ویرگول
ورودثبت نام
بانو طیبه انگزبانی، banooangazbani.ir
بانو طیبه انگزبانی، banooangazbani.ir
خواندن ۲ دقیقه·۳ روز پیش

داستان : «پدر و سه پسر»

داستان :
«پدر و سه پسر»

در یک دهکده کوچک، پدری با سه پسر زندگی می‌کرد. پدر همیشه به فرزندانش می‌گفت که زندگی نه تنها به داشتن ثروت، بلکه به شکرگزاری از امکانات و منابعی که داریم بستگی دارد. برای اینکه این درس را به آنها یاد دهد، تصمیم گرفت یک آزمایش کوچک ترتیب دهد.

او به هر یک از پسرانش گفت که با مقدار معینی از پول به بازار بروند و یک خرید کنند. اما شرط این بود که آنها باید هر چیزی که خریداری می‌کنند را به‌طور کامل مصرف کنند و سپس برگردند و از آنچه که خریداری کرده‌اند برای او گزارش دهند.

پسر اول با پول خود به بازار رفت و یک مقدار زیادی شیر خرید. او شیر را به خانه برد و تمام آن را نوشید. وقتی به پدرش گزارش داد، گفت: «من شیر خریداری کردم و تمام آن را نوشیدم. احساس خوبی دارم، اما فکر می‌کنم می‌توانستم چیزهای بیشتری خریداری کنم.»

پسر دوم با پولش به بازار رفت و مقداری نان و میوه خرید. او این‌ها را با خانواده خود تقسیم کرد و در مهمانی کوچکی که برگزار کرد، از میهمانان پذیرایی کرد. او به پدرش گفت: «من نان و میوه خریداری کردم و آنها را با دیگران تقسیم کردم. خوشحالم که توانستم از این منابع برای شاد کردن دیگران استفاده کنم.»

پسر سوم به بازار رفت و با پولش ابزار کشاورزی خرید. او این ابزار را به مزرعه آورد و شروع به کار کرد. با استفاده از این ابزار، او توانست محصولات بیشتری برداشت کند و در نتیجه، منابع بیشتری به دست آورد که می‌توانست با دیگران به اشتراک بگذارد. وقتی به پدرش گزارش داد، گفت: «من ابزار کشاورزی خریداری کردم و از آن برای بهبود زمین و افزایش محصولات استفاده کردم. اکنون می‌توانم منابع بیشتری تولید کنم و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارم.»

پدر با شنیدن گزارش‌ها به پسرانش گفت: «هر کدام از شما با منابع خود کاری متفاوت انجام دادید. پسر اول تنها از امکانات خود بهره برد، پسر دوم آنها را با دیگران به اشتراک گذاشت، و پسر سوم از آنها برای تولید و افزایش منابع استفاده کرد. در زندگی، شکرگزاری و استفاده مؤثر از امکانات و منابع مهم‌تر از داشتن آنهاست. وقتی از منابع خود به‌خوبی استفاده کنیم و آنها را با دیگران به اشتراک بگذاریم، نه‌تنها خود بلکه جامعه را نیز بهبود می‌بخشیم.»


این داستان به ما یادآوری می‌کند که چگونه استفاده آگاهانه از منابع و امکانات می‌تواند به تغییرات بزرگ و مثبت در زندگی ما و اطرافیانمان منجر شود. شکرگزاری واقعی به معنی بهره‌برداری مؤثر از آنچه که داریم و استفاده از آن برای بهبود زندگی خود و دیگران است

منبع: ناشناس.

شروع کارداستان پدرپدر پسرمنابع
می‌نویسم تا زنده بمانم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید