ویرگول
ورودثبت نام
دکتر محمد کیائی
دکتر محمد کیائی
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

وبینار برگزار کنیم تا رستگار شویم

در راستای روند انتشار کتابی که به تازگی منتشر کردم تصمیم گرفتم که یک وبینار برگزار کنم و در ارتباط با این کتاب به صورت مستقیم با مخاطبین ارتباط برقرار کنم.

برای انتخاب موضوع مشکل خاصی نداشتم چون کتابم با عنوان «یادگیرنده حرفه‌ای شو» رو داغ داغ از تنور درآورده بودم و بهترین و در دسترس‌ترین انتخاب طراحی یک وبینار با استفاده از یکی از مهمترین موضوعاتی بود که در کتابم بهش پرداخته بودم.

برای برگزاری پلتفرم ای-سمینار رو انتخاب کردم و کارهای مقدماتی ثبت وبینار رو انجام دادم. در زمان ثبت نام گزینه ظرفیت 100 نفر رو انتخاب کردم و در اون زمان مهمترین پرسشم این بود که اگر این ظرفیت کامل بشه آیا ممکنه بتونم ظرفیت رو افزایش بدم یا نه؟ چه دغدغه مهمی؟! البته با یک پرسش ساده متوجه شدم که: «بله، این دغدغه اساساً هیج پایه‌ای نداشت و به راحتی کار قابل انجام بود».

من در پیج اینستاگرام خودم BishAzPish برای هر پستم به طور متوسط حداقل 200 نفر پیگیر دارم که به صورت مدام در تعامل با پیج هستن و تصور اولیه من این بود که حداقل 10% این افراد هم اگر با عجله ثبت نام کنن، دیگه ثبت نام حداقل 20 نفر توی همون روز اول اعلام برگزاری وبینار دیگه رو شاخشه.

ولی فکر می‌کنید این عزیزان چه کار کردن؟ آیا ثبت نام کردن؟ آیا با مشکلات ثبت نام روبرو شدن؟ خیر به هیچ وجه. این عزیزان به من برای برگزاری وبینار تبریک گفتن!!! فقط تبریک گفتن ....

اون موقع هنوز نمی‌دونستم که مشکل افزایش ظرفیت نیست، بلکه اساساً بزرگترین مشکل رسوندن شرکت‌کنندگان به تعداد 50 و 40 و حتی 30 نفره!!!! البته این رو بگم که استراتژی من این بود که برای اولین وبینارم گزینه رایگان رو انتخاب نکردم ولی برای 20 نفر اول هزینه بلیت رو 1000 تومن اعلام کردم.

پس درس اول: این که ما فکر کنیم که وقتی یک موضوعی رو ـ هر چند که در ذهن خودمون تصور کنیم که بهترین موضوع دنیا هست ـ انتخاب کردیم، اصلاً به این معنی نیست که مخاطبین ما دربدر دنبال شنیدن فرمایشات گهربار ما هستن و فقط منتظرن که ما بهشون بگیم و اونا هم حمله کنن و برای شرکت در وبینار ما دست و پا بشکنن.

اعتقاد بنیادی من در زندگی اینه که بهترین نگاه به تمام رویدادهای زندگی اینه که فقط با دید یادگیری و آموختن به اونها نگاه کنیم. بنابراین من نهایت تلاشم اینه که از این تجربه هم که نقش آموزشی داره، یک سیستم فراآموزشی هم برای خودم فراهم کنم و تلاش می‌کنم این تجربه‌ها رو در بخش‌های بعدی این ماجرا با شما هم به اشتراک بذارم.

راستی .....

اگر مایل هستی این وبینار رو ببینی لینکش رو اینجام گذاشتم. مطمئنم مطالب بسیار مفید و کاربردی توش پیدا می‌کنی.


https://enama.ir/videos/352304



وبینارحرفه اییادگیرییادگیرندهبیش از پیش
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید