ویرگول
ورودثبت نام
بابک حدادیان
بابک حدادیان
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

لندینگ‌پیج ساز لندیک یا لندین؟

درود بر همه ی دوستان عزیز و گرامی،بنده بابک حدادیان ، دانشجوی دوره دیجیتال مارکتینگ هستم. با تمرین جذابی دیگر از سری تمرین های کلاس دیجیتال مارکتینگ آقای عادل طالبی عزیز و دوست داشتنی در خدمت شما هستم . این متن به عنوان تکلیف کلاسی نوشته شده و نظر شخصی اینجانب در مورد سایت لندین و لندیک است.

لندین

با سرچ کلمه ی لندین و زدن روی لینک اول وارد سایت شدم.طراحی سایت و المان ها جذاب بودند.رنگهای استفاده شده چشم نواز بود.بعد از اسکرول کردن و دیدن قسمت های پایین، اطلاعاتی از قبیل اینکه لندین چه مزیت هایی داره و من چی بدست میارم و اینکه اصلا لندینگ پیج به چه دردی میخوره رو میتونستم ببینم که از نظر من خوب و به جا بود . در انتها یک ویدیو کوتاه قرار داده شده بود. به نظر من سرعت ویدیو خیلی بالا بود و به جای دادن اطلاعات بیشتر من رو سر در گم کرد. اگر یک یا دو ویژگی خیلی جالب با سرعت کمتری در ویدیو مذکور نمایش داده میشد ولی من متوجهشون میشدم برام بهتر بود تا اینکه هیچی گیرم نیاد ازش و حتی اذیت بشم از دیدنش.

امکان جالبی که سایت لندین داره تست هفت روزه ی رایگانش هست. نکتۀ دیگه این بود که قبل از ثبت نام میتونستم توضیحات بیشتری رو راجع به محصول ببینم و با خیال راحت ثبت نام رو انجام بدم.ثبت نام به راحتی انجام شد .

ابتدا به قسمت آموزش سایت مراجعه کردم. مطالب با دسته بندی خوبی قرار گرفته بود، اما به نظرم ویدیوهای آموزشی کوتاه و پله به پله میتوانست جذاب تر باشد.

وارد پروفایلم که شدم میتونستم کار ساخت لندینگ پیج رو شروع کنم. اولش کمی سایت رو بالا و پایین کردم تا از قسمت های مختلفش سر در بیارم. برای کسی که با برنامه های مشابه این اصلا کار نکرده به نظرم میتونه کمی پیچیده به نظر بیاد ولی یکم که باهاش کار بشه به نظرم آسون و لذت بخش میشه. موضوعی که من باهاش درگیر بودم ریز بودن صفحه ی در حال ساخت بود ،چون اجزائش به سختی دیده میشد. صفحه ی فرود تمرینی خودمو ساختم و براحتی قابل انتشار بود. مراحل بعد از انتشار و تحلیل اطلاعات و آمار رو هم انجام ندادم. در مقاله ی بعدی سعی میکنم اون قسمت ها رو هم توضیح بدم که شاید بتونه معیاری برای انتخابتون باشه.

لندیک

با یه سرچ ساده ی کلمه ی لندیک تو گوگل سایت رو پیدا کردم. صفحه ی اصلی سایت در مقایسه با لندین برای من جذابیت کمتری داشت. یکی از علت هاش فونت نوشته ها بود که به نظرم فونت سایت لندین بهتر بود. طراحی گرافیکی هم میتونست بهتر از این باشه. در قسمت چرا لندیک نوشته ها کمی سخت خونده میشد.ثبت نام براحتی انجام شد و وارد اکانتم شدم. وارد قسمت ساخت لندینگ پیج شدم. یک سری تم های آماده برای ساخت داشت که کار رو راحت میکرد، اگه کسی هم بخواد کل صفحه رو خودش طراحی کنه امکانش وجود داره. کمی با ابزارهاش کار کردم تا روش انجام رو متوجه شدم. یک صفحه رو ساختم تو حالت دسکتاپ ولی وقتی به حالت گوشی تغییر دادم دیدم بهم ریخته س. بعد اومدم تو حالت گوشی تغییراتی رو انجام دادم و به حالت دسکتاپ که برگشتم دیدم اون بهم ریخته. اینجا جای یه آموزش خالی بود که نکات پایه رو در مورد ساخت توضیح بده. در پنل کاربری آموزشی پیدا نکردم . در صفحه ی اصلی قسمت وبلاگ مطالبی رو پیدا کردم که از اونا هم آبی گرم نشد برام. دسته بندی و امکان سرچ تو وبلاگ میتونه خیلی کاربردی بکنه اون صفحه رو . نکات مهمی که تجربه کردم و یاد گرفتم رو بهتون میگم . 1- المانی که زودتر ساخته میشه میره زیر المان های بعدیش. 2- تو قسمت دسکتاپ چیزی اضافه کنید یا کم کنید تو حالت گوشی هم اضافه میشه پس حواستون باشه بعد اضافه کردن چیزی یه سر به حالت دیگه نمایش هم بزنید تا تغییرات اونو هم بررسی و درست کنید.

در نهایت رسیدم به قسمت انتشار اون که نیاز به یک ساب دامین داشت. اون قسمت نیاز به آدم فنی داشت ولی کار خیلی سختی هم نبود اگه قبلا یه بار رکوردی رو به قسمت مدیریت dns در پنل هاستتون اضافه کردین شما هم باهاش مشکلی ندارین.


دیجیتال مارکتینگبازاریابی دیجیتال عادل طالبیعادل طالبیلندینلندیک
بابک حدادیان هستم. علاقمند به بازاریابی. علاقمند به نوروساینس و مطالعه ی ساختار مغز انسان و عادت ها
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید