ویرگول
ورودثبت نام
Arash Salimi
Arash Salimi
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

آیا از مهندسی هم میتوان پولِ خوب درآورد ؟!

پول در آوردن از مهندسی ممکن است؟
پول در آوردن از مهندسی ممکن است؟


به نظرم امروزه این موضوع برای اکثر دانشجویان یا فارغ التحصیلان رشته ­های مهندسی جزء دغدغه های اصلی شان به حساب میاید!

درست مثل من وقتی تازه شروع کرده بودم!

اوایل فکر میکردم میشود از مهندسی، خوب پول در آورد! ولی چون الان من مهندس خوبی نیستم طبیعتاً نمی توانم! رفتم مهندسِ خوبی شدم!


زمان گذشت و شدم یک کارشناسِ خوب در یک شرکتِ خوب، اما خبری از پولِ خوب نبود!


گفتم احتمالا در جای مناسبی نیستم! پس بین دوستان پُرس و جو کردم و دیدم تقریبا همه جا آسمان همین رنگ است! داشتم مطمئن میشدم که ایران محل خوبی برای پول درآوردن های خوبِ یک مهندس نیست!

بگذارید مفصل تر توضیح بدهم!



من در دانشگاه مهندسی برق - الکترونیک خواندم، اون زمان فکر میکردم بهترین رشته ی دنیاست!

این علاقه به همراه این تفکر که برای بهتر پول درآوردن باید تخصص های بیشتری یاد بگیرم، باید یک تخصص را تا آخر بلد باشم تا بتوانم در آن زمینه مشغول به کار شوم، باعث شد ساعت ها و پول های زیادی صرف این موضوع کنم، ساعتهایی که یا مرخصی منظور میشد یا از تعطیلات شیرینم کم میکرد و پولهایی که از آن مسیر به سختی بدست میامد!
خلاصه اینکه در انواع کلاسها و دوره های تخصصی شرکت کردم، مدرک جمع کردم و به قول خودمان رزومه سنگین کردم!


الان که گذشته را مرور میکنم، میبینم انصافا اشتباه هم نبوده! ولی بهترین راه نبوده! سریعترین نبوده!

میفهمیدم توسعه فردی لازمه رشد است، ولی این نکته مهم را نمیدانستم که علاوه بر مهارت های تخصصی (که مربوط به آن رشته ی تخصصی است) باید مهارت های عمومی را هم گسترش دهم!

مهارت های مهمی مثل چگونگی ارائه خودم و توانمندیهام! مذاکره، کنترل هوش هیجانی، شخصیت شناسی، هوش مالی و . . .


الان اطمینان دارم یک متخصص تک بعدی هر جای دنیا که باشد پیشرفت چندانی نمی کند!
در بهترین حالت در سیستمی قرار میگیرد که قدر توانمندی و تخصصش را میدانند ولی احتمالاً حتماً (!) تمام حقش را نمیدهند و او هم نمی تواند بگیرد!


ترکیب مهارت های عمومی با مهارت تخصصی تان در رشته مورد علاقه تان معجونی میشود که میتوانید هم از زندگی و شغلتان لذت ببرید و هم پول در بیاورید، آن هم پولِ خوب!

و این فلسفه راه اندازی PLCplus است!

جایی که در آن هم تخصص آموزش داده میشود (اتوماسیون صنعتی با محوریت PLC) و هم مهارت های عمومی . . .






توسعه فردیمهارت های فردیاتوماسیون صنعتیآموزش plcآموزش پی ال سی
PLCplus.org
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید