ویرگول
ورودثبت نام
Fatemeh Eslami
Fatemeh Eslami
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

زبان عشق

عشق چیه ؟ توصیف تو از عشق و عاشقی چیه ؟ تا حالا عاشق شدی ؟ تا حالا شده کسی رو اندازه خودت یا حتی بعضی مواقع بیشتر از خودت دوست داشته باشی ؟

شنیدی یه عده میگن برای اینکه تا ابد عاشق بمونی هیچ وقت ازدواج نکن ! چه اتفاقی برای عاشق های دل خسته می افته که بعد از ازدواج دیگ رقبتی به معشوقه نداردند؟ چه بلایی سر عشقشون میاد ؟کجا میره اون همه عشق و علاقه بعد از مدت زمانی که ازش می گذره ؟


عشق گذشته رو پاک نمی کنه اما آینده متفاوتی رو میسازه. وقتی ما تصمیم می گیریم با زبان اصلی همسرمون حرف بزنیم و ابراز محبت بکنیم یه فضای عاطفی خلق می کنیم اونجاست که میتونیم کشمکش ها و خط و اشتباه های گذشته مون جبران بکنیم.


او گفت: من مدت هاست که می خواهم این را از یک نفر بپرسم که بعد از ازدواج چه بر سر عشق می آید؟
درحالی که امیدم برای یک خواب کوتاه از دست داده بودم پرسیدم :منظورتان چیست؟
او گفت : خوب من سه بار ازدواج کردم و هر بار قبل از ازدواج اوضاع عالی بود اما بعد از ازدواج همه چیز از هم پاشید. همه عشقی که فکر می کردم نسبت به زنم دارم و عشقی که ظاهرا او نسبت به من داشت دود شد و به هوا رفت. من آدم باهوشی هستم و حرفه موفقی دارم اما علت این جریان را نمی دانم.
پرسیدم : چند وقت بود که ازدواج کرده بودید ؟
بار اول ازدواج مان حدود ده سال طول کشید. بار دوم سه سال زن و شوهر بودیم و بار آخر تقریبا شش سال.

قبل از خوندن کتاب 5 زبان عشق نمیدونستم هر شخصی زبان عشقی خودش رو داره خوندن این کتاب به شدت به کسانی ازدواج کردند یا در اینده نزدیک قصد ازدواج دارند توصیه میکنم خیلی به روابط تون کمک میکنه


زبان اول عشق :کلام تایید آمیز
زبان دوم عشق :وقت گذاشتن برای یکدیگر
زبان سوم عشق :دریافت هدایا
زبان چهارم عشق :خدمت به یکدیگر
زبان پنجم عشق : تماس فیزیکی

خیلی کم پیش میاد که زن و شوهری زبان عشق یکسان داشته باشند اما هر دو باید زبان عشق طرف مقابل رو بدونن و طبق خواسته و زبان ایشون صحبت کنند.

توی این کتاب درباره تک تک زبان ها و راهکار ها صحبت میشه. برخی از افراد دو زبان عشق دارند که باید با هر دو زبان با اون سخن گفته بشه.

این کتاب به من کمک کرد تا زبان عشقی خودم پیدا کنم هر چند که من هنوز 6 ماه نیست که ازدواج کردم. به تمامی زوج ها پیشنهاد میکنم تا زبان همسرشون یاد بگیرن.



زبان اصلی عشق شما چیست ؟ چه چیزی باعث می شود تا احساس کنید که همسرتان دوست تان دارد. چه چیز را بیشتر از همه دوست دارید.
https://www.iranketab.ir/book/33623-the-five-love-languages



زبان عشقدیجیتال مارکتینگ پله به پلهپله به پله
فعال و علاقه مند به کتاب و یادگیری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید