چه از طرفداران سری فاینال فانتزی باشید، چه یک دوست قدیمی که به دنبال سرگرمی بعدی خود هستید، یا فقط یک قدردان داستان سرایی عالی و دنیاهای جذاب، به خودتان مدیون هستید که Final Fantasy 14 را ببینید. بازی رایگان نیست، اما Final Fantasy 14 هم محتوای اصلی A Realm Reborn و هم اولین بسط خود را در یک نسخه آزمایشی رایگان با حداقل محدودیت ارائه میکند. این شامل هیچ محدودیت زمانی یا الزامات اشتراکی نمیشود، بنابراین میتوانید تا زمانی که دوست دارید داستان را بگذرانید. اگر به محض اتمام محتوای آزمایشی در حال تقلا برای کارت اعتباری خود هستید، فقط ما را سرزنش نکنید - هر چند ده ها ساعت طول بکشد تا به آنجا برسید.
Final Fantasy XIV یک MMORPG است که دارای دنیایی پایدار است که در آن بازیکنان می توانند با یکدیگر و محیط تعامل داشته باشند. بازیکنان شخصیت های خود را برای استفاده در بازی ایجاد و سفارشی می کنند، از جمله نام، نژاد، جنسیت، ویژگی های صورت و کلاس شروع. برخلاف نسخه اصلی، بازیکنان ممکن است فقط شاگرد جنگ یا جادو را به عنوان کلاس شروع انتخاب کنند - شاگردان دست و زمین در ابتدا در دسترس نیستند. بازیکنان همچنین باید برای هر شخصیت یک سرور بازی انتخاب کنند . در حالی که تمام زبان های پشتیبانی شده در هر سرور در دسترس هستند، مراکز داده در مناطق خاصی (به عنوان مثال، آمریکای شمالی، اروپا، ژاپن و اقیانوسیه) قرار دارند تا تاخیر را کاهش دهند.بین مشتری و سرور، و به بازیکنان توصیه می شود که یک سرور در منطقه خود انتخاب کنند. بدون در نظر گرفتن سرور یا زبان، بازیکنان میتوانند از کتابخانه بزرگی از اصطلاحات بازی و عبارات کلی که به طور خودکار ترجمه شدهاند استفاده کنند و به بازیکنانی که به زبانهای مختلف صحبت میکنند اجازه میدهد با هم ارتباط برقرار کنند.
سخه بتای کامپیوتر Final Fantasy XIV، با یک نقطه و سیستم ویجت کلیک کنید
رابط کنسول خانگی Final Fantasy XIV که توسط یک سیستم نوار متقاطع هدایت می شود
نسخه های رایانه شخصی و کنسول خانگی از یک رابط کاربری و طرح کنترل یکپارچه استفاده می کنند. هر ترکیبی از صفحه کلید، ماوس و کنترلر بازی ممکن است استفاده شود. برای پخش کننده های کنسول، صفحه کلید و ماوس بی سیم یا USB برای اولی مورد نیاز است. در رایانه شخصی و macOS، بازی بهطور پیشفرض پنجرهها را کشیده و رها میکند ، در حالی که در نسخههای کنسول XIV ، رابط پیشفرض شبیه XrossMediaBar پلیاستیشن 3 است . این نوار برای دسترسی به تمام منوها، نقشهها، گزارشها و گزینههای پیکربندی استفاده میشود. نمایشگر هدآپ برای هر دو نسخه شامل گزارش پیام، منوی وضعیت مهمانی، مینی نقشه و نوار اقدام است. UI گزینه های سفارشی سازی گسترده ای را ارائه می دهد.
اقدامات و دستورات نبرد بین نسخه های رایانه شخصی، macOS و کنسول متفاوت است. نسخههای PC و macOS از ورودی نقطه و کلیک و صفحه کلید برای دستورات یا ماکروها پشتیبانی میکنند. دستورات ماکرو دنباله ای از اقدامات قابل تنظیم هستند که به بازیکنان اجازه می دهند توانایی های مورد نظر خود را در یک زمان خاص اجرا کنند. نسخههای کنسول خانگی در عوض نوار اقدام و ماکروها را به «Cross Hotbar» نگاشت میکنند - مجموعهای از چهار نماد که به شکل متقاطع مرتب شدهاند. اینها گروه بندی شده و از طریق ترکیبی از دکمه های شانه و پد جهت یا دکمه های صورت قابل دسترسی هستند. با استفاده از هر دکمه شانه برای چرخش در ست های متقاطع، بازیکنان دسترسی سریع به دستورات دارند. این رابط برای بازیکنان رایانه شخصی و macOS که از کنترلرها استفاده می کنند نیز در دسترس است.
بازیکنان با کسب امتیاز تجربه (EXP) و به دست آوردن تجهیزات قویتر، شخصیتهای خود را بهبود میبخشند. پس از به دست آوردن XP کافی، کاراکتر "سطح" می شود، آمار خود را بهبود می بخشد ، عملکرد شخصیت را بهبود می بخشد و اغلب اقدامات جدید را یاد می گیرد. منابع اولیه امتیازات تجربه در Final Fantasy XIV شامل تکمیل ماموریتها، کاوش در سیاهچالهای نمونه ، شرکت در رویدادهای Full Active Time (FATEs) و کشتن هیولاها در جهان است. کوئستها ، از جمله «سناریوی اصلی»، معمولاً وظایف کوتاه و خاصی هستند که توسط شخصیتهای غیربازیکن به بازیکن داده میشود.که آیتم های پاداش و EXP. تکمیل ماموریت های سناریوی اصلی، طرح کلی بازی را پیش می برد. برخی از ماموریتها تکرارپذیر هستند، یا ماموریتهای "روزانه" که هر روز تکرار میشوند، یا "Levequests" که "هزینههای سطح" را مصرف میکنند که بازیکن به آرامی در طول زمان به دست میآورد. سیاه چال ها اغلب به چند بازیکن نیاز دارند تا یک مهمانی تشکیل دهند تا وارد شوند، اما سیستم Duty Support بازیکن را قادر می سازد تا به تنهایی در سیاهچال های خاصی بازی کند که توسط اعضای حزب تحت کنترل کامپیوتر پشتیبانی می شود. برخی از سیاهچالها برای بازیکنان سطح پایینتر برای به دست آوردن سریع EXP هستند، در حالی که برخی دیگر برای بازیکنان با تجربه برای جمعآوری اقلام، تجهیزات و ارز کمیاب هستند. سیستم Duty Roulette بازیکن را به طور تصادفی به یک سیاه چال در دسترس اختصاص می دهد و یک بار در روز، FATE ها به گروه های بزرگی از بازیکنان، خواه در یک مهمانی باشند یا نباشند، اجازه می دهند در یک کار مشترک در جهان شرکت کنند. این رویدادهای خاص مکان شامل نبرد با هیولاهای بدنام، دفاع از مکان ها، اسکورت شخصیت های غیربازیکن، از بین بردن حیات وحش، و حمله به قلعه های دشمن و انواع دیگر است. در نهایت، هر دشمنی که بازیکن میکشد، EXP را به همراه EXP بیشتر از Hunting Log برای کشتن تعداد ثابتی از موجودات خاص ارائه میکند. در حداکثر سطح، پیشرفت کاراکتر کاملاً بر روی دستیابی به تجهیزات قویتر تمرکز میکند و «سطح آیتم» شخصیت را بالا میبرد. این تجهیزات را میتوان از طریق منابع مختلفی از جمله سیاه چالهای آخر بازی، کاردستی، حملت ، نبردهای اولیه و شکار علامتهای نخبگان به دست آورد.
علاوه بر این چالشهای بازیکن در مقابل محیط (PvE)، اشکال مختلفی از مبارزه بازیکن در مقابل بازیکن (PvP) در Final Fantasy XIV وجود دارد . The Feast عرصهای بود که دارای نبردهای ساختاری چهار در مقابل چهار بود که در آن بازیکن میتوانست با حداکثر سه هم تیمی ثبت نام کند تا تیم چهار نفره دیگر را به چالش بکشد. این حالت در وصله 6.1 حذف شد، زمانی که با Crystalline Conflict جایگزین شد،که متشکل از دو تیم پنج نفره است که برای به دست گرفتن کنترل و هل دادن کریستالی که از وسط میدان شروع می شود تا نقطه هدف هر تیم با هم رقابت می کنند. نوع دوم، Frontlines، یک میدان نبرد بزرگ است که در آن بازیکنان تیم هایی تا 24 کاراکتر تشکیل می دهند. تیم ها با وفاداری بازیکنان به یکی از سه شرکت بزرگ مشخص می شوند و تیمی که ابتدا به تعداد امتیازات مورد نظر برسد، برنده مسابقه است. حالت های متعددی در دسترس هستند که هر کدام مکان ها و قوانین متفاوتی دارند. در این بازی، Frontlines به عنوان مجموعه ای سازمان یافته از تمرینات نظامی بین سه کشور با هدف نهانی سوارکاری برای تسلط بر مناطق غنی از مصنوعات جادویی ارائه می شود. نوع سوم، بالهای رقیب، یک حالت میدان نبرد است که در آن بازیکنان امواج مینیون و ماشینهای خلبان را برای از بین بردن اهداف دشمن دستکاری میکنن