ویرگول
ورودثبت نام
کالیستو
کالیستو
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

کار عمیق

سلام؛ خواندن این کتاب برایم سخت بود. اگر بگویم حداقل 4 ماه طول کشید و به سختی و خیلی کم به سراغش می رفتم، اغراق نکرده ام! ولی به شدت در زندگی ام تاثیر گذاشت.

هرچقدر می خواستم در برابر حرف های نویسنده مقابله کنم، نمی توانستم. درباره کار عمیق چیزهای زیادی آموختم. نویسنده از هر گوشه ای مثال عینی آورده بود، واقعا تعجب بودم که چقدر نقل قول های جالب و واقعی از مقالات، کتاب ها و حرف هایی در شبکه های اجتماعی در کتاب آورده بود.

تجربه هاب خود نویسنده با این نقل قول ها، بسیار منطقی بود. به همراه مثال هایی از زندگی واقعی افراد مشهور که کار عمیق انجام می دادند.

با خواندن کتاب متوجه شدم دنیا پر از کار کم عمق است که با اینترنت این کارهای کم عمق جذاب تر شده اند. فهمیدم کار عمیق برای انسان لذت بخش، سودمند و شادی آور است! شاید باور نکنید ولی باید کتاب را بخوانید.

خواندن کتاب هم برایم بسیار چالش برانگیز بود؛ چرا که باید برای خواندنش، در کتاب، عمیق می شدم! کتاب «کار عمیق» باید عمیق خوانده شود. من که این طوری فکر می کنم.

فهمیدم که موفقیت های کوچکی که به دست آورده ام، نتیجه «کار عمیق» هستند. این کتاب بیشتر در مورد «کار عمیق» در شغل است. ولی به نظرم خواندن برای کنکور، یادگیری آشپزی، خیاطی و کارهای هنری نیازمند «کار عمیق» هستند. ولی هر «کار عمیقی»، «کار عمیق» درست و حسابی نیست. خلاصه کتاب را بخوانید تا در «کار عمیق» حرفه ای شوید!

کار عمیق، کال نیوپورت، مترجم: ناهید ملکی، تهران، نشر نوین توسعه، 1399ش.

کار عمیقکال نیوپورتناهید ملکیdeep workکتاب
«کالیستو» یکی از قمر های سیاره مشتری ● دانشجوی فوریت های پزشکی ●
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید