سخت تر از طراحی UX بازی هم هست؟

چرا اینقدر زشتن؟
چرا اینقدر زشتن؟

سلام من برگشتم با یه ویرگول جدید در واقع میخواستم برگردم که در مورد کمپین ساخت ایران بنویسم اما خوب فضا حسابی تبلیغاتی به نفع استارتاپ های موفق و قدیمی شده که دیگه سمت ماجرا نرفتم و ادامه ندادم. توی این مدت مطالعات کمی داشتم که علتش یکم مریضی و تنبلی به صورت قاطی پاتی بوده.

اما خوب کمی درگیر طراحی UX بازی موبایل بودم که بعدش فهمیدم چقدر سخته و چیزی که ماجرا رو از این که هست سخت تر میکنه اینه که من هرگز بازی نکردم. وقتی بحث اپلیکیشن های سرویس دهنده و آموزشی و ... میشه کلی دیدم و مطالعات و مثال های فراوانی هم هست اما خوب بازی یه چالش جدید برامه که از استرسش معدمو به صدا در میاره. بازی ها قواعد خودشون رو دارن و مردمی که بازی میکنن هم زبون خودشون رو . قواعدی که متریال و اپل مطرح میکنه ربطی به بازی ها نداره و بازی هایی با این قواعد به وجود اومدن اما پیشرفتی نکردن.

حالا برام جالبه بدون قاعده ایی برای طراحی ux و در ادامه ui  اون وجود داره یا نه. چه مسائلی مهم تره و چه مسائلی توی حاشیه قرار میگیره.مثلا میتونیم بگیم همه چیز برای یک بازی که زمان اهمیت داره باید جوری چیده بشه که کاربر سریع به نتیجه برسه . پس سرعت از حالتی که ما در حالت عادی راحتی کاربر در نظر میگیریم خیلی خیلی سریع تره. کاربر باید راحت به صفحه بازی برسه و بازی رو شروع کنه پس خوبه که کانفیگ ها از پیش تعیین شده باشن اما پس حرفه ایی ها چی؟ درسته برای اونها میتونید کاستوم قرار بدید. همه ی این مسائل ساده برای منی که اصلا و ابدا دست به هیچ بازی ایی نزده بودم خیلی سخت و پیچیده است. دارم میخونم و سعی میکنم بهترین اسکچ ها رو بکشم.

اگه راهنمایی دارید لطفا دریغ نکنید و منتظر لینک های مقاله ها ی مرتبط هستم.