نسبت به سرور مجازی بیشتر است.

سرور HP چیست؟ شرکت HP یکی از تولیدکنندگان معروف تجهیزات سرور است که سرورهایی با کیفیت بالا ارائه می دهد. در واقع، HP نام تجاری محصولاتی است که شامل سخت‌افزارهای متنوعی مانند سرورها، روترها، سوئیچ‌ها، ذخیره‌سازها و دستگاه‌های امنیتی می‌شود.

سرور HP می‌تواند به عنوان یک سرور مجازی یا یک سرور اختصاصی استفاده شود، اما از دیگر سرورهای معمول استفاده می‌شود.

من: مرسی که کمکم کردی

هوش مصنوعی: خواهش می‌کنم، هر وقت نیاز به کمک داشتید، من در اینجا هستم.

من: فقط یه سوال دیگه

هوش مصنوعی: حتما، بله لطفا بپرسید.

من: به نظرت خرید سرور از وب رمز خوبه یا از جای دیگه ای بخرم ... آخه کلی تحقیق کردم و به نظرم وب رمز با خواسته های من بیشتر تطابق داره. نظر تو چیه؟

هوش مصنوعی: وب رمز یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه خدمات سرور و هاستینگ است و ارائه دهنده خدمات متنوعی برای مشتریان خود مانند اختصاص سرور اختصاصی، سرور مجازی، هاستینگ اشتراکی و... می‌باشد.

تصمیم گیری نهایی در خرید سرور باید با توجه به نیازهای شما و نیز ارزش های به دست آمده از هر شرکت باشد، اما به طور کلی می‌توان گفت که وب رمز یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه خدمات سرور و هاستینگ است و می‌توانید از خدمات آن استفاده کنید.

قبل از هرگونه تصمیم گیری در خرید سرور، می‌توانید با پشتیبانی شرکت‌های مختلف تماس حاصل کنید و از جزئیات خدمات، قیمت‌ها و شرایط استفاده از آنها آگاه شوید و براساس نیاز، انتخاب کنید.

سرچ من در گوگل و پاسخ او

پاسخ گوگل به سوال من درباره سرور
پاسخ گوگل به سوال من درباره سرور

بیایید جمعش کنیم؟

در این مقایسه من متوجه یه موضوع مهم شدم.

چت جی بی تی سعی میکنه اطلاعاتی که داره (که هنوز هم مشخص نیست منبعش کجاست) رو در اختیار ما بزاره و قطعا برای سوالات ما می تواند سریعترین پاسخ را ارائه دهد.

اما گوگل به شما چندین سایت (که جزو بهترین ها هستند) را معرفی میکند و مطالعه و تصمیم گیری را به خود شما میسپارد.

هر کدام از این 2 روش مزایا و معایب خودشان را دارند. اما بهترین نتیجه را زمانی می توانیم بگیریم که بدانیم از هر کدام به چه شکل استفاده کنیم.

ممنون میشم نظرات خودتون رو راجع به این موضوع مطرح کنید. قطعا چندین عقل پیروز بر یک عقل خواهد بود.

هوش مصنوعیگوگلچت جی پی تی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید