ویرگول
ورودثبت نام
Avin
Avin
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

ساز عشق

تا حالا شده عاشق یه اهنگ یا صدای چیزی بشید ؟ خب اگر این اتفاق براتون افتاده پس خوب منو درک می کنید ...

دلم می خواد توی این مقاله از اولین باری که من عاشق (( پیانو )) شدم باهاتون حرف بزنم .

فکر کنم اگر شما بدونید که من چجوری عاشق پیانو شدم احتمالا فکر می کنید که من آدم خیالاتی هستم ولی اصلا خیال پرداز نیستم .

یادمه چند سال پیش دوست پدرم که آموزشگاه موسیقی داشت ما رو دعوت کرد که بریم اونجا و اجرای افرادی که توی آموزشگاه تعلیم می دیدن رو ببینیم . تقریبا میشه گفت که همه ی ساز ها توی آموزشگاه بودن . سر اجرا های اول اینا سرحال بودم ولی بعد چند اجرا حوصله ام سر رفت و منتظر یه اجرای هیجان انگیز بودم . تو حال خودم بودم که یهو احساس کردم با یه صدای دلنشین رفتم توی یه دنیای دیگه ، یه حس خیلی عالیی بود . ( نمی دونم اون موقع قیافه م چه شکلی بود فقط امیدوارم قیافه مسخره ای نبوده باشه ! ) فقط با یه صدا یه دنیای دیگه برام شکل گرفت . وقتی به خودم اومدم دیدم که اون گوشه یه پسری داره پیانو میزنه و اون موقع بود که فهمیدم عاشق پیانو شدم . همون موقع به پدر و مادرم گفتم که من عاشق پیانو ام و از اون موقع تا بحال هم با صدای دل نوازش عشق می کنم ... .

 لودویگ فان بتهوون
لودویگ فان بتهوون

چند کلمه از موسیقی دان های بزرگ

1- باور دارم از پیانو می‌توان به عنوان سازی استفاده کرد که قادر به بیان هر ایده‌ی موسیقی است. ( اسکار پترسون )

2- کلیدهای پیانو سیاه و سفید هستند اما صدایی که در ذهن شما ایجاد می‌کنند هزاران رنگ دارد. ( ماریا کریستینا منا )

3- زندگی مثل پیانو است. همانطور که پیانو دارای کلید‌های سفید و سیاه است به همین ترتیب زندگی نیز دارای لحظات شاد و غم انگیز است؛ و ما باید در زندگی خود هم خوشبختی و هم غم داشته باشیم تا سمفونی زیبا و کاملی را اجرا کنیم . ( اویجت داس )

4- عشق مانند نواختن پیانو است. ابتدا باید با قوانینی نواختن را یاد بگیری، سپس همه‌ی قانون‌ها را فراموش کنی و از صمیم قلبت پیانو بزنی . ( میشل دمونتنیو )

5- موسیقی مانند كشوری است كه روح من در آن حركت می كند. در آنجا هر چیز، گلهای زیبا می دهد و هیچ علف هرزه ای در آن نمی روید. اما تعداد كمی از افراد می فهمند كه در هر قطعه از موسیقی چه شوری نهفته است . ( لودویگ فان بتهوون )

6- در موسیقی نت ها مانند کلمات معنی مشخصی دارند ولی ترجمه و تفسیر آنها غیر ممکن است. ( فلیکس مندرسون )




پیانوبتهونساز عشقموسیقی
عاشق موسیقی ( مخصوصا پیانو ) ، نویسندگی ، کتابخوندن و کار های هنری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید