ویرگول
ورودثبت نام
آنه^^
آنه^^
خواندن ۳ دقیقه·۱۰ روز پیش

تجربه‌ی من از چالش یک ماه حذف قند مصنوعی

سلام به همگی:)

یک ماه پیش تصمیم گرفتم یه بار دیگه برای خودم چالش حذف قند مصنوعی بذارم. چرا می‌گم یه بار دیگه؟ چون یک سال پیش یه چالش 14 روز بدون قند مصنوعی رو برای خودم گذاشتم و مامانم هم تصمیم گرفت با من همراهی کنه.

البته مامانم همون طوری که ازش انتظار می‌رفت طاقت نیاورد و همون روز دوم یا سوم بستنی خورد و شکست رو دودستی بغل کرد. من اما تا آخر چالش ادامه دادم. امسال تصمیم بر این شد که به جای دو هفته، یک ماه قند مصنوعی نخورم. مامانم هم از همون اول انصراف قطعیش رو از این چالش و چالش‌های مشابه دیگر اعلام نمود.

حالا قراره از تجربه‌هام و نتیجه‌ای که از این چالش گرفتم براتون صحبت کنم.

برخی از علائم اولیه ترک مصرف قند عبارتند از:
سردرد، هوس‌های وقت و بی‌وقت، نوسانات خلقی، خستگی، سرگیجه، اختلال در تمرکز. به طور مثال، هنگامی که برای اولین بار قند و شیرینی را حذف می‌کنید، احساس خستگی یا بی‌حالی دارید، اما به تدریج و با تنظیم پایدار قند خون در محدوده سالم، بدن افت قند را کمتر تجربه می‌کند و انرژی ثابت‌تری در طول روز دارد. به گفته کارشناسان، یک رژیم غذایی متعادل (با پروتئین کافی، چربی‌های سالم و فیبر) و هم‌چنین نوشیدن آب کافی در طول روز و ورزش منظم می‌تواند به تثبیت سطح قند خون و کاهش علائم ترک قند کمک کند. حذف قند در مراحل اولیه ممکن است برای افراد سخت باشد، اما زمانی که بدن بتواند این چالش را بپذیرد و بر عوارض آن غلبه کند، مزایای ارزشمندی را کسب خواهد کرد که در راستای ارتقای سلامت کلی مفید است.

این چیزیه که توی اینترنت و فضای مجازی در مورد علائم ترک مصرف قند نوشتن.

با وجود اینکه من دفعه‌ی دومی بود که این چالش رو انجام می‌دادم اما سردرد رو داشتم (هر چند نسبت به دفعه‌ی اول کمتر بود)، هر از گاهی جدا دلم لک می‌زد برای یه شکلات یا کیک و... حتی یه بار که اصلا حواسم نبود تا نزدیکی گذاشتن یه حبه قند توی دهنم برای خوردن چایی پیش رفتم. سرگیجه و بی‌حالی رو اکثر اوقات به خاطر کم خونی تجربه می‌کنم. درمورد تمرکز هم اواخر چالش واقعا حس می‌کردم تمرکز بهتری دارم.

یکی از چیزایی که به عنوان مزایای این چالش گفته می‌شه کاهش قند خونه. من چون کلا دیابت ندارم. (البته فعلا. چون دیابت توی خونواده‌ی پدری و مادریم ارثیه.) اما اواخر چالش یه آزمایش خون دادم و خب قند خونم خیلی طبیعی و خوب بود.

یکی دیگه از مزایایی درموردش خیلی صحبت شده کاهش وزنه. من در کنارش متاسفانه ورزش رو نداشتم و خب وزن کم نکردم و وزنم ثابت موند.

مزیت بعدیش که اینو من خودمم تجربه کردم بهبود وضعیت پوست هست. من کلا خیلی جوش نمی‌زنم اما همونم خیلی بهتر شد و پوستم خیلی صاف و شفاف‌تر شده.

اینو من خیلی درموردش شنیده بودم اما تجربه‌ی من کاملا برعکس بود. خیلیا می‌گن بعد از دو هفته حذف قند مصنوعی دیگه مثل قبل خوراکی‌های شیرین هوس نمی‌کنین. من واقعا روزای آخر که دیگه لحظه شماری می‌کردم تموم شه و به محض تموم شدنش یه آیس پک فندقی ویژه خوردم:)))))))) یعنی کل یه ماه دود شد رفت هوا...

در کل تجربه‌ی جالبی بود و پیشنهاد می‌کنم امتحانش کنین.

پ.ن: بدترین قسمتش خوردن قهوه با خرما بود:/ خرما با چایی خیلی خوب و خوشمزست ولی واقعا قهوه و خرما غیر قابل تحمل بود...

پ.ن2: بذارین اینو هم تعریف کنم. همراه با من مامان و بابام هم آزمایش خون دادن و جالب‌ترین قسمتش اینجا بود که قند خون بابام قبل از خوردن صبحونه بیشتر از بعد صبحونه بود. یعنی به جای اینکه بعد از خوردن صبحونه قندخونش زیاد بشه، کم شده بود:)))))))))

حذف قند مصنوعیچالشرژیمتوسعه فردیتجربه شخصی
[تکرار غریبانه‌ی روزهای آنه سرانجام این‌گونه گذشت...]
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید