ویرگول
ورودثبت نام
دیجیتال مارکتینگ آرون
دیجیتال مارکتینگ آرون
خواندن ۵ دقیقه·۳ سال پیش

المنتور یا ویژوال کامپوزر چیست؟

میخوای قالب وردپرست رو سفارشی سازی کنی و شایدم میخوای یه صفحه فرود در وب سایتت ایجاد کنی اما در کد نویسی مهارت نداری! از یه طرف دیگ هم نمیتونی یک طراح استخدام کنی؟ از یه طرف دیگ هم امکانش نیست قالب وب سایتت رو به دلخواه شخصی سازی کنی؟ با این شرایطی که گفتم ممکنه فکر کنی به ته خط رسیدی و هیچ راه چاره ای نیست! ولی یه خبر هیجان انگیز دارم و اینه که تو میتونی با صفحه ساز های وردپرس اینکار رو راحت انجام بدی. همینطور که میدونی برای سفارشی سازی قالب وردپرس نیاز به کد نویسی و حتی ویرایش فایل های اصلی هست پس اگه میخوای وارد این راه پیچ و خم نشی بهترین کار اینه که از افزونه های صفحه ساز وردپرس استفاده کنی. المنتور و ویژوال کامپوزر دو نمونه از این موارد هستن که در ادامه دوست دارم این دو رو با هم مقایسه کنم و اطلاعات زیادی رو در اختیارت بگذارم.

ویژال کامپوزر یا المنتور؟

افزونه المنتور در سال 2016 معرفی شد. با استفاده از این افزونه میتونی به راحتی و آسونی در حالت فرانت اند، سفارشی هر بخش از سایتت رو انجام بدی. کنجکاوی بدونی دیگ چه ویژگی هایی شامل حالش میشن؟ ببین امکانات و خصوصیت هایی مثل ایجاد پاپ آپ های خلاقانه، سازگاری با تمامی قالب های وردپرس، ترجمه به 50 زبان، بیش از 80 المان برای طراحی صفحه، پشتیبانی از چیدمان rtl و همچنین سازگاری و پشتیبانی از افزونه چند زبانگی WPML و Polylang از مواردی هستن که لازم دونستم برات بگم. اما خبری که خیلی هیجان انگیز اینه که طی دو سال اخیر بیش از 3000000 سایت، افزونه المنتور رو مورد استفاده قرار دادن.

صفحه ساز ویژوال کامپوزر یکی از پرفروش ترین صفحه ساز هاست. میپرسی دلیلم چیه؟ این صفحه ساز بیش از 386000 فروش داشته و امتیاز 4.5 از 5 رو دریافت کرده و همچنین بر روی بیش از 2 میلیون سایت وردپرسی نصب شده و این عالیه! از ویژگی های این افزونه میتونم به مواردی مثل تنظیمات بی نهایت، نمایش رسپانسیو و همچنین استفاده راحت و آسون از طریق درگ و درآپ اشاره کنم. همین ویژگی هایی که گفتم باعث شده افزونه ویژوال کامپوزر محبوبیت زیادی در بین کاربران پیدا کنه. علاوه بر این باید بگم که برای این صفحه ساز، 100 طرح بندی از پیش تعریف شده، بیش 50 المنت پریمیوم، 40قالب شبکه ای، 200 افزودنی و ابزارهای ساخت سئو شده قرار داده شده.

در ادامه قصد دارم افزونه المنتور و ویژوال کامپوزر رو مورد بررسی قرار بدم و در ادامه با همدیگ مقایسه شون کنم.

مقایسه این دو افزونه کاربردی و مدرن

مطمئنم وقتی اسم این دو افزونه المنتور و ویژوال کامپوزر به زبان اومد با خودت گفتی کدومیک از این دو بهترن؟ البته نگران نباش چون من میخوام این دو افزونه رو با همدیگ مقایسه کنم پس همراهم بمون. فقط اگه سوالی داشتی از خودم بپرس، منم بهت قول میدم در اسرع وقت به سوالاتت پاسخ بدم و راهنماییت کنم.

1. رابط کاربری:

افزونه المنتور امتیاز بهتری برای رابط کاربری بدست اورده. زیرا تو میتونی در حالت پیش نمایش زنده به سادگی عناصر صفحه رو با کشیدن و رها کردن اضافه کنی و همون موقع تغییرات اعمال و مشاهده کنی. همچنین تو این امکان برات فراهمه تا از تب استایل و پیشرفته بر روی المان های صفحه نظارت داشته باشی. پس در نتیجه المنتور میتونه از طریق حالت زنده یا فرانت اند عناصر صفحه ساز و هر گونه امکاناتی رو در اختیارت بگذاره. اگر میخوای صفحاتت رو با استفاده از ویرایشگر زنده بسازی، همچنین عناصر جدید رو اضافه کنی و به صورت مستقیم تایپ درون خطی داشته باشی این مورد مناسبه.

اما ویژوال کامپوزر در دو حالت بک اند و فرانت اند امکان ویرایش صفحات رو برات فراهم میاره. اکثر کاربران ترجیح میدن از فرانت اند استفاده کنن اما اگر نیاز داری یک نگاه انتزاعی به صفحه داشته باشی، باید از ویرایشگر بک اند استفاده کنی.

2. تنوع المان:

افزونه المنتور پرو 53 المان داره که تو میتونی از طریق افزونه های المنتور موارد بیشتری رو اضافه و استفاده کنی.

افزونه ویژوال کامپوزر پرو ( WP Bakery) بیش از 50 المان در هسته خود داره. این افزونه از سایر افزونه های گرویتی فرم، فرم تماس ۷، روولوشن اسلایدر، لایر اسلایدر، نینجا فرم و ووکامرس + 13 ابزارک که با وردپرس مربوط هستن، پشتیبانی میکنه.

میتونم نتیجه گیری کنم که از نظر المان و عناصر داخلی هر دو مناسب هستن ولی من پیشنهاد میکنم اگه میخوای المان بیشتری استفاده کنی، ویژوال کامپوزر مناسبه.

1. تنظیمات پیشرفته:

در نوار کناری افزونه المنتور، دو تب پیشرفته و استایل وجود داره. از این دو تب میتونی برای همه عناصر و المان ها مشترک استفاده کنی. تب استایل، به تو این اجازه رو میده که تغییرات پایه ای مثل تراز بندی و تنظیمات رنگ رو انجام بدی. تب پیشرفته، این امکان رو برات فراهم میکنه تا تنظیم فاصله، پدینگ، انیمیشن، حاشیه، تنظیمات رسپانسیو و css را انجام بدی.

اما افزونه ویژوال کامپوزر (رایگان و پریمیوم) با توجه به نوع المان، محتوای متفاوتی برای تنظیمات استایل نمایش میده. برای همه المان ها تنظیمات مشترک حاشیه/ پدینگ، مرزیندی (border)، تنظیمات پس زمینه و انحنا رو تو میتونی انجام بدی. ولی در تغییرات در ستون ها، تنظیمات جدیدی مثل رسپانسیو و پارالاکس رو در اختیارت قرار میده.

2. الگو های پیش فرض:

در المنتور بیش از ۱۲۰ الگوی از پیش تعریف شده هست ولی در ویژوال کامپوزر این تعداد کمتره و به ۸۵ طرح میرسه. برخی از این طرح ها در ویژوال کامپوزر تنها بخشی از یک صفحه رو تشکیل میدن که باید درون برگه استفاده بشن و برخی دیگر الگوی یک صفحه به صورت مجزا هستن.

سخن آخر

خب خب به آخرای مقاله نزدیک میشیم امیدوارم از خوندن این مقاله نهایت لذت رو برده باشی. همچنین بهت پیشنهاد میکنم مقالات دیگر ما رو هم مطالعه کنی. فقط کافیه به سایت آرون مراجعه کنی و دیگر مقالات آموزشی سایت ما رو نیز بخونی. علاوه بر این اگر در رابطه با هر یک از مقالات ما سوال و یا پیشنهادی داشتی میتونی اون رو با ما در بخش کامنت ها در میان بگذاری.

المنتورویژوال کامپوزرطراحی سایت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید