ویرگول
ورودثبت نام
بانو طیبه انگزبانی، banooangazbani.ir
بانو طیبه انگزبانی، banooangazbani.ir
خواندن ۲ دقیقه·۷ ماه پیش

درمان سینوزیت حاد

از وقتی کوچیک‌تر بودم، خوب یادمه

عاشق بازی زیر بارون بودم

به قدری بازی میکردم که لباسهام خیس آب میشدن

یه بار رفتم خونه مادرم تو خونه راهم نداد

گفت صبر کن تو سالن لباسهات و عوض کن بعد برو داخل حمام

تصور کنین چقدر خیس بودم


گذشت.....

بزرگتر شدم و باران شدیدی بارید باز به یاد قدیما زیر بارون میدویدم


گذشت....

دانشجو شده بودم

بعلت ضیق‌وقت حمام های سریع، موی خیس و به سرعت سر کلاس

مدتی گذشت و سردرد پشت سردرد

دارو

مسکن

خوب شدن های موقتی

با وزش یک نسیم سردردهای طولانی

لپ هام هم کم‌کم درد داشت

دندان درد

هرکاری میکردم خوب نمیشد

چرک خشک کن‌های قوی، اصلا اثری نداشت

.دم نوش ....

تا یک روز یک دوستی و اتفاقی دیدم بهم گفت آویشن و بجوشون و بخارش و بخور کن

حتما حوله روسرت باشه و بخار به بیرون نره

و نفس عمیق از بینی بکش و دهان خارج کن

خیلی بهتر شدم

سرم سبک تر شد

ولی گاهی سر دردهام برمیگشت.......


روزها و سالها گذشت

تا یک روز گفتم سیر هم امتحان کنم

د

و حبه سیر برداشتم و داخل بینی هام گذاشتم

بعد بیست دقیقه درآوردم (نباید کوچک باشه که گیر کنه) بعد گلاب به روتون ببینیم و شستم و خیلییی بهتر شدم

چندین سال گذشت سردرد نداشتم تا چند هفته پیش

چشم درد شدیدی گرفتم هردکتری رفتم باز دارو و..

.آخر یک دکتر با دقت بررسی کرد گفت سینوزیت حاد داری چند ماه هم زمان می‌بره که درمان بشه

اول چرک خشک کن ۴۰۰ داد هفته بعد ۵۰۰ بعد ۶۵۰

درد کم میشد اما درمان کامل نه

درد چشمام به حدی بود که فقط باید میبستمش

دندونام حساس به هر نوشیدنی حتی آب

سردرد شدید در حدی که نمی‌تونستم راه برم

بینی ها گرفته صدا تغییر کرده

نفس کشیدن سخت

درد کمر

درد گردن

درد پا

....

زندگی روزمره ام مختل شده بود....

تو اینترنت نوشته بود اگه درمان نشه مزمن میشه و عکس برداری و....

دکتر گفت عمل هم بکنی باز برمیگرده....

تا امروز که دوستم داستان سیر رو بهم یادآوری کرد.....

دو تا سیر داخل بینی گذاشتم

دوتا هم داخل گوش (نباید خیلی داخل بره چون ممکنه گیر کنه)

بعد ۲۰دقیقه هیچ مخاطی نبود فکر کنم چون چرک خشک کن می‌خوردم

مثل سری قبل نشد

اما درد سر،گوش،گردن،دندان..... همه ساکت شد

بینی هام باز شد

نفس می‌کشیدم بهتر از همیشه

فقط گفتم الهی شکرررررر....

هر دو روز یکبار بنظرم خوبه

یا هفته‌ای یکبار

اما من اوضاعم چون فعلا خطریه مثل دارو روزی یکبار بعد کم‌کم کمترش میکنم....



در کل بهتون بگم خدا را شکر کنین برای نفس کشیدن راحت

راه رفتن بی دردسر

آب نوشیدن با آرامش.....




)اگر بدردتون خورد نظر بدین)

درمانسینوزیت حادطیبه انگزبانیسینوزیت
می‌نویسم تا زنده بمانم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید