ویرگول
ورودثبت نام
هیأت الزهرا (س) دانشگاه صنعتی شریف
هیأت الزهرا (س) دانشگاه صنعتی شریف
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

مسابقه #القرآن_مع_علی ۴

❇️ در جریان واقعه غدیر خم، جبرئیل بر پیامبر گرامی اسلام (ص) نازل می‌شد و ایشان را امر بر ابلاغ پیام جانشینی امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام می‌کرد. پیامبر که کارشکنی و رفتار منافقانه‌ی بعضی مسلمانان در قبال علی علیه‌السلام را دیده‌بود، از خداوند می‌خواست که ایشان را از انجام این کار معاف گرداند.

تا جائی که در نزول سوم، خداوند با جمله‌ی «والله یعصمک من الناس» (مائده، ۶۷) وعده امنیت به پیامبر داد.

پیامبر در خطبه غدیر هم به این افراد منافق اشاره می‌کنند که با هم این قسمت را می‌خوانیم:

? «من از جبرئیل درخواست کردم تا از خدا بخواهد، این مسئولیت را بر عهده‌ام نگذارد و مرا از معرفی رسمی علی بن ابی طالب معاف کند.

ای مردم! می‌دانید چرا؟

❗️ چون می‌دانم تعداد افراد باتقوا،کم؛ و تعداد منافقان زیاد است. در میان شما بعضی اهل گناه و مسخره کردن هستند. می‌دانم مکر و حیله درسر دارند و می‌خواهند اسلام را از بین ببرند. خدا این افراد را در قرآن معرفی کرده است. درباره‌ی آنان می‌فرماید:

? «آن‌ها سخنانی به زبان می‌آورند که در دل به آن ایمان ندارند»

و این نفاقِ خود را ساده می‌پندارند در حالی که در پیش خدا گناهی بزرگ است. این‌ها نه یک بار، بلکه چندین بار مرا آزرده‌اند. حتی به من تهمت زدند که زودباور هستم. و واقعا فکر می‌کردند که من زودباورم. به خاطر حسادتی که به علی داشتند این تهمت را به من زدند. می‌دیدند او همیشه همراه من است و من به او توجه می‌کنم.

تهمت‌های این منافقان آن‌قدر ادامه پیدا کرد تا خدا این آیه را بر من نازل فرمود:

«و بعضی از آن‌ها پیامبر را آزار می‌دهند و می‌گویند: ‌او زودباور است. بگو: گوش خوبی برای شماست، به خدا ایمان دارد و سخت مؤمنان را باور می‌کند، و برای کسانی که ایمان آورده‌اند، رحمت است.

و آن‌هایی که پیامبر را اذیت می‌کنند،‌ عذاب دردناکی خواهند داشت.»

اگر بخواهم،‌ می‌توانم آن منافقان را نام ببرم و به یک یک آن‌ها اشاره کنم و آن‌ها را به همه معرفی کنم؛ ولی این کار را نمی‌کنم و با بزرگواری با آن‌ها برخورد می‌کنم.

با این‌که این افراد در میان شما هستند و این خطرات در کمین است، ولی تا آن چیزی را که بر من نازل شده اعلام نکنم، خدا از من راضی نمی‌شود...»

سوال چهارم مسابقه #القرآن_مع_علی
سوال چهارم مسابقه #القرآن_مع_علی
عید غدیرمسابقه القرآن مع علیالقرآن مع علیعید غدیر خمعید الله الاکبر
آیدی در تلگرام، اینستاگرام، توئیتر، بله و سروش: @AzzahraaSharif & آدرس سایت: Azzahraa.Sharif.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید