ویرگول
ورودثبت نام
کالیستو
کالیستو
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

اثر مرکب

از اینکه نشر میلکان، عکس درن هاردی را روی جلد نگذاشته بود، خوشم آمد و آن را انتخاب کردم. چون از چند تا نشر دیگر دیده بودم که عکس درن هاردی را گذاشته بودند.
کتاب«اثر مرکب» درباره تاثیر عادت های کوچک خوب و بد زندگی است. تقریبا کل کتاب یک حرف می زند ولی در هر فصل، با قسمتی از اثر مرکب آشنا می شویم. اول با تعریف اثر مرکب شروع می شود. در فصل های بعد تاثیر انتخاب و عادت هایمان در زندگی می خوانیم. فصل چهار تا شش کتاب، یک جورایی از کیفیت و نتایج اثر مرکب می گوید.
من معمولا وقتی نویسنده می گوید که سه هدف زندگی ات را بنویس، نمی نوشتم. اما درن هاردی، من را وادار کرد که گام های عملی را بنویسم. از لحن نسبتا امری درن هاردی خوشم آمد.
از کتاب خیلی آموختم و من را مجبور کرد درباره عادت هایم فکر کنم. اینکه به روش زندگی ام دقت کنم. آیا نتیجه این عادت کوچک در آینده به ضرر من خواهد بود؟ چقدر از وقتم را تلف می کنم؟ و چه کار کنم تا از هدف هایم دست نکشم. یاد گرفتم با استفاده از اثر مرکب، آهسته و با ثبات حرکت کردن، رسیدن به هدف ممکن است. برنامه ام با خواندن کتاب تغییر کرد.
کتاب ویراستاری شده بود و از اینکه غلط نگارشی و املایی نداشت؛ لذت بردم. فقط درن هاردی از دوچرخه سوار موفقی در کتاب مثال می زند که مترجم در پی نوشت ها اضافه کرده بود «به استفاده مداوم از مواد انرژی زا محکوم شد و تمام عناوین وی پس گرفته شد.» و ناراحت شدم که کتاب «اثر مرکب» دارای این نکته منفی شده است.


اثر مرکب، درن هاردی، مترجم: پوریا امامی، ویراستار: مینا محمدیان، نشر میلکان، چاپ دهم، 1400ش.




کتاباثر مرکبدرن هاردیموفقیتخودیاری
«کالیستو» یکی از قمر های سیاره مشتری ● دانشجوی فوریت های پزشکی ●
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید