ویرگول
ورودثبت نام
Army forever
Army forever
خواندن ۵ دقیقه·۳ سال پیش

تجربه ی من در مهاجرت از اندروید به آیفون <بررسی آیفون se2020>



سلام من اصلا الان چی دارم می نویسم ؟؟؟...

خب شروع کنیم من تا حالا از گوشی های آیفون استفاده نکرده بودم همیشه گوشی های اندرویدی داشتم از پرچمدار های برتر تا پایین رده های قدیمی از اون قدیمها من فقط از گوشی های اندرویدی استفاده می کردم و تا حالال استفاده ی مستقیم از آیفون نداشتم بعد از دست گرفتن سامسونگ s21ultra تصمیم گرفتم برای یکبار هم که شده آیفون رو امتحان کنم من عاشق سامسونگ بودم و فکر می کردم مردم برای کلاس آیفون می خرند و بنابراین یک آیفون se2020 خریدم من توی زمینه ی اسمارت فون ها خیلی فعالم و اطلاعات زیادی دارم خب آیفون دستم رسید.



همون اول که جعبه رو باز کردم نظرم نا خود آگاه داشت نسبت به آیفون عوض می شد در کل حس خوبی داشت آلیاژ محکم و حس لوکس بودن



خب جعبه رو باز کردم و رفتم گوشی رو راه اندازی کنم که همون اول مشکل اپل آیدی ولم نمی کرد و من سریعا راه اندازیش کردم و رفتم برای خرید اپل آیدی بین 50 تا 150 تومان اپل آیدی به اسم خودمون می زدن و من یکی تهیه کردم



حالا بریم سراغ تجربه ی کاربری ... برای من که از s21ultra می اومدم روی این گوشی صفحه ی گوشی خیلی برام کوچیک و اذیت کننده بود ولی بعد دو روز بهش عادت کردم و بزرگی گوشی های دیگه برام آذار دهنده بود

نظرم بعد یه مدت کاملا عوض شد و دیگه طرفدار اپل شدم خیلی برای جالب بود هر روز امکانات جدید تنها نکته ی آذار دهندش برام باتری بود که بهش می رسیم ios 15.0.0.2 رو هم همون اول گرفنم سخت افزارش خیلی قوی و سریع بود چند تا کار باهاش انجام دادم با اینکه s21ultra ی سامسونگ ازش قوی تر بود اما انگار این گوشی قدرت بیشتری رو به من القا می کر یکی دو بار توی این یک ماهی که دستم بود هنگ کرد و مجبور به ریستارت شدم اما در کل یکپارچگی می ده که هیچ برندی توی دنیا به آدم نمی ده هماهنگی سخت افزار و نرم افزار یکپارچه و متصل خیلی خوبه <سامسونگ سالی حدودا 6 تا پرچمدار و 20 تا میانرده می ده و اگه بخواد برای همشون رابط مخصوص خودشونه بسازه خیلی زمانبره و بنابراین پرچمدارا و بالارده ها در اولویتشن با توجه به این که سامسونگ برای میانرده هاش دو سال و برای پرچمداراش سه سال آپدیت می ده > بنابراین با توجه به تعداد انگشت شمار گوشی های اپل از بابت آپدیت و نرم افزار خیالمون راخته خیلی سریع و روون بود و حتی حس می کردم از s21ultra هم قوی تره از ios هم که نگم براتون سنگین ترین بازی ها رو خیلی روون اجرا می کنه و کلا سیستم پردازشیش خیلی خفنه و ارتباط با ios که بهش می رسیم در کل توی این قسمت خیلی خوب بود و خودشو کشید بالا اما ضعف های دیگش مثل باتریش باعث میشه عملا هیچ کاربردی نداشته باشه و کلا به نکته ی منفیش تبدیل شه مگر اینکه بخواهید در شارژ با گوشی کار کنید .



می رسیم به قسمت صفحه نمایش که با حاشیه ی زیادش و طراحی برای 2017 هنوزم عالیه اما نه برای گیم کنتراست رنگ همه چی خیلی عالی روشنایی زیادی داره نمی دونم چرا اما انگار با این مشخصات پایینش از یکسری صفحه با مشخصات خیلی بالا هم بهتره نمی شه گفت بده و در کل خیلی ها هم مثل من دنبال گوشی های کوچک و توی دست هستند و این براشون عالیه البته اگه بودجه ی پایینی داشته باشید چون با توجه به آیفون 12 مینی این گوشی اصلا حرفی نداره که بگه ولی صفحه یکم کوچیکه و تایپ کردن باهاش خون آدم رو توی شیشه می کنه مخصوصا اگه انگشتاتون یکم بزرگ باشه کلا باید قید تایپ کردن رو بزنید البته باید اینو اضافه کنم که ما راهی جز تایپ کردن نداریم ویدیو کال که برای خوش قیافه هاست و ویس <پیام صوتی > هم برای خوش صدا هاست ما زشتا باید فقط تایپ کنیم در کل توی تایپ خیلی خون آدم رو توی شیشه می کنه که دیگه کلا قید تایپ کردن رو می زنی یه کلمه می خوای بنویسی دستت به هر چی می خوره به جز اون چیز خیلی کوچیک بودنش روی مخه بعضی جاها اما در کل خوبه و برای گیم و ویدیو با این صفحش فکر کنم خودتون بدونید دیگه ... چی بگم اما در کل خوبه ادامه ی مشکلات کوچیکیشو توی طراحی و باتریش داریم

همونطور که توی عکس زیر می بینید توی دست خییییییییلی کوچیکه مخصوصا برای آقایون اما توی دست و خوشدسته



می رسیم به بخش طراحی طراحیش برای 2017 هست و توی قسمت صفحه نمایش توضیح دادم دقیقا همون آیفون 8 هست و باید قاب و گلس های اونو روش بندازید حاشیش خیلی زیاد و اذیت کنندس اما در عوض دکمه ی هوم و تاچ آیدی یا همون حسگر های اثر انگشت اپل رو داره که این روزا که هممون ماسک به دهنمون هست نیاز نیست ماسکو در بیادیم تا از فیس آیدی استفاده کنیم و اینکه اثر انگشت داره خب خیلی کارامد و خوبه و اینکه خیلی هم سریع و دقیقه توی apple pas خیلی سریع و خوبه و برای نصب برنامه ها و بازی ها و مدریت مارت ها خیلی عالیه اگر چه اگر این حاشیه نبود نمی شد این حسگر دوست داشتنی رو اضافه کرد در کل منکه از طراحیش خیلی راضی بودم به جز موقع تایپ که هر چی از آذار دهنده بودنش بگم خیلی کم گفتم

من رنگ قرمز رو خریده بودم و خیلی جنس خوب و حس لوکسی داشت مخصوصا با گوشه های ماتش و جنسش از شیشه بود



می رسیم به بخش باتری خراب ترین بخش این که دو ساعت هم نگه نمی داشت و برای من که از اندروید مهاجرت کرده بودم تحملش سخت بود اول از همه که به دلیل محیط زیستی که از نظر من فقط بهونشونه شارژر رو حذف کرده بودن و کلی پول شارژر دادم تازه اگه بتونی اصلش رو پیدا کنی خلاصه یه شارژر 20 وات خود اپل رو خریدم و خودتون می دونید که همراه باتری آیفون باید با آغوش باز پاوربانک را در آغوش گرفت و نباشه کار تو و باتریش تمومه



در کل باتری آذار دهنده ای داره داخل 10 دقیقه حدودا 10 تا 15 درصد بسته به کارت از شارژش کم میشه اما زود شارز میشه و شارژر بیسیم هم داره اما باتریش از همه ی گوشی های دنیا بدتره و در کل فقط توی شارژ کارامده با توجه به اینکه وقتی سلامت باتریش بیاد پایین کلا دیگه نمی شه روش حساب کرد





نظر کلی من اینه که به جز باتری همه چی خیلی خوبه و در کل گوشی خوبیه اما به خاطر باتریش با اون همه قدرت عملا کارایی نداره...

تجربه از مهاجرت از اندروید به آیفونبررسی آیفون seبررسی آیفون se2020آیا آیفون se هنوز هم ارزش دارد ؟چرا آیفون se نخریم ؟
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید