ویرگول
ورودثبت نام
بهروز حفار
بهروز حفار
خواندن ۲ دقیقه·۵ سال پیش

ویکی اسک میتونه به رشد دانش کمک کنه؟

از نگاه پرسنده:

همه چیز از یک روز گرم تابستانی شروع شد. دقیقا اون موقع که در حال خودرن کاهو با سکنجبین بودم، یک سری سوالات به سمت ذهنم پرت شد. اما نمدونستم کجا بپرسم. حتما برای شما هم پیش اومده که کلی سوال دارین اما نمیدونین کجا عنوانش کنین. این پرت شدن سوالات فقط در حین خوردن کاهو با سکنجبین در اون روز خاص نبود، بیشتر اوقات مخصوصا زمانی که تنها هستم، اینجوری میشم.

آخه آدمیزاده دیگه یک جاهایی گیر میکنه و باید به دنبال راه حال درست و اثبات شده باشه تا کمتر وقتشو بگیره. به هر کس هم که میگی، میگه برو سرچ کن، حواب سوالات تو گوگل هست!!

منم مثل همیشه رفتم سراغش، اما هر بار بیش از پیش متوجه شدم که محتوای فارسی در موتور های جستجو ضعیفن و پربار نیستن. حالا سوالم و به صورت انگلیسی پرسیدم و با سایت های غنی و پُری آشنا شدم که یکیشون stackoverflow بود.

شاید خیلی جاها ضرر کردیم و هزینه های گزافی پرداخت کردیم، چون سوال نکردیم.

خیلی جاها دیگر جواب گرفتیم

خیلی جاها اون جوابه درست نبوده و گیج تر شدیم.

اونجا بود که به فکر راه اندازی یک شبکه اجتماعی پرسش و پاسخ افتادم.

از نگاه جواب دهنده:

یک جمله معرفی هست از برنارد هافمن که میگه:

به اشتراک بزار به نفع دانش بشر

یا:

هیچکس بی دانش نیست

جمله های پر باری هستند! من چن روز و چن شب به این جملات فکر کردم. به افراد پیرامونم نگاه کردم و بیشتر در جملات غرق شدم. همه آدمها حداقل در یک زمینه تجربیات و دانش دارند و میتونن به دیگران کمک کنن. مثلا آقا یا خانم خیاط در زمینه خیاطی و مشکلاتی که دیگران دارند، یا اصن به یک دردی گرفتار سدم و اینجوری درمان شدم، فروشنده با تکنیک های فروشندگیش و یا اصن اونی که میدونه چجوری اختلاس کنه و راحت هم فرار کنه (شوخی کردم)، یا اینکه یک خانم کدبانو راه های پختن یک قمه سبزی و با دیگران به اشتراک بذارن و...

حالا کجا میتونین دانشی که دارین و با بقیه به اشتراک بزارین تا دانش رشد کنه و فراگیر بشه؟

آیا ویکی اسک میتونه بخشی از این نیاز و تامین کنه؟



پرسش و پاسخسوال و جواب
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید