ویرگول
ورودثبت نام
بهاره شهیدی
بهاره شهیدی
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

مد پایدار نقطه مقابل فست‌فشن

مزون ورنال
مزون ورنال


تولیدات مد و فشن هرکدام معایب و مزایایی دارند که توجه هرشخصی را بنا به سلایق متفاوت، به خود جلب می‌کنند. مد پایدار از جمله مدهایی به‌شمار می‌رود که دارای طرفداران خاص خود هستند. در این مد از پارچه‌های طبیعی مثل کنف و پنبه و نخ استفاده می‌شود. از آنجایی که علاقه زیادی به پارچه‌های زنده، مثل لینن و نخ و وال داشتم، به سمت این سبک کششی احساس کردم. پس با هدف حفظ محیط زیست و تغییر در تغذیه، نگرش محترمانه به محیط زیست، علاقه‌مند به مد پایدار شدم.

زمان شروع کار مزون، به حد زیادی به قیمت نهایی هم فکر می‌کردم. اما با هدف و مسیری که می‌رفتم، همخوانی نداشت و به سرگردانی من ختم می‌شد. پس به نحوه کار مد پایدار، بیشتر دقت کردم. مد آهسته و پایدار، وقت و هزینه زیادی برای تولید محصول می‌پردازد. آب کمتری مصرف و گاز کمتری وارد اکوسیستم می‌شود. با مزایای کافی شروع به کار می‌کنند و کارگاه اجباری هم وجود ندارد که موجب شده قیمت‌های محصولات در مد پایدار، به نسبت بالاتر باشند.

مد آهسته و پایدار از طرح‌ها و روند کار قدیمی و کار دست، بیشتر حمایت می‌کنند و کیفیت را اصول کار خود قرار داده‌اند. کار دست موجب شکیل‌تر شدن لباس‌های مد پایدار، می‌شود. همینطور باعث افزایش طرفداران مد پایدار شده و این مد پایدار را به مدهای فشن دیگر ترجیح می‌دهند.

پرو درب منزل در پلتفرم دیزا...

در هر سایتی برای خرید وارد شده باشید، باید چیزی توجه شما را جلب کند، تا خریدتان را انجام دهید. در پلتفرم دیزا، "پرو درب منزل" جالبترین گزینه برای جلب خرید موفق، به نظرم آمد.

برند دیزا با شعار "ارزش‌های پوشیدنی" علاوه‌بر محصولات خود، برند‌های زیادی را حمایت و معرفی می‌کند. طراحانی که برای مد پایدار تلاش می‌کنند، در پلتفرم دیزا معرفی شده و محصولات خود را برای فروش گذاشته‌اند.

برندهای ویراگو، A8، کوک شُل، بافو، گلناز دابویی و امثال این‌ها دارای قابلیت‌های گسترده‌ای در زمینه مد پایدار هستند. طراحان جوانی که با هدف پایداری محیط زیست، جسارت انجام کارهای خلاقانه را پیدا کرده‌اند، قابل تحسین هستند‌. با بررسی محصولات و طراحی‌های برندهای مختلف در این پلتفرم، به اعتماد به نفس پایین خود پی بردم. این موضوع موجب سرخوردگی من نشد که کار را کنار بگذارم، بلکه بیشتر ترغیب شدم تا طرح‌های زیادی را با طرح‌های خودم مقایسه کنم. حالا می‌خواهم با دقت بیشتری به بررسی محصولات یکی از برندها، بپردازیم.

آیا محصولات برند ویراگو با قیمت تعیین شده طرفدار دارد؟

برند ویراگو کلاه‌ها و محصولاتی که به متریال کمتری نیاز دارد تولید می‌کنند. زیرا آنها از پارچه‌هایی استفاده می‌کنند که برندهای مطرح به عنوان کالیته برای نمایندگی‌ها، ارسال می‌کنند. در راستای همین‌کار، محدودیت محصولات در این برند مشاهده می‌شود. به نوعی برای کسانی که دنبال مدل خاص و محدود با طرح اختصاصی می‌گردند، بسیار قابل توجه است.

مهم‌ترین مسئله این‌که قیمت‌های بسیار بالایی برای محصولات در نظر گرفته شده که نیاز به کمی تامل دارد. من با دیدن قیمت بالای کلاه‌های آنجلس برند ویراگو شوکه شدم.

سخن

طرفداران مد پایدار با فرهنگ‌سازی، کم‌کم در‌حال افزایش هستند. احترام زیادی به طراحان و دارندگان برندهای مختلف، قائل هستم و باید بگویم زحمت زیادی برای هر طرح و محصول کشیده‌اند. اما برای انتخاب مدل مورد علاقه خود، هرکدام از محصولات این برندها، جای بررسی بیشتری دارند.


بهاره شهیدی

پلتفرم دیزامحیط زیستمد پایدارپارچه زندهطراحان لباس
هر کجا هستم باشم، آسمان مال من است. پنجره، فکر ، هوا، عشق، زمین ، مال من است"
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید