ویرگول
ورودثبت نام
کالیستو
کالیستو
خواندن ۱ دقیقه·۹ ماه پیش

درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث: مغز و اعصاب

این کتاب از منابع ارشد پرستاری است. در کارآموزی ها، ICU رفته بودم ولی دلیل بعضی کارهای پرستارها را متوجه نمی شدم که الآن دلیلشان را می دانم.

با خواندن کتاب، پرستاری از بیمارانی را که جراحی مغز و اعصاب داشته اند، در ICU بستری هستند، آسیب نخاعی دیده اند، سکته مغزی کرده اند و... یاد گرفتم. فصل آخر کتاب را خیلی دوست داشتم که درباره بیماری های مغز و اعصاب مثل ام اس، پارکینسون و... است.

خواندن کتاب بدون آشنایی با مطالب مغز و اعصاب کمی مشکل است. من، دانشجوی فوریت های پزشکی هستم؛ بعد از سه درس تروما این کتاب را خواندم. بعضی مطالب کتاب سنگین و پیچیده بود ولی در کل کتاب خوبی بود. ترجمه آن هم برایم معمولی به نظر می آمد.

وقتی کتاب را خواندم به یاد افرادی افتادم که می دانستم مشکل مغز و اعصاب دارند، من قبلا فقط ظاهر بیماری آنها را می دیدم ولی حالا درد و مشکلات آنها را نیز می بینم.


درسنامه داخلی جراحی برونر و سودارث: مغز و اعصاب ، جانیس ال. هینکل و کری اچ. چیویر، مترجم: زهرا مشتاق، تهران، نشر جامعه نگر، ویراست سیزدهم (2014)، چاپ اول، 1393ش.

کتابپرستاریکارشناسی ارشدمغز و اعصاببرونر و سودارث
«کالیستو» یکی از قمر های سیاره مشتری ● دانشجوی فوریت های پزشکی ●
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید