ویرگول
ورودثبت نام
در نوسان
در نوسان
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

کیک سیب

یکی از جنبه‌هایی که در شخصیتم دوست دارم این است که ناگهان فکری به سرم می‌زند که کاری (عموماً هنری یا دستی) انجام بدهم و دیگر رهایش نمی‌کنم تا به سرانجام برسد. من همیشه از پختن کیک می‌ترسیدم، تا اینکه چند سال پیش دستوری برای پخت کیک اسفنجی معمولی یاد گرفتم که به‌غایت ساده بود و همه چیزش با قاشق اندازه می‌شد، بدون همزن و ادا و اصول: دقیقاً روش مناسب ذهن من. دوست دارم چیزی کلی بلد باشم و با ابتکار عمل مدام تغییرش بدهم.

از وقتی آن دستور را یاد گرفته‌ام به هزار شکل آن را درست کرده‌ام: شکلاتی، با ماسالا، با ارده، با شیره، با ارده و شیره، بدون تخم‌مرغ، بدون بکینگ پودر و... .

چند روز پیش به سرم زد تبدیلش کنم به کیک سیب و نتیجه واقعاً راضی‌کننده بود. دستورش از این قرار است:

4 ق غ آرد

4 ق غ شکر

5 ق غ روغن مایع (من روغن کنجد ریختم)

5 قاشق غ آب یا شیر

یک قاشق مرباخوری بکینگ‌پودر

یک تخم‌مرغ

یک ریزه وانیل

تا اینجایش می‌شود همان کیک اسفنجی راحت و همه چیزش را ترکیب می‌کنی و می‌گذاری توی فر یا قابلمۀ روی شعله‌پخش‌کن یا توی پلوپز و تمام.

برای کیک سیبم، من همۀ اینها را سه برابر کردم، دو تا سیب پوست گرفتم و رنده کردم، مقداری دارچین و زعفران و گلاب اضافه کردم، سه چهار تا هم گردو خرد کردم و زدم لایش و پختم. به جای شکر هم شیرۀ انگور زدم، نمی‌توانم بگویم چقدر چون مایه را چشیدم و وقتی به نظرم شیرینی‌اش خوب بود شد دیگر شیره اضافه نکردم، شاید پنج، شش قاشق کفایت کند. بستگی دارد چقدر شیرین دوست دارید. کیک من خیلی کم‌شیرین شد.


کیکadhdخلاقیت
از هر چه دچارش باشم می‌نویسم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید