ویرگول
ورودثبت نام
دکتر محمد کیائی
دکتر محمد کیائی
خواندن ۳ دقیقه·۴ سال پیش

مدرس مسئول، مدرس سودجو؛ چطور از هم تشخیص بدیم؟

خوشبختانه در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که از در و دیوار برامون مدرس می‌باره. مدرس در همه زمینه‌ها .....

از فروش و جذب فالوور و راههای ثروتمند شدن تا ..... روابط عاطفی و مهارت‌های زندگی و روش‌های تأثیرگذاری و اثربخشی.

اساساً این فراوانی اساتید رو باید به فال نیک گرفت و اونو می‌تونیم جزء شاخص‌های رشد جامعه در نظر بگیریم.

اما در این بازار مکاره به چند پرسش مهم باید پاسخ بدیم و حداقل قدری در مورد اونها فکر کنیم.



چند تا از مهم‌ترین این پرسش‌ها این‌ها هستن:

از کجا بفهمم کدوم آموزش‌ها به درد من می‌خورن و کدوم یکی شون خیلی دردی از من دوا نمی‌کنن؟

از کجا بدونم اون کسی رو که انتخاب کردم برای اینکه چیزی ازش یاد بگیرم خودش دانش و آگاهی کافی (حتی لازم) رو برای انتقال به من داره؟

از کجا متوجه بشم که اون کسی رو که انتخاب کردم مهارت لازم برای انتقال چیزهائی که بلده به من رو داره؟


اینها پرسش‌ها مهمی هستن ولی مهمترین پرسشی که باید حتماً برای اون جواب داشته باشیم این پرسشه:

من از کجا بفهمم که اون مدرسی که انتخاب کردم تا ازش چیز یاد بگیرم، ففط برای منافع خودش وارد مسیر آموزش شده یا منافع من هم براش مهمه؟

کدوم یکی براش اولویت بالاتری داره؟ رشد من یا کسب درآمد خودش؟

پاسخ دادن به این پرسش از این جهت مهمه که:

ممکنه یک مطلبی که قراره آموزش داده بشه برای من به دردبخور باشه

ممکنه اون کسی که می‌خوام ازش چیز یاد بگیرم دانش و آگاهی لازم و کافی رو داشته باشه

ممکنه اون مدرس مهارت انتقال چیزهائی که بلده رو داشته باشه

اما ......

ممکنه که به من به عنوان یک سوژه برای کسب درآمد نگاه کنه و اساساً کشوندن من دنبال خودش رو وسیله‌ای برای کسب درآمد و منافع بیشتر قرار بده!


امیدوارم منظورم رو واضح و شفاف بیان کرده باشم:

در یک کلام ما پیش از هر چیزی باید مطمئن بشیم که اون کسی که انتخاب کردیم تا ازش چیز یاد بگیریم عاشق کارشه و یاد گرفتن ما براش از هر چیز دیگه‌ای مهم‌تر باشه.

من به یک همچین مدرسی می‌گم مدرس مسئول، مدرس متعهد، مدرس عاشق. شما آزادی اسم اونو هر چیزی دیگه‌ای بذاری.

در مقابل، مدرسی که هدفش از تدریس و آموزش کسب منافع شخصی و ثروت و ... در اولویتی بالاتر از رشد طرف مقابلش داشته باشه...

من بهش می‌گم مدرس سودجو، مدرس منفعت‌طلب، مدرس طمع‌کار. باز هم شما آزادی اسم اونو هر چیز دیگه‌ای بذاری.

پس اگر با این حرف‌های من موافق باشی می‌رسیم به مهمترین مهارتی که هر کسی که قدم در راه یادگیری میذاره باید اونو به دست بیاره و اونهم چیزی نیست به جز:

توانائی تشخیص مدرس مسئول از مدرس سودجو

من دکتر محمد کیایی هستم و در این وبینار تلاش می‌کنم دانش و تجربه‌هائی که در طول 42 سال دوران تحصیلم کسب کردم رو به صورت کاملاً کاربردی در اختیار شما قرار بدم تا به شما کمک کنم بتونید تا حد ممکن به این مهارت دست پیدا کنید و حداقل بتوانید از زاویه یک انسان آگاه به مقوله انتخاب مدرس نگاه کنید.

با این مهارت شما که در راه یادگیری قرار دارید کمتر به بیراهه خواهید رفت و از منابع خودتون و مخصوصاً از زمان خودتون بهره بهتری خواهید برد.

وبینار مدرس مسئول، مدرس سودجو (رایگان)

راستی...

این آدرس وب‌سایت منه و اگر خواستید قبل از روز برگزاری این وبینار بیشتر با من آشنا بشید یک سری به اون بزنید:

بیش از پیش باش و پادشاهی کن

آموزشموفقیترشد و توسعه فردیمسئولیت اجتماعیسلف کوچینگ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید