ویرگول
ورودثبت نام
کالیستو
کالیستو
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

هری پاتر و محفل ققنوس

من از سری کتاب‌های هری پاتر، جام آتش و محفل ققنوس را خوانده‌ام. واقعا از کتاب هری پاتر و محفل ققنوس بیشتر از فیلم سینمایی آن لذت بردم. در کتاب آن،‌ به قدری جزئیات جادویی وجود دارد که از خواندن بسیار بسیار لذت بردم.
وقتی کتاب آن را می‌خواندم مواردی که در فیلم برایم‌ کمی نامفهوم بود را کامل متوجه شدم. من عاشق جزئیات جادویی آن شدم! خانه سیریوس بلک و طبقات بیمارستان امراض جادویی سنت مانگو، نکات ریز و فوق العاده‌ای بودند.
در فیلم فکرکنم پدر و مادر نویل از دنیا رفته‌اند ولی در کتاب، آن‌ها بر اثر شکنجه مرگ‌خواری، دیوانه شده‌اند و در بیمارستان سنت مانگو بستری‌اند! در کتاب می‌خوانیم که خاندان بلک، خاندان اصیلی هستند و اصالت برایشان خیلی مهم هست!‌ هرکس از خاندان با اصیل زاده‌ای ازدواج نکند، از خاندان طرد می‌شود یا اگر مثل سیریوس مطیع آن‌ها نباشند.
جالب است بدانید که سیریوس با خانواده مالفوی و ویزلی فامیل هست؟!‌ ریتا اسکیتر هم در این جلد از مجموعه هری پاتر نقش کوچکی دارد.
من خیلی دوست دارم جلد بعدی یعنی هری پاتر و شاهزاده دورگه را بخوانم. زیرا در جلد محفل ققنوس، ‌هری امتحانات نهایی داد، یک ماه بعد از امتحانات، نتایج را برای آن‌ها می‌فرستند. فکر می‌کنم در جلد بعدی نتایج می‌آید! خیلی منتظرم آن را بخوانم.

هری پاتر و محفل ققنوس، جی کی رولینگ، مترجم: هاجر هوشمندی، تهران، نشر افکار، چاپ اول،1382ش.

هری پاتر و محفل ققنوسکتابجی کی رولینگهاجر هوشمندیداستان نوجوان
«کالیستو» یکی از قمر های سیاره مشتری ● دانشجوی فوریت های پزشکی ●
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید