شاید شما نمی خواهید یک چرخ دنده ناشناس در ماشین League of Legends باشید. شاید Dota 2 با نماینده هاردکور خود شما را می ترساند. و با این حال شما هنوز هم می خواهید یک بازی MOBA مناسب را انجام دهید. توصیه میکنیم Smite را امتحان کنید، یک مبارز چندنفره سوم شخص که بر تکههای بین خدایان و شخصیتهای اساطیری تمرکز دارد. انجمن به اندازه کافی کوچک است که همهگیر باشد، اما به اندازهای بزرگ است که سرورهای کامل را تضمین کند، و بازی دائماً با شخصیتها و نقشههای تازه بهروزرسانی میشود. بله، رایگان است، اما با پرداخت 30 دلاری معقول، بسته نهایی خدایان را برای شما به ارمغان میآورد که به همه جنگندهها و هر بهروزرسانی بعدی مادام العمر دسترسی پیدا میکند.
Smite یک بازی ویدئویی در عرصه نبرد آنلاین چند نفره سوم شخص (MOBA) در سال ۲۰۱۴ است که توسط Hi -Rez Studios برای مایکروسافت ویندوز ، ایکس باکس وان ، پلی استیشن ۴ ، نینتندو سوییچ و آمازون لونا توسعه و منتشر شده است . [7] در Smite ، بازیکنان کنترل یک خدا، الهه یا سایر شخصیتهای اسطورهای را در دست دارند و در نبردهای تیمی شرکت میکنند و از تواناییها و تاکتیکهای خود علیه دیگر خدایان کنترلشده توسط بازیکن و مینیونهای غیربازیکن استفاده میکنند.
این بازی دارای حالتهای چند بازیکن در مقابل بازیکن (PVP)، شخصیتهای قابل بازی بسیاری است و دارای صحنهای موفق در ورزشهای الکترونیکی با چندین تورنمنت، از جمله مسابقات قهرمانی سالانه میلیون دلاری Smite است .
Smite دارای بسیاری از حالت های بازی مختلف است که بزرگترین آنها Conquest است. [8] بازیکنان میتوانند بین سبکهای بازی Training (در مقابل هوش مصنوعی)، Custom، Co-Op (با قبیله/دوستان)، Normal و Ranked را انتخاب کنند. از آنجا، آنها می توانند بین انواع حالت های استاندارد بازی یکی را انتخاب کنند. بازی های رویداد ویژه با قوانین منحصر به فرد مانند طلای نامحدود نیز اغلب معرفی می شوند.
در ابتدای هر مسابقه، بازیکنان یک خدا یا شخصیت اسطورهای دیگر را برای بازی انتخاب میکنند. در حال حاضر، بازیکنان میتوانند بین طیف وسیعی از شخصیتها از پانتئونهای مختلف از جمله، اما نه محدود به، بابلی ، سلتیک ، چینی ، مصری ، یونانی ، هندو ، ژاپنی ، نورس ، پلینزی ، مایا ، آزتک ، اسلاو و یوروبا یکی را انتخاب کنند . شخصیتهای افسانههای شاه آرتور (که در بازی به پانتئون آرتورین گفته میشود) و افسانههای Cthulhu(از آن به عنوان پانتئون بزرگ قدیمی ها یاد می شود) نیز در این بازی ویدیویی پانتئون محسوب می شوند. [9]
هر شخصیت به عنوان یکی از کلاس های زیر طبقه بندی می شود: Assassin، Guardian، Hunter، Mage یا Warrior. مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد، دو بازیکن در یک تیم نمی توانند یک شخصیت را انتخاب کنند (در حالت های رقابتی و در حالت هایی که از روش انتخاب درفت استفاده می کنند، هر بازیکن باید از شخصیت متفاوتی استفاده کند). [9] پیکربندیهای تیم موفق معمولاً دارای یک تیم کاملاً گرد است که از پیکربندیهای استاندارد حمله RPG (تانک، شفادهنده، آسیب فیزیکی/جادویی) در هنگام انتخاب خدا پیروی میکند.
در حالی که اکثر بازیهای MOBA از منظر از بالا به پایین بازی میشوند ، در Smite، بازیکن خدا را در منظر سوم شخص کنترل میکند . هر خدایی یک حمله اساسی، یک صفت منفعل و چهار توانایی با اثرات متفاوت ( آسیب منطقه ، کنترل جمعیت ، اثرات وضعیت و غیره) دارد. این تواناییها زمانی به دست میآیند و ارتقا مییابند که شخصیت بازیکن در سطح بالایی قرار گیردبا کسب تجربه از قرار گرفتن در محدوده مینیون ها هنگام کشته شدن، پایین کشیدن برج ها یا ققنوس ها و شکست دادن شخصیت های دشمن. حداکثر سطح 20 است و رسیدن به هر سطح متوالی دشوارتر است. هر بازیکن همچنین از طریق درآمد دوره ای استاندارد و با کشتن دشمنان (بازیکن و NPC) طلا جمع می کند. از طلا برای خرید اقلام برای خدای خود و همچنین معجون ها، بخش ها و توانایی ها استفاده می شود.
هر حالت بازی دارای یک نقشه خاص است که روی آن بازی میشود، که به «خط» تقسیم میشود، جایی که امواج مینیونهای کنترلشده توسط رایانه به سمت پایگاه دشمن حرکت میکنند، و «جنگل»، که در آن هیولاهای کنترلشده توسط رایانه بهطور دورهای در مکانهای خاص پخش میشوند . به صورت متقارن در سراسر نقشه کشتن هیولاها در جنگل مذکور امتیاز تجربه و طلا را به همراه دارد. کشتن برخی از هیولاها باعث می شود که یک "گاومیش" روی زمین بیفتد که وقتی بازیکن آن را بلند می کند، پاداش های موقتی را به آمارهایی مانند آسیب وارد شده، سرعت حرکت، سرعت حمله اعطا می کند. سه هیولا خاص وجود دارند که کمتر ظاهر می شوند و به تیمی که ضربه کشنده را وارد می کند مقدار مشخصی طلا و همچنین آسیب موقت و افزایش سرعت هنگام بیرون آمدن از پایگاه را می دهد. [10]
Conquest حالت بازی پیشفرض است و از گیمپلی استاندارد بازیهای MOBA پیروی میکند و بر روی نقشهای سه خطه بر اساس نقشه دفاع از باستانی Warcraft III بازی میشود. دو تیم از پنج بازیکن در طرف مقابل نقشه، در "چشمه" تیم خود شروع می کنند و مقدار مشخصی طلا برای خرید اقلام اولیه به آنها اعطا می شود. سه "خط" پیوسته از یک طرف نقشه به سمت دیگر وجود دارد که هر کدام توسط برج ها و یک "ققنوس" دفاع می شوند، که هر دو به دشمنانی که خیلی نزدیک می شوند آسیب می رسانند.
بازی با کشتن تیتان تیم مقابل، جنگجوی غول پیکری که در پایگاه هر تیم قرار دارد، برنده می شود. برای انجام این کار، بازیکنان ابتدا باید برج ها و ققنوس های نگهبانی از پایگاه دشمن را نابود کنند. تیمهای بازیکن با «مینیونها»، سربازان کوچک با حمله ضعیف همراه میشوند، که هر سی ثانیه یک بار به سمت ققنوسها میریزند و در امتداد خط خود به سمت پایگاه دشمن میدوند و نه تنها به بازیکنان دشمن و سایر مینیونها، بلکه به برجها، ققنوسها و سایر مینیونها حمله میکنند. تیتان برجها هدف قرار دادن مینیونهای دشمن را بر بازیکنان ترجیح میدهند و به بازیکنان این امکان را میدهند که بدون دریافت آسیب به یک برج حمله کنند، مگر اینکه بازیکنان به بازیکن دشمن در محدوده برج دشمن حمله کنند.
تیمها میتوانند بازیها را در هر زمانی پس از ده دقیقه واگذار کنند، مشروط بر اینکه حداقل چهار بازیکن موافقت کنند. اگر بازیکنی ارتباط خود را با بازی قطع کند، دو بازیکن در هر تیم میتوانند بازی را تا سی ثانیه متوقف کنند تا به بازیکن قطع شده اجازه بازگشت داده شود. اگر تیمی بازیکنانی را قطع کرده باشد، آنها می توانند ظرف شش دقیقه و با اکثریت تعدیل شده تسلیم شوند.
اسلش شبیه Conquest است، اما روی نقشه تنها با دو خط بازی میشود و تیمها هر کدام دو برج، دو ققنوس و یک تایتان دارند. هر تیم همچنین جنگل مخصوص به خود را دارد، در حالی که سه جنگل مورد رقابت در مرکز قرار دارند (به نامهای "چپ"، "راست" و "وسط"). بازیکنان از سطح 3 شروع میکنند و با ادامه بازی، جنگل میانی قویتر میشود و در نهایت رئیس آپوفیس به وجود میآید. رئیسهای جنگل اضافی در اطراف نقشه هنگام کشته شدن، مینیونهای قدرتمندتری به نام Siege Juggernauts تولید میکنند که میتوانند برجها را نابود کنند و بازیکنان و مینیونها را بکشند. نام اسلش بخشی از دو حالت بازی متوقف شده است که بر اساس آن ساخته شده است - Siege و Clash. اسلش در سال 2022 جایگزین این حالت ها شد.
Joust دارای دو تیم از سه بازیکن است و روی نقشه تنها با یک خط (و یک جنگل در دو طرف) بازی می شود. هر تیم یک برج، یک ققنوس و یک تیتان دارند. بازیکنان نیز به دلیل اندازه کوچکتر نقشه و افزایش تمرکز روی مبارزه، از سطح 3 شروع می کنند. یک رئیس جنگل به نام Bull Demon King در خط فرعی وجود دارد که باعث میشود برج یا ققنوس تیم مقابل قادر به حمله به مینیونها یا بازیکنان دشمن نباشد. این رئیس همچنین یک هوادار تیمی را فراهم می کند که هم سلامتی و هم بازسازی مانا را به ارمغان می آورد.
Assault شبیه Joust است که در یک نقشه یک لاین بازی میشود، اما بازیکنان نمیتوانند خدای خود را انتخاب کنند، در عوض در شروع مسابقه به صورت تصادفی به آنها اختصاص داده میشود. این بازی بر روی نقشه یک خط با دو تیم پنج نفره انجام می شود. تیم ها دو برج، یک ققنوس و هر کدام یک تیتان دارند. هیچ کمپ جنگلی وجود ندارد و تنها هدف این است که امواج مینیون را به جلو هل دهید و تمام ساختارهای دشمن را نابود کنید و بازی با مرگ یک تایتان به پایان برسد. علاوه بر این، هنگامی که یک بازیکن فواره را ترک کرد، تا زمانی که بمیرد نمیتواند اقلامی را خریداری کند و نمیتواند به پایگاه خود بازگردد تا سلامتی خود را بازسازی کند.
آرنا دارای دو تیم پنج بازیکنی در یک میدان باز بدون برج یا تایتان است. در عوض، هر تیم یک پورتال دارد که باید از آن دفاع کند و جریانی از مینیونها که به سمت پورتال دشمن حرکت میکنند. هر تیم با سهام پانصد امتیاز شروع می شود و با کاهش مجموع امتیاز تیم دشمن به صفر، بازی برنده می شود. هر بار که یک مینیون می میرد یا یک مینیون دشمن وارد پورتال آنها می شود، از تیم دشمن امتیاز کسر می شود و به ازای هر مرگ یک خدا پنج امتیاز کسر می شود. تیم ها همچنین می توانند پس از کشتن دسته جمعی ده خدای دشمن، مینوتورها را تخم ریزی کنند که با رسیدن به پورتال خود، پانزده امتیاز از تیم دشمن کسر می کنند. سه اردوگاه جنگلی در هر طرف نقشه (چپ و راست) وجود دارد که علاقهمندان به بازیکنان را هنگام کشته شدن رها میکنند. در شروع مسابقه،
درآمد غیرفعال طلا برای این حالت بازی بسیار افزایش می یابد و تایمرهای تخم ریزی تا حد زیادی کاهش می یابد. هر خدا از سطح سه شروع می شود و طلای شروع بیشتری نسبت به سایر حالت های بازی دارد.
سیستم همسریابی از نسخه اصلاح شده سیستم رتبه بندی TrueSkill استفاده می کند . [11] در اصل، اکثر حالت ها در صف ها با تایمرهای سه دقیقه ای خواستگاری کار می کردند. هر سه دقیقه یک بار، مسابقات از گروهی که در آن زمان در صف بودند، ساخته می شد. در اواخر سال 2014، این سیستم با استراتژی متداول تری جایگزین شد که به دنبال تطابق بهینه به جای بهترین تطابقات در زمان حاضر است. در این سیستم، اگر پنج دقیقه یا بیشتر طول بکشد تا یک بازیکن مطابقت داشته باشد، بازی به تدریج نیازهای خود را کاهش می دهد تا زمانی که مسابقه پیدا شود. در سال 2018، این سیستم به گونه ای اصلاح شد که نیازهای زمانی متفاوتی برای حالت های مختلف داشته باشد. سیستم عملکرد کلی بازیکن را نسبت به سطح حساب آنها اولویت بندی می کند.
در لیگهای رتبهبندی شده، بازیکنان با تنوعی از Elo همسان میشوند ، سیستمی که مهارتهای فردی هر بازیکن را بر اساس برد و باخت رتبهبندی میکند. در حالی که رتبه بندی Elo برای هر فرد است، هدف سیستم همسان سازی ایجاد مسابقاتی است که هر تیم دارای یک رتبه بندی کلی Elo مشابه باشد، که به طور بالقوه منجر به نابرابری فردی در داخل یا بین تیم ها می شود. حالت رتبه بندی برای Conquest و Joust در دسترس است.
Smite در 31 می 2012 با یک نسخه بتا بسته در دسترس قرار گرفت و در 24 ژانویه 2013 به نسخه بتای باز تبدیل شد. این بازی به طور رسمی در 25 مارس 2014 با تقریباً 3 میلیون بازیکن منتشر شد و در ژوئن به 4 میلیون بازیکن رسید. [12] تا سال 2015، بیش از 10 میلیون بازیکن Smite را بازی کرده بودند . [13] در ژوئن 2016، Hi-Rez Studios اعلام کرد که بازی 20 میلیون بازیکن را جذب کرده است. [14] [15] در سال 2019، بازی از 30 میلیون بازیکن فراتر رفت و 300 میلیون دلار درآمد داشت. [16] [17] در آوریل 2020، Hi-Rez گزارش داد که بازی بیش از 40 میلیون بازیکن دارد. [18] [19] [20]
در 21 آگوست 2013، Hi-Rez Studios با Tencent ، یک شرکت رسانه آنلاین که بازی های ویدیویی را در چین منتشر می کند، شریک شد. [21] در 5 ژوئن 2014، Hi-Rez Studios همکاری خود را با Level Up اعلام کرد! بازی هایی برای آوردن بازی به منطقه آمریکای لاتین. [22] در اکتبر 2014، سرورهای Oceanic [23] و در آگوست 2016 سرورهای آسیای جنوب شرقی اضافه شدند. [24] در اکتبر 2017، مشتری چینی اعلام شد که با مشتری بین المللی ادغام می شود، با مهاجرت در اواخر نوامبر. [25]
در اواسط سال 2014، Hi-Rez Studios سیستمی را پیاده سازی کرد که به وسیله آن بازیکنان می توانستند در تیم های 5 نفره به لیگ های حرفه ای بپیوندند. بازیکنان ابتدا در مسابقات آنلاین بازی می کردند، سپس به مسابقات آفلاین پیشرفت می کردند. تیم ها بر اساس میزان عملکردشان در این مسابقات رتبه بندی شدند و تیم های برتر برای رقابت در مسابقات قهرمانی جهانی Smite دعوت شدند . استودیو Hi-Rez میزبان اولین مسابقات قهرمانی جهانی اسمیت در 9 ژانویه 2015 بود . [26] [27] تیم هایی از آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا و چین برای این مسابقات به آتلانتا سفر کردند. [26] جایزه 2.6 میلیون دلاری مسابقات در آن زمان سومین جایزه برتر در ورزشهای الکترونیکی بود ، پس از سومین وچهارمین تکرار Dota 2 's The International و کمی جلوتر از مسابقات قهرمانی جهانی League of Legends . [ نیاز به نقل از ] یکی از تیم های آمریکای شمالی، COGnitive Prime، جایزه مقام اول بیش از 1.3 میلیون دلار را به خانه برد. [28]
در جولای 2015، Stew Chisam، رئیس استودیو Hi-Rez، اعلام کرد که پس از بحث در مورد ساختار جوایز Smite esports با صاحبان تیم، بازیکنان و اعضای سایر جوامع ورزشی الکترونیکی، Hi-Rez یک کلاه بر روی استخر جوایز قرار خواهد داد. مسابقات قهرمانی جهانی اسمیت با یک میلیون دلار. این تصمیم مبتنی بر پرداخت پول بیشتر به بازیکنان بیشتر در طول سال به جای پرداخت عمده جوایز کسب شده در یک رویداد بود. [29]
در ژانویه 2016، مسابقات قهرمانی جهانی Smite برگزار شد و به آتلانتا بازگشت و مجموع جایزه 1 میلیون دلاری اهدا شد. [30]
Smite یک بازی فریمیوم است که بازی رایگان است اما خریدهای درون بازی برای پوسته بازیکن، تقویت و غیره دارد. این دو ارز درون بازی دارد - gems و favor. هر کدام ارزش متفاوتی دارند و می توان از آنها برای خرید آیتم های مختلف درون بازی استفاده کرد.
خدایان در نسخه رایگان به صورت چرخشی ماهانه در دسترس هستند و در هر زمان فقط ده ها خدای قابل بازی در دسترس هستند. بازیکنان میتوانند برای باز کردن قفل خدایان، پوستههای جایزه، احساسات، تمسخر/رقصهای شخصیتها، و دسترسی به ماموریتهای Odyssey و Battle Pass پرداخت کنند. بسیاری از این پوستهها نسخههای محدود و مربوط به رویدادهای خاص هستند (مثلاً پوستهای که فقط به شرکتکنندگان در کنوانسیون ۲۰۱۵ داده میشود. ).
در مرحله بتای خود در سال 2013، این شرکت برای باز کردن قفل همه خدایان آینده، مجوزهای مادام العمر را به قیمت 29.99 دلار فروخت. در حال حاضر بیش از 115 خدای قابل انتخاب در پنج کلاس وجود دارد: Assassin، Warrior، Guardian، Mage و Hunter.
بسیاری از پوستهها نشاندهنده مشارکت برندها از جمله Monstercat ، [31] RWBY ، Teenage Mutant Ninja Turtles ، Bob Ross ، Stranger Things ، Avatar: the Last Airbender ، Transformers ، Slipknot و Nickelodeon هستند . از سال 2019، این بازی 300 میلیون دلار درآمد برای استودیوی Hi-Rez ایجاد کرد و بیش از 450 شغل ایجاد کرد. [32]