ویرگول
ورودثبت نام
شرکت بازرگانی آریامنش
شرکت بازرگانی آریامنش
خواندن ۱۱ دقیقه·۴ سال پیش

۱۹ مرحله برای بررسی سئو در سال ۲۰۲۰ ( قسمت دوم)

در بخش قبلی از مقاله بررسی سئو در سال ۲۰۲۰ مواردی از ضرروی ترین نکات مربوط به جزئیاتی که می تواند روی سئو سایت شما و بهبود عملکر شما تاثیر گذار باشد را باهم بررسی کردیم.

امروز به بررسی ۷ مورد دیگر از نکاتی که باید در بحث سئو به آنها توجه کنیم را باهم مرور می کنیم.

با قسمت دوم از این مقاله همراه وبلاگ پین استارتاپ باشید :

قدم ۷ : سئو صفحات خود را بهینه کنید

این یک راز نیست که سئو صفحات بسیار مهم است.

طبق این گفته :

احتمالاً وقت لازم برای بهینه سازی هر صفحه در سایت خود را ندارید.

خوشبختانه ، لازم نیست وقتی زیادی برای این کار بزارید.

درعوض چه کارهایی باید انجام شود:

ابتدا ۵ صفحه مهم خود را مشخص کنید.

این صفحات می تونند شامل :

  • یک کلمه کلیدی مهم را هدف قرار دهید
  • ترافیک کمتری رو در گذشته برایتان بدست آورده بودند
  • درحال حاضر رتبه و رنک خوبی دارید ولی پتانسیل بودن در ۵ عنوان اول جستجوی گوگل را دارید

برای مثال :

اخیراً لیستی از ابزارهای ساخت لینک مورد علاقه خودم را منتشر کردم.

علاوه بر اصول اولیه (مانند قرار دادن کلمه کلیدی در برچسب عنوان من) ، من برای بهینه سازی این صفحه کار زیادی نکردم.

و به دلیل اینکه در صفحه اول نتایج جستجوی آن کلمه کلیدی ما اولین هستیم

حالا :

۴ استراتژی لازم برای این کار را به شما میگم :

  • کلمه کلیدی خود را در برچسب عنوان خود وارد کنید
  • کلمه کلیدی خود را در ۱۰۰ کلمه اول وارد کنید
  • ۵+ لینک خارجی اضافه کنید
  • ۵+ لینک داخلی اضافه کنید

پس از انجام این استراتژی ها ، وارد مرحله شماره ۸ شوید.

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : ۱۷ نکته عملی برای بازاریابی محتوا برای بدست آوردن ترافیک بیشتر(بخش سوم)

قدم ۸ : پیگیری رتبه کلمات کلیدی

اکنون زمان آن رسیده است که رده بندی های خود را در SERP ها ردیابی کنید.

یک میلیون ابزار ردیابی و پیگیری برای رتبه بندی وجود دارد.

اما از نظر من بهترین آنها احتمالاً SEMrush است.

چرا؟

SEMrush بسیار جذاب است زیرا فقط کلمات کلیدی را که می دهید ردیابی نمی کند.

(اگرچه این کار را هم می کند)

نکته جالب در مورد SEMrush این است که به طور خودکار کلمات کلیدی را برای شما پیدا می کند.

فوق العادس.

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : ۱۷ راه برای بهبود رتبه بندی سئو در سال ۲۰۲۰ (قسمت دوم)

قدم ۹ : بک لینک های خود را تجزیه و تحلیل کنید

در این مورد شکی نیست که :

بک لینک ها هنوز هم واقعا مهم هستند.

در حقیقت ، مطالعه ما از ۱ میلیون نتیجه جستجو نشان داد که بک لینک ها با رتبه بندی ها بیشتر از هر عامل دیگر ارتباط دارند.

و اکنون زمان آن رسیده که پروفایل بک لینک خود را آنالیز کنید.

در اینجا آمده است که چگونه انجام شود:

ابتدا آدرس صفحه اصلی خود را در یک ابزار تجزیه و تحلیل بک لینک وارد کنید.

(من برای این مرحله از Ahrefs استفاده می کنم اما شما می توانید از Majestic SEO یا Moz Pro نیز استفاده کنید)

و گزارشی از لینک های خود دریافت خواهید کرد:

سپس، Referring domain و Domain Authority را بررسی کنید.

Referring domains = تعداد وب سایت های مختلفی که به شما پیوند می دهند.

شما همچنین می توانید به Authority Domain خود هم نگاهی بیندازید.

هر ابزار نام خاصی را برای بخش Authority Domain دارد.

(به عنوان مثال ، Ahrefs آن را “Domain Rating” می نامد).

اما ایده همان است:

Domain Authority به شما می گوید که براساس ترکیبی از کمیت و کیفیت بک لینک های شما ، سایت شما چقدر اختیار دارد ..

domain authority یک معیاری است که توسط moz توسعه پیدا کرده است و در واقعه نشانه ای از ارزش سایت است.

مانند pagerank، domain authority نیز دارای محاسبات الگوریتمی برای قدرت یک سایت و دامنه می باشد.

در domain authority افزایش از ۳۰ به ۳۵ خیلی راحت تر از ۸۰ به ۸۵ از ۱۰۰ است و وب سایت هایی که قدرت کمتری دارند، این مقدار برای آن ها حتی ممکن است صفر باشد.

در پایان، به دنبال پیوندهای به اصطلاح سمی باشید.

برای انجام این کار ، متداول ترین متن لنگر را در پروفایل پیوند خود مشاهده کنید:

اگر متن های لنگر زیادی (مانند “Backlinko” و “Backlinko.com”) را می بینید ، خب این خوب هستید.

خوشبختانه ، این مورد درباره پروفایل پیوند من وجود دارد:

اما اگر تعداد زیادی متن لنگر غنی از کلمات کلیدی (مانند “SEO blog” و ” SEO training company “) را مشاهده می کنید ، این نشانگر پروفایل لینک سمی است.

در اینجا نمونه ای از لینک پروفایل ها با متن لنگر اسپم شده آورده ایم:

و اگر می خواهید عمیق تر بررسی کنید ، به برخی از بک لینک های خود نگاهی بیندازید.

اکثر لینک های برگشتی شما باید از وب سایت های واقعی تهیه شوند.

به عنوان مثال ، می بینید که بیشتر پیوندهای من از وبلاگها و سایتهای خبری تهیه شده است که در مورد دیجیتال مارکتینگ و سئو می نویسند.

قدم ۱۰ : پیوندهای خراب را اصلاح کنید

به این جمله گوگل توجه کنید :

این جمله :

پیوندهای خراب و از بین رفته برای تجربه کاربری بد است و می تواند به SEO شما آسیب برساند.

با این حال ، چگونه می توانید پیوندهای خراب در سایت خود را بازیابی و اصلاح کنید:

ابتدا صفحات شکسته شده یا خراب را در سایت خود پیدا کنید که Google قادر به ایندکس کردن آن ها نیست.

می توانید این اطلاعات را در “گزارش فهرست کنسول جستجوی Google“ پیدا کنید.

درصورتی که صفحات شما خطای Google 404 را ارائه می دهند مشاهده می کنید:

بعضی اوقات شما به دلایلی صفحات را حذف می کنید (برای مثال: یک دسته از صفحات Zombie را حذف کردید).

اگر چنین است ، شما لازم نیست کاری انجام دهید. در نهایت Google به عنوان مشکل، گزارش دادن این صفحات شکسته شده و خراب را متوقف می کند.

در مرحله بعد ، از یک ابزار برای پیدا کردن لینک های شکسته شده داخلی و خارجی استفاده کنید.

می توانید از Ahrefs استفاده کنید …

یا یک ابزار رایگان مانند Broken Link Check را استفاده کنید.

هر دوی آنها کار مشابهی را انجام می دهند.

همچنین در وبلاگ پین بخوانید : ۵ ابزار جستجوی برترین کلمات کلیدی برای سئو در سال ۲۰۲۰

قدم ۱۱ : تجزیه و تحلیل رقبا

اکنون وقت آن رسیده است که از رقبای خود جاسوسی کنید.

خب ما اینجا به شما راه این کارو یاد می دیم

ابتدا بهترین کلمات کلیدی که رقبا استفاده می کنند را پیدا کنید.

به راحتی می توانید با استفاده از SEMrush این اطلاعات را پیدا کنید…

یا از Ahrefs استفاده کنید:

نیازی به گفتن نیست که :

اگر رقبای شما برای این کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند ،شماهم شانس خوبی برای رتبه بندی برای آنها نیز دارید.

که باعث می شود آنها به کلمات کلیدی عالی تبدیل شوند.

دوم ، صفحاتی را که در رتبه بندی آن شرایط را دارند بررسی کنید.

این ترتیب ،از این راه شما می تونید متوجه بشین چه نوع محتوایی برای شما بهتر کار می کند.

به عنوان مثال ، اگر به برخی از صفحات من با بالاترین رتبه و رنک نگاه کنید …

متوجه خواهید شد که محتوای من:

  • طولانی هستند ( بیش از ۳هزار کلمه )
  • شامل تصاویر و طراحی های ویژه ای هستند
  • تمام آنها به استناد به مطالعات تحقیق شده، داده ها و بیانیه های Google هستند
  • خیلی فنی نیستن و به زبان ساده گفته شدن

در پایان ، ببینید چه کسی به آن صفحات پیوند می زند.

برای انجام این کار ، یک URL را در Ahrefs وارد کنید.

و نگاهی به پیوندهای مربوط به آن صفحه بیندازید.


این به شما می گوید که تأثیرگذارترین آنها در ارتباط با شما چه کسانی هستند. به این ترتیب ، می توانید شروع به ایجاد روابط با آنها کنید.

قدم ۱۲ : محتوای خود را ۱۰ برابر بهتر کنید

به مرحله شماره ۷ برگردین و سئو مهمترین صفحات خود را بهینه سازی کنید.

و اکنون زمان آن رسیده است که محتوای آن صفحات ۱۰ برابر بهتر شوند.

چرا؟

خیلی ساده اس.

برای کسب رتبه گوگل در سال ۲۰۲۰ ، محتوای شما نیاز دیده شدن و کلیک خوردن دارد.

با این حال، چگونه می توان صفحات را ۱۰ برابر بهتر کرد:

اول. مقئمه ای بسیار کوتاه

هیچ کسی نمی خواهد مقدمه ای طولانی مانند اینها را بخواند:

در عوض ، شوع و معرفی را کوتاه و شیرین نگه دارید:

دوم. پاراگراف های کوچک

پاراگراف های کوچک به خوانندگان کمک می کند تا محتوای شما را بهتر مصرف کنند.

سوم. هدرهای اصلی و فرعی

هدرهای اصلی و فرعی به تجزیه مطالب شما در تکه های قابل هضم برای خواننده کمک می کند.

از آنها به دفعات استفاده کنید.

چهار. از تصاویر ، عکس و فیلم استفاده کنید

استفاده از رسانه محتوای شما را بسیار قانع کننده تر و روان تر می کند.

(بعلاوه ، تصاویر به افراد کمک می کند تا یاد بگیرند و درک کنند)

به عنوان مثال ، در این پست ، من از تصاویر زیادی استفاده کرده ام :

تصاویر :

و فیلم ها :

و از آنجا که مطالب من برای خواندن و درک برای مخاطب آسان است ، به طور میانگین کاربر حدودا ۰۵:۰۸ در آن صفحه وقت می گذراند:

قدم ۱۳٫ UX را بهینه سازی کنید

RankBrain الگوریتم هوش مصنوعی جدید Google است.

برخلاف عملکرد قدیم گوگل ، RankBrain نحوه تعامل کاربران با سایت شما را میسنجد.

که این یعنی:

برای گرفتن رتبه خوب در میان میلیون ها سایت در Google ،امروزه باید برای داشتن UX بهتر سخت کار کنید.

به عبارت دیگر ، محتوای شما باید حال کاربرانتان را خوب و آنها را شاد کند.

وقتی این کار را انجام بدین ، Google جایگاه و رتبه بندی بسیار خوبی را به برای شما به ارمغان می آورد.

برای مثال :

مدتی قبل متوجه شدم که این پست در سایت من رتبه خوبی ندارد.

(یجورایی این پست توی هوا معلق مانده بود و کلمه کلیدی هدف من در این پست : ” SEO Campaign ” بود )

و وقتی به محتوای خودم نگاه کردم ، فهمیدم که چرا…

محتوای من به افرادی که در جستجوی “کمپین سئو” آنچه می خواستند را نمی داد.

آنها به جای این ، دنبال مطالعه موردی واقعی از این کلمه کلیدی و خاص بودند :

در پست من عکسهای منسوخ زیادی هم وجود داشت:

در یک کلمه :

از آنجا که محتوای من برای UX بهینه نشده بود ، گوگل آن را نمایش نمی داد و یجورایی دفن کرده بود!

بنابراین تصمیم گرفتم که کل پست را اصلاح کنم.

به طور ویژه ، من:

  • مطالعه یک نمونه واقعی را با راهنمای گام به گام جایگزین کردم
  • نکات کاربردی تری برای جستجوگران مبتدی و متوسط سئو آماده کردم
  • نمونه هایی از تجربیات چندین صنایع مختلف اضافه کردم

در پایان ، من از مطالب به روز و مناسب برای کسی که در جستجوی ” SEO Campaign ” بود آماده کردم :

چون که محتوای من برای کاربران و جستجوگران جذاب و راضی کننده بود، صفحه من به سرعت از رتبه شماره ۱۵ به رتبه ۴ در نتایج Google رفت.

و اخیراً به رتبه ۱ رسید:

و این فوق العاده است.

پایان بخش دوم

سئوسئو 2020بهبود رنک سایتنکات سئوآموزش سئو
شرکت بازرگانی آریامنش فعال در زمینه ارائه خدمات بازرگانی بصورت تخصصی در آلمان و چین
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید